Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Holder det å ha brukt dem en gang? Er det fordi de uansett er skitne etter bruk eller fordi de lukter svette? Eller vasker du til det er synlige flekker? Anonymkode: 86bc4...562
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Vasker klær når det trengs. Noe etter en gangs bruk og andre ting mer sjeldent. Vasker selvsagt det som lukter svette eller er flekkete med en gang. Sokker, T-skjorter, truser og treningstøy vaskes alltid etter en gangs bruk.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Det varierer. Bukse, genser og bluser kan jeg henge inn i skapet igjen og bruke flere ganger, mens undertøy, sokker og singleter vaskes etter en gangs bruk. Jeg vasker før de lukter. Anonymkode: e1a66...649
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Truser og treningstøy vaskes etter en gangs bruk. Sokker vurderes, men kan ofte brukes flere ganger. Alt annet vurderes, men brukes ofte om igjen. Om toppen jeg har på har fått en flekk, men ellers er ren og luktfri, så prøver jeg å fjerne flekken før jeg vasker hele. Ull luftes og vaskes sjelden. Håndklær henges opp og brukes flere ganger. Anonymkode: f6acd...489
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 Varierer, noe vaskes etter en gangs bruk, andre ting vaskes sjeldent. Anonymkode: c0d97...6e5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Truser og sokker brukes én dag, maks. Hvis jeg har blitt veldig svett, f.eks. etter en lang tur med hunden, bytter jeg selv om jeg bare har brukt det noen timer. På samme måte blir treningstøy og turbuksen vasket etter bruk der jeg har blitt svett, og selvfølgelig andre klær. Ellers kan BH, topper og gensere brukes i 2-3 dager hvis de ser rene ut og lukter godt, mens jeans vanligvis vaskes etter omtrent en ukes bruk så lenge de er rene og ikke lukter (lufter de om natten). Anonymkode: ac5d1...382
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #7 Skrevet 8. august 2022 Truser vaskes etter en dags bruk, selvfølgelig, alt annet vaskes ved behov. Anonymkode: e60d0...086
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 Undertøy og sokker vaskes etter en gangs bruk. T-skjorter/singleter vaskes også som oftest etter en gangs bruk, men kan vurderes. Alt annet vaskes når det er skittent, enten lukter eller har flekker som ikke går lett bort med en fuktig klut. Ull vasker vi veldig sjeldent, ofte luftes det bare. Håndklær henger vi opp og bruker igjen, gjerne i hvert fall ei uke. Sengetøy bruker vi i opp til to uker mellom hvert bytte. Anonymkode: 7d5fe...f04
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 BH kan jeg bruke 3 uker før jeg innser at dette er et plagg som også må vaskes. Hjemmeklær, dvs joggebukse eller kjole eller hva som helst kan jeg bruke en uke. Det blir brukt bare noen timer på kvelden og kun hjemme. Truser skiftes hver dag. Sokker annenhver kanskje, hver dag hvis de er hvite og ser møkkete ut. Beina mine lukter ikke. Gensre som er løse kan jeg bruke 2-3 dager. Tettsittende byttes etter 1 dag, med unntak av det jeg bare går med hjemme. Dette pga lukt hvis jeg bruker en tettsittende genser dag2. Ellers er jeg dårlig på å vaske ytterjakker. Treningstøy vaskes etter en treningsøkt. Anonymkode: b61d0...eff
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #10 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): BH kan jeg bruke 3 uker før jeg innser at dette er et plagg som også må vaskes. Hjemmeklær, dvs joggebukse eller kjole eller hva som helst kan jeg bruke en uke. Det blir brukt bare noen timer på kvelden og kun hjemme. Truser skiftes hver dag. Sokker annenhver kanskje, hver dag hvis de er hvite og ser møkkete ut. Beina mine lukter ikke. Gensre som er løse kan jeg bruke 2-3 dager. Tettsittende byttes etter 1 dag, med unntak av det jeg bare går med hjemme. Dette pga lukt hvis jeg bruker en tettsittende genser dag2. Ellers er jeg dårlig på å vaske ytterjakker. Treningstøy vaskes etter en treningsøkt. Anonymkode: b61d0...eff Altså samme BH i 3 uker……?🤢 Anonymkode: 442cd...51f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 Undertøy og sokker etter en dags bruk. Ullgensere og bukser som ikke er undertøy bare luftes og vaskes etter sesongen. Ullundertøy når det er møkkete. Olabukser luftes også eller vaskes etter 2-3 gangers bruk. T-skjorter og gensere oftere fordi vi svarer i dem. Yttertøy når det er møkkete eller etter sesong, bomullsbukser og dressbuksene mine etter maks to gangers bruk. Sengetøy når det skiftes, håndklær bruker vi ei ukes tid. Vasker klær minst mulig. Kun sengetøy og håndklær i tørketrommel Anonymkode: bf8ae...8e8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #12 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Altså samme BH i 3 uker……?🤢 Anonymkode: 442cd...51f Hun er sikkert ikke den eneste som vasker bh sjelden. En dusjer jo og vasker seg hver dag. Vil heller si det er ekkelt når ikke jumprer/t shirt og annet som sitter inntil kroppen, kan henges inn i skap igjen etter bruk…… Anonymkode: 62e12...915
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Altså samme BH i 3 uker……?🤢 Anonymkode: 442cd...51f BH ja, 3 uker ja... jeg tar ikke på meg en BH og ikke kler seg av meg før 3 uker etterpå. Men såpass forstår du nok. Jeg bruker BH kun på jobb (kontor, null aktivitet), aldri BH hjemme. Men går fort 3 uker før den vaskes ja. Tenker ikke over det siden det ikke er et plagg som lukter. Anonymkode: b61d0...eff
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #14 Skrevet 8. august 2022 Alt blir vasket etter bruk. Kun yttertøy brukes flere ganger. Håndklær og filler blir byttet hver dag. Vasker mellom 30-40 maskiner klær i måneden. Vi er to voksne og to barn. Anonymkode: 47b7c...723
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #15 Skrevet 8. august 2022 Her har ungene fått streng beskjed at tøy som ikke svetter og som lukter skal legger i hylla på badet slik at det kan brukes igjen. Undertøy, treningstøy og t-skjorte skal legges til vask etter bruk. Resten må de se og lukte på. Eldste har alltid vært flink, minste har vært helt elendig. Men når hu måtte overta husmorjobben når coronaen kom siden jeg og storesøster jobbet nesten døgnet rundt så skjønte hun hvorfor. Da ble plutselig hettegenseren hun hadde brukt en time lagt i hylla, bukser ble sjekker om de hadde flekker før de ble lagt i hylla osv. Flinkere til å henge honklene til tørk ble hun også, jeg har hengt de opp på knaggen hennes for hun legger de alltid rett på vaskemaskin og ikke i skittentøyskurven engang. Når hu bruker 3 honkler for hver dusj blir det enorme mengder å vaske. Og som jeg sier til de, er de ikke reine når de går ut av dusjen så har de ikke vaska seg nok så honkle skal ikke bli skittent. Noen dusjer og så slenges det til vask. Så her blir det ikke så mange vasker lengre siden ungene nå er store. Teningstøyet deres er jo så lite så lite at det fyller ikke noe. Før når det var masse fotballklær og de brukte mer joggebukser til trening så ble volumet mye mer. Så selv om det nå er mye mer treningsklær, blir volumet mindre. Og når minsta legger hettegensere (og selv om hu er lita i str så skal de. Ære hest mannestr, det er jo trass alt det som er in. Etter min mening er det telt) i hylla istede for å slenge flere til vask hver dag, så blir deg bedre for meg som har overtatt husmorjobben igjen. Nå kan jeg også dra inn miljø om de blir late igjen. Ingen grunn å vaske klær som ikke er skittene. For tenke miljø er jo in for ungdommen nå. Anonymkode: bbd0c...9f4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #16 Skrevet 8. august 2022 Truser vaskes etter en gangs bruk, sokker vaskes når de er skitne eller lukter vond. BH'er vaskes når de blir skitne eller lukter vondt. Det samme med annet tøy. Brukte klær henge opp på en kleshenger eller legges pent over en stol over natta, og enten brukes det eller så legges det tilbake i skapet dagen etter. Vi vasker kun tøy som trenger å vaskes - sparer miljøet, sparer strøm og sparer penger. Anonymkode: 95301...c39
Leverpostei Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 Truser og sokker byttes hver dag. Håndklær etter ca en uke, sengetøy etter to. Alle andre klær vaskes etter behov. Har alltid rent treningstøy på senter/ sammen med andre, men hjemme på mølle kan jeg bruke en tights og en sports-bh flere dager.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #18 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Her har ungene fått streng beskjed at tøy som ikke svetter og som lukter skal legger i hylla på badet slik at det kan brukes igjen. Undertøy, treningstøy og t-skjorte skal legges til vask etter bruk. Resten må de se og lukte på. Eldste har alltid vært flink, minste har vært helt elendig. Men når hu måtte overta husmorjobben når coronaen kom siden jeg og storesøster jobbet nesten døgnet rundt så skjønte hun hvorfor. Da ble plutselig hettegenseren hun hadde brukt en time lagt i hylla, bukser ble sjekker om de hadde flekker før de ble lagt i hylla osv. Flinkere til å henge honklene til tørk ble hun også, jeg har hengt de opp på knaggen hennes for hun legger de alltid rett på vaskemaskin og ikke i skittentøyskurven engang. Når hu bruker 3 honkler for hver dusj blir det enorme mengder å vaske. Og som jeg sier til de, er de ikke reine når de går ut av dusjen så har de ikke vaska seg nok så honkle skal ikke bli skittent. Noen dusjer og så slenges det til vask. Så her blir det ikke så mange vasker lengre siden ungene nå er store. Teningstøyet deres er jo så lite så lite at det fyller ikke noe. Før når det var masse fotballklær og de brukte mer joggebukser til trening så ble volumet mye mer. Så selv om det nå er mye mer treningsklær, blir volumet mindre. Og når minsta legger hettegensere (og selv om hu er lita i str så skal de. Ære hest mannestr, det er jo trass alt det som er in. Etter min mening er det telt) i hylla istede for å slenge flere til vask hver dag, så blir deg bedre for meg som har overtatt husmorjobben igjen. Nå kan jeg også dra inn miljø om de blir late igjen. Ingen grunn å vaske klær som ikke er skittene. For tenke miljø er jo in for ungdommen nå. Anonymkode: bbd0c...9f4 Omg. Det eneste jeg ser er «honkler» 🤣 Anonymkode: 06282...1c9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #19 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Omg. Det eneste jeg ser er «honkler» 🤣 Anonymkode: 06282...1c9 Ronkehonkle 🤣 Anonymkode: 5111e...c9d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #20 Skrevet 9. august 2022 Vasker når det trengs. Begrenser vask, og har ikke brukt tørketrommel siden 2017. Prøver å gjøre mitt for miljøet, men jeg klarer ikke å bruke sengetøy mer enn syv dager. Anonymkode: b52e2...901
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #21 Skrevet 12. august 2022 1 gang i uka, stort sett hver lørdag Anonymkode: 56c9a...89f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå