Gå til innhold

Reise til syden alene med to barn? Noen som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke uenig, altså, men det er noe annet å være kvinne (alene) i en del land enn mann eller gå sammen med en mann. Jeg var i Italia for noen uker siden med mine sønner på 17 og 19 år. Vi gikk mye rundt sammen, og jeg gikk helt i fred sammen med dem. Så ville de ha en pause på rommet mens jeg ville utforske en borgruin. Da jeg gikk dit og tilbake alene, fikk jeg ikke gå i fred for å si det mildt. Det var tilrop og plystring, og noen som gikk etter meg et stykke flere ganger, da fra unge menn. Det var rett og slett veldig ubehagelig, selv om jeg skjønner at det var ufarlig, så jeg foretrakk helt klart å gå med sønnene mine etter det. Jeg ble også sterkt frarådet å gå alene i Egypt da jeg var der for en del år siden. Nå var det jo ikke der HI ville reise, både Hellas og Kypros er nok trygge sånn sett, men poenget mitt er at det er faktisk slik at å gå med en mann kan oppleves som beskyttende i noen land.

Anonymkode: 8a484...d3c

Jeg lurer veldig på hvor i Italia du var? Kan ikke helt se for meg at en dame på rundt 40(?) blir fulgt etter med tilrop og plystring midt i turistsesongen ved noen ruiner. Det er definitivt ikke det Italia jeg kjenner.

Anonymkode: 4b685...4e9

Skrevet

Eneste som hadde uroet meg, er sykdom. Vi var akkurat i Syden i 14 dagen. Far var syk hele ferien. Så hvis man er max uheldig, så blir det lang ferie for barna.. Men, går jo såklart helst bra! 

Anonymkode: 5940d...95c

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg lurer veldig på hvor i Italia du var? Kan ikke helt se for meg at en dame på rundt 40(?) blir fulgt etter med tilrop og plystring midt i turistsesongen ved noen ruiner. Det er definitivt ikke det Italia jeg kjenner.

Enig, dette låter absurd.

Anonymkode: 1619a...3d5

Skrevet

Har du hatt covid? Om ikke så ville jeg blitt hjemme. Jeg hører om folk hele tiden som ble syke i Syden. Oss selv inkludert. 

Anonymkode: 5605d...937

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I Firenze. Det er faktisk sant, og jeg ble veldig overrasket selv. Jeg forventet ikke det i en slik by.

Anonymkode: 8a484...d3c

Skrevet

Dra på en typisk pakkerise til ett syden sted. Slik at transport til å fra flyplass er med i prisen og du slipper mye styr. Hvor store ungene er og hvordan de er burde du også ta med iforhold til hvor dere skal. Mine unger kan jeg ta med over alt på alt. Selv om de er veldig aktive unger, så tilpasser de seg hva de skal. Jeg har faktisk ikke vært i utlandet med mine unger, men farmor har vært med ungene til utlandet både alene og med mannen, min søster og svoger har hatt med mine unger alene og begge to. I skrivende stund er min søster på tur til spania med min ene datter og hennes tre barn alene. Hun dro med seg min datter for hun roer de tre viltre gutta hennes, så mine unger er ofte med på ferie der for å få en roligere tur. Eller rolig blir vel feil, for min datter er over gjennomsnittet aktiv. (Denne turen er ikke så gjennomtenkt. De slang seg plutselig på ett fly dagen etter de bestemte seg og transport fra føyplass til huset mine barns farmor har tenkte de ikke på, de tenkte heller ikke over at de burde hatt en leiebil siden det er ett stykke til butikk, havet osv. Alt av leiebiler var utleid når de kom ned. Så hadde ungene vært mindre kunne dette blitt en litt kjip tur, men som min datter sier så har de det gøy på tur selv om tante er ett surrehue. Ting blir som de blir og alt ordner seg til slutt) 

Anonymkode: 00cd8...f5c

• 2 uker senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.8.2022 den 15.19):

Har du hatt covid? Om ikke så ville jeg blitt hjemme. Jeg hører om folk hele tiden som ble syke i Syden. Oss selv inkludert. 

Anonymkode: 5605d...937

Hei

Jeg har ikke fått tid til å følge opp tråden etter jeg opprettet 

Ja, det har vi faktisk. Både jeg og mine to barn har hatt det to ganger hver. 

Jeg har faktisk bestilt min første reise alene med to barn, barna og jeg gleder oss kjempe masse. Tusen takk for alle fine tilbakemeldinger, hjalp veldig mye.

Vi reiser til Rhodos i en veldig familievennlig hotell😄 

Tilbakemeldinger fra far og mor er at de håper ikke barna mine blir kidnappet fordi dette var veldig mye av i Hellas. Spesielt siden dem er blonde. 
De lagde mange scenarioer å skulle fortelle meg mange forskjellige katastrofe tanker dem hadde i sitt hodet. Det er utrolig slitsomt å ha en sånn familie. 

Anonymkode: eb4a0...228

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.8.2022 den 11.04):

Hysterisk! Kidnappet? 

Jeg hadde planlagt i tilfelle du blir syk, for det kan bli lange dager. Mener ikke av hysteri, men snakker av erfaring. Mange blir dessverre matforgiftet i utlandet, og slev ble jeg liggende 5 av 7 dager. 

Så siden ungene er for små til å gå en tur alene i bassenget dersom rommet vender den veien, så pakk med tegneserier, noen favorittleker eller hva enn de liker :)

å reise alene med to barn i den alderen er helt ok, og du blir neppe syl selv om jeg ble det en gang, ville bre nevne det 😅

Anonymkode: f407a...f24

Takk for gode råd❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hei

Jeg har faktisk bestilt min første reise alene med to barn, barna og jeg gleder oss kjempe masse. Tusen takk for alle fine tilbakemeldinger, hjalp veldig mye.

Tilbakemeldinger fra far og mor er at de håper ikke barna mine blir kidnappet fordi dette var veldig mye av i Hellas. Spesielt siden dem er blonde. 
De lagde mange scenarioer å skulle fortelle meg mange forskjellige katastrofe tanker dem hadde i sitt hodet. Det er utrolig slitsomt å ha en sånn familie. 

De låter jo ikke vel bevart.

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hei

Heia deg! Så tøff du er som lever ut drømmen din selv om du ikke får den støtten du fortjener. Det er svært få barn som blir kidnappet på Rhodos, altså ;) det går helt sikkert bra. 

God tur❤️

Anonymkode: e9f66...71d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hei

Huff. De høres veldig engstelige (og litt slitsomme ut). Tenk hvor mange lyshårede skandinaver som reiser til Hellas hvert år. Hvor mange blonde barn er det som blir kidnappet hver år sa dem? Det er jo nesten litt morsomt hele greia. Men bra jobbet til deg. Kos dere og god tur. 

Anonymkode: 5e6f2...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...