Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #101 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Poenget er at selv de bemidlede vil stå uten strøm HVIS dette skulle skje. Det vil i så fall berøre alle. Likevel gidder ikke alle å bekymre seg før man må. Anonymkode: 32c07...d03 De bemidlede har mulighet til å fatte tiltak som de uten midler ikke har. Anonymkode: dbb69...59a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #102 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De bemidlede kan gjerne dra et annet sted der det er strøm, kjøpe seg dyre solcellepaneler og aggregater. Anonymkode: ed91d...94d Gud bedre!!! Gjør det livet bedre å være så pessimistisk ? Anonymkode: 32c07...d03
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #103 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/rasjonering-av-strom-_-dette-ryker-forst-1.16055173 😶 Anonymkode: 59e42...e28 Å det tror du vil skje? Neppe. Anonymkode: d89a2...ff0
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #104 Skrevet 8. august 2022 Folk flest har nok ikke gjort så mye for å redusere strømforbruket som man skulle tro. I følge Klassekampen (https://klassekampen.no/utgave/2022-08-06/norge-bruker-ikke-mindre-strom ) har forbruket gått ned med 2% i forhold til i fjor på Østlandet, og ikke noe i det hele tatt i resten av landet. De små to prosentene kan like gjerne skyldes været. De fleste har god råd og betaler heller enn å forsøke å spare på strømmen. Jeg tenker at strømstøtten har feilet her, siden den går til alle og ikke bare de som sliter med å betale regningene. Da får man ikke folk til å redusere forbruket noe videre. Anonymkode: 31b05...02a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #105 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Gud bedre!!! Gjør det livet bedre å være så pessimistisk ? Anonymkode: 32c07...d03 Det heter realistisk. Uansett økning i priser, renter, strenge tiltak, vil alltid de minst bemidlede slite mest. De rike vil alltid kunne omgå reglene ved å kjøpe seg ut av "uføre". Anonymkode: ed91d...94d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #106 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det heter realistisk. Uansett økning i priser, renter, strenge tiltak, vil alltid de minst bemidlede slite mest. De rike vil alltid kunne omgå reglene ved å kjøpe seg ut av "uføre". Anonymkode: ed91d...94d Det er IKKE realistisk å tro at dette skal inntreffe. Det er poenget og det vi diskuterer. Anonymkode: 32c07...d03
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #107 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er IKKE realistisk å tro at dette skal inntreffe. Det er poenget og det vi diskuterer. Anonymkode: 32c07...d03 Trodde noen at det var realistisk med forbud mot å treffe sin egen familie i lengre tid under pandemien? Forbud mot å dra på skole og jobb? Du trodde vel ikke før 2020 at det var mulig? Anonymkode: ed91d...94d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #108 Skrevet 8. august 2022 Ser fram til neste Stortingsvalg. Tror Frp vil nå langt neste valg. Folk har begynt å åpne øynene tror jeg... Anonymkode: d89a2...ff0
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #109 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Trodde noen at det var realistisk med forbud mot å treffe sin egen familie i lengre tid under pandemien? Forbud mot å dra på skole og jobb? Du trodde vel ikke før 2020 at det var mulig? Anonymkode: ed91d...94d Vi er der ja… Anonymkode: 32c07...d03
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #110 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vi er der ja… Anonymkode: 32c07...d03 Akkurat, hver gang det er slutt på argumenter, så er vi "der". Du svarer ikke på spørsmålet fordi nei, du hadde aldri i dine villeste drømmer sett at barnet kan bli nektet å gå på skolen i to måneder, og du måtte sitte og undervise barnet hjemme midt imellom alle digitale møter på hjemmekontoret ditt. Aldri si aldri. Anonymkode: ed91d...94d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #111 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Akkurat, hver gang det er slutt på argumenter, så er vi "der". Du svarer ikke på spørsmålet fordi nei, du hadde aldri i dine villeste drømmer sett at barnet kan bli nektet å gå på skolen i to måneder, og du måtte sitte og undervise barnet hjemme midt imellom alle digitale møter på hjemmekontoret ditt. Aldri si aldri. Anonymkode: ed91d...94d Dette er avsporing og ikke hva tråden handler om. Anonymkode: 32c07...d03
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #112 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dette er avsporing og ikke hva tråden handler om. Anonymkode: 32c07...d03 Det er ikke avsporing å si at man aldri skal si aldri, da inngripende tiltak som vi aldri hadde trodd skulle bli gjennomført, faktisk ble gjennomført i stor stil. Anonymkode: ed91d...94d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #113 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke avsporing å si at man aldri skal si aldri, da inngripende tiltak som vi aldri hadde trodd skulle bli gjennomført, faktisk ble gjennomført i stor stil. Anonymkode: ed91d...94d Likevel er det liten sjans for at folk mister strømmen. Derfor gidder ikke folk bekymre seg. Anonymkode: 32c07...d03
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #114 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg har faktisk aldri vært innom der. Fra kildene dine kan jeg ikke se at "man får med PST å gjøre hvis man er imot strømmen". Det står helt klart at PST overvåker situasjonen for å hindre radikalisering og straffbare handlinger som følge av frustrasjon over strømpriser. Det har vært flere voldshendelser, inkludert drap, på NAV-kontorer, så det er ikke akkurat nytt at desperate mennesker tyr til desperate midler. Men at PST er ute etter deg bare fordi du stiller deg negativ til prisøkningen, er noe bare steigan og co. som kan hevde. Anonymkode: ed91d...94d Tviler ikke på at du vet alt om hva Steigan hevder. Det eneste jeg vet er hva PST har gått ut med i mediene. At PST er ute etter folk bare fordi de er negative til prisøkningen er noe du har fått for deg. Jeg henviste bare til det PST har gått ut med. Anonymkode: 25897...903
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #115 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Likevel er det liten sjans for at folk mister strømmen. Derfor gidder ikke folk bekymre seg. Anonymkode: 32c07...d03 Trådens tema er heller ikke BEKYMRINGER, men om "folkens" er klar for strømrasjonering. "Klar" som "forberedt". Anonymkode: ed91d...94d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #116 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tviler ikke på at du vet alt om hva Steigan hevder. Det eneste jeg vet er hva PST har gått ut med i mediene. At PST er ute etter folk bare fordi de er negative til prisøkningen er noe du har fått for deg. Jeg henviste bare til det PST har gått ut med. Anonymkode: 25897...903 Jeg har ikke peiling på hva han hevder. Men de tidligere skriveriene om denne nettsiden tyder jo på at det er en mening som han kan ha. Så da er det ikke et problem med PST bare fordi man ikke liker strømprisene, vi er enige om det? Anonymkode: ed91d...94d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #117 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Trådens tema er heller ikke BEKYMRINGER, men om "folkens" er klar for strømrasjonering. "Klar" som "forberedt". Anonymkode: ed91d...94d Ikke slik jeg leser det. Krisemaksimering på høyt plan ikke om folk er forberedt eller ikke. Hvem er forberedt på strøm som slås av da? Anonymkode: 32c07...d03
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #118 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke avsporing å si at man aldri skal si aldri, da inngripende tiltak som vi aldri hadde trodd skulle bli gjennomført, faktisk ble gjennomført i stor stil. Anonymkode: ed91d...94d Det har du helt rett i, det er ikke lett å spå om fremtiden. Jeg tror ikke akkurat at det blir strømrasjonering, men jeg vil ikke utelukke det heller. Særlig ikke når vi ser at de økte prisene så langt ikke har redusert forbruket i det hele tatt. Frp er på jordet, da, de ville ha sponset strømforbruket til forbrukerne i Norge enda mer, og kanskje stengt strømeksporten og brukt mer gass innenlands. Det hadde tatt seg ut i en situasjon der Putin forsøker å presse Nato ved å stenge av energitilgangen. Skulle vi liksom slengt oss med og stengt av strøm og gasseksporten vi også? Anonymkode: 31b05...02a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #119 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke peiling på hva han hevder. Men de tidligere skriveriene om denne nettsiden tyder jo på at det er en mening som han kan ha. Så da er det ikke et problem med PST bare fordi man ikke liker strømprisene, vi er enige om det? Anonymkode: ed91d...94d Steigan kom øverst i ditt google søk fordi du henger mye der inne. Du har avslørt deg selv. Anonymkode: 25897...903
*Miss Marple* Skrevet 8. august 2022 #120 Skrevet 8. august 2022 Så nå er man ferdig med korona, karantene og vaksine og det er strømsparing og potensielle restriksjoner det skal gnåles om gjennom vinteren?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #121 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Steigan kom øverst i ditt google søk fordi du henger mye der inne. Du har avslørt deg selv. Anonymkode: 25897...903 Om hun hadde hengt mye der inne hadde hun vel godtatt det som dokumentasjon? Er ikke så smart, du? Anonymkode: 1a1d1...5f7
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #122 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ikke slik jeg leser det. Krisemaksimering på høyt plan ikke om folk er forberedt eller ikke. Hvem er forberedt på strøm som slås av da? Anonymkode: 32c07...d03 De av oss som faktisk klarer å planlegge og ikke ta alt i siste liten. Anonymkode: ed91d...94d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #123 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Steigan kom øverst i ditt google søk fordi du henger mye der inne. Du har avslørt deg selv. Anonymkode: 25897...903 Gratulerer med oppdagelsen. Hva skal du med det? Anonymkode: ed91d...94d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #124 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Om hun hadde hengt mye der inne hadde hun vel godtatt det som dokumentasjon? Er ikke så smart, du? Anonymkode: 1a1d1...5f7 Ikke hvis hun er den kverulanten som henger mye her inne. Da vil hun bruke alt hun kan som hersketeknikker. Anonymkode: 25897...903
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #125 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): https://letmegooglethat.com/?q=pst+strømpriser Anonymkode: 25897...903 Det er noe vås på "Steigan", men ellers finner jeg ikke noe som har det minste med at pst skulle ha gått ut og sagt at noen går dem på nakken om de protesterer å gjøre. Hvis du faktisk har en link til et sted de har sakt det vil jeg gjerne se det. Anonymkode: c8081...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå