Gå til innhold

Hvordan er fordeling på oppgaver hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gjør mannen i forhold til deg? 

Og hvem er administratoren? Dvs husker på ting, organiserer ting, får ting gjort osv? 

Anonymkode: 7b211...0a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen gjør alt av husarbeid når han er hjemme. Vasker og bretter tøy, vasker gulv, rydder, vasker bad/do, vinduer osv. Han har også ansvar for hage og bil. 

Jeg handler og lager mat. Jeg er nok administratoren som har stålkontroll på skolesaker, trening, selskaper, utstyr og klær. Og plantene er mitt ansvar, både ute og inne. 

Han jobber turnus og er borte to-tre uker om gangen og da er jo alt mitt ansvar. 

Anonymkode: 2c937...201

Skrevet

Han har ansvar for badene (3 stykker), rydde etter middagen, vaske gulv og vinduer, betale regninger, fikse ting med bilene og storhandling. 

Jeg har ansvar for støvsuging, lage mat, vaske klær, tørke støv ha oversikt over ting til ungene (klær, skolesaker osv) og det meste av avtaler ol. knyttet opp mot barna. 

Felles (varier hvem som tar hva og når): Alt praktisk med ungene som hjelpe med lekser, tannpuss osv., rydding, kjøpe gaver, kjøre til ulike aktiviteter, øvelseskjøre med de eldste osv. 

Anonymkode: 7ea1e...d4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Han har ansvar for badene (3 stykker), rydde etter middagen, vaske gulv og vinduer, betale regninger, fikse ting med bilene og storhandling. 

Jeg har ansvar for støvsuging, lage mat, vaske klær, tørke støv ha oversikt over ting til ungene (klær, skolesaker osv) og det meste av avtaler ol. knyttet opp mot barna. 

Felles (varier hvem som tar hva og når): Alt praktisk med ungene som hjelpe med lekser, tannpuss osv., rydding, kjøpe gaver, kjøre til ulike aktiviteter, øvelseskjøre med de eldste osv. 

Må du sifra når han skal gjøre "sine" ting eller greier han selv se når ting trengs?

Skrevet

Jeg gjør det meste. Jeg jobber deltid han jobber omtrent dobbelt av vanlig med eget firma. Han lager middag de dagene jeg jobber og tar økonomien. Jeg har alt annet. Eller - bil og hage fikser han. 

Anonymkode: 49677...f62

Skrevet

Vi deler på det meste, men jeg tømmer alltid oppvaskmaskinen, og mannen fyller den opp. Av en eller annen grunn er det og tømme oppvaskmaskinen noe av det kjedeligste han gjør. Han bretter heller 4 kurver med klær en å tømme den. 

Anonymkode: d9b18...e51

Skrevet

Jeg er ufør, mannen jobber langt mer enn fulltid i egen bedrift.

Så han "kjøper seg fri" ved å betale for vaskehjelp.

Jeg er daglig leder i familien AS og har kontrollen, fører alt som skal skje inn i familiekalenderen.

Jeg hoder det ryddig hjemme og tar meg av handling og klesvask.

Mannen kjører og henter når det passer sånn, han tar seg av hage, uteområder, vedlikehold, biler, loft og kjeller, boder osv 

Han er veldig duracellkanin og har definitivt minst tid i sofaen av oss to 😉

Anonymkode: 7dbda...3aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Må du sifra når han skal gjøre "sine" ting eller greier han selv se når ting trengs?

Han ser ting like godt som meg som regel. Vi har kanskje litt ulik standard på hva som er skikkelig ryddig/strøkent, men det er ikke verre enn at jeg rydder siste bit selv uten at det plager meg. 

Skrevet

Hadde en mann og jeg gjorde alt. Flyttet fra mannen så jeg gjør fremdeles alt og har det såååååå mye bedre nå.

Anonymkode: c36c2...fee

Skrevet

Mannen lager middag nesten hver dag, jeg planlegger den og handler inn.

Begge setter på oppvaskmaskin og vaskemaskin/tørketrommel. Jeg bretter.

Jeg tørker støv, rydder og vasker. Han støvsuger, dessverre kun når han får beskjed. Han rydder kun sine ting.....

Jeg er organisatoren, skriver opp når ting skal skje, pakker for meg og barna når vi skal reise bort. 

Jeg tar initiativ til eventuell oppussing. Og der er jeg DRITT LEI av at han ikke kan gjøre ting selv, uten at jeg må spørre/gi beskjed at nå gjør vi det. 

Heldigvis er han hjemmekjær så jeg kan farte ut med venninner nesten når jeg vil.

Anonymkode: 8f8f8...f92

Skrevet

Mannen gjør manne-arbeid, jeg gjør kvinne-arbeid. Slik det bør være. Trenger ikke utdype det noe mer. 

Anonymkode: a108e...4df

Skrevet

Jeg gjør ca 80%. Mannen min gjør det jeg ber han om + rydder opp etter middag, vasker bil, ordner barn om morgenen og får de avgårde.

Anonymkode: 3ca17...19d

Skrevet

Jeg føler vi deler på alt. Jeg støvsuger og han vasker gulv. Jeg vasker alt av tøy, han henger opp og jeg tar ned tøyet. Det er som regel han som tar kjøkkenet mens jeg lager maten. Han tar alt med bilen og jeg klipper gress. Han handler og jeg har koll på alt barna skal på. Vi deler på kjøring hit og dit. 

Skrevet

Jeg er administratoren på en del ting. Barna, klær og sånt.
Mannen planlegger reiser, ferier og aktiviteter. Bestiller leiebil in utlandet, får tak i feriehus. Men også små hverdagslige aktiviteter. Lager matpakkene til fisketurer og sånt.

Ellers har vi delt det inn i at mat og innkjøp, og egentlig det meste som angår kjøkkenet, er hans jobb.
Det som har med vaskerommet og tøy å gjøre er min jobb.

Støvsuge, vaske gulv, rydde: dette må vi begge ta tak i. Som regel er vi samkjørte.

Anonymkode: bdafe...9cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Mannen gjør manne-arbeid, jeg gjør kvinne-arbeid. Slik det bør være. Trenger ikke utdype det noe mer. 

Hva legger du i manne- og kvinne-arbeid? Og hvorfor "bør" det være sånn? Liker du å være blakk?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva legger du i manne- og kvinne-arbeid? Og hvorfor "bør" det være sånn? Liker du å være blakk?

Det er noen eldre damer her på forumet også. 

Anonymkode: 968dd...cb4

Skrevet

Vi gjør de samme tingene etter avtale. Det er ingenting han gjør som jeg ikke gjør og omvendt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg gjør ca 80%. Mannen min gjør det jeg ber han om + rydder opp etter middag, vasker bil, ordner barn om morgenen og får de avgårde.

Anonymkode: 3ca17...19d

Så tilsammen gjør dere 160%?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er ingenting som heter det. 

Anonymkode: 3bb88...d88

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er noen eldre damer her på forumet også. 

Jeg er 42

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Blakk? Det er irrelevant, men vi er langt ifra blakke. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er ingenting som heter det. 

Hos oss heter det dét! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er 42

Blakk? Det er irrelevant, men vi er langt ifra blakke. 

Hos oss heter det dét! 

Nei, det gjør det ikke. Du sier at mannen din kommer til å sulte i hjel eller gro fast i skitt hvis du blir innlagt på sykehuset i noen uker? Siden det ikke er mannearbeid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...