Gå til innhold

Hva skjedde med meg i går? Blir man ekstra ruset av snus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går drakk jeg 2 halvlitere øl, på 3 timer. Altså 1 kl.19 og en kl.22. 22³⁰ drakk jeg en 0,33 boks og tok 2 snus under leppa, da ble jeg kjempe full. Klarte ikke å gå beint, kastet opp..var helt ødelagt. Jeg sovnet på badegulvet, våknet 3³⁰. Jeg er vant til å drikke noen øl i uken, så dette var overraskende! Var det pga snusen?

Anonymkode: c58e7...871

Skrevet

Ja. Sånn vi blei full i ungdommen. Drakk litt, og tok ein snus! 

Anonymkode: 5457a...1c7

Skrevet

Snus påvirker ikke promille, men du kan føle deg svimmel og kvalm av snus, i hvert fall hvis det er uvant for deg. 

Anonymkode: d7a46...d9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ja. Sånn vi blei full i ungdommen. Drakk litt, og tok ein snus! 

Oj såpass.

Jeg har aldri blitt så full av så lite alkohol, så dette var rart. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Snus påvirker ikke promille, men du kan føle deg svimmel og kvalm av snus, i hvert fall hvis det er uvant for deg. 

Det er uvant for meg ja, men jeg følte meg plutselig dritings. Klarte ikke å gå eller noe. Ganske forferdelig 😵💫 så snus påvirker ikke promillen? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er uvant for meg ja, men jeg følte meg plutselig dritings. Klarte ikke å gå eller noe. Ganske forferdelig 😵💫 så snus påvirker ikke promillen? 

Nei, det er ikke promille i snus. Men det er jo et rusmiddel.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke promille i snus. Men det er jo et rusmiddel.

Så man blir ruset av snus?

Hvorfor er det greit egentlig? Snuse på jobb osv. Bli avhengig.. men man bør ikke bli alkoholiker f.eks?

Skrevet

Jeg blir alltid helt sveiseblind hvis jeg snuser og drikker samtidig. Får jo ikke mer promille, men blir definitivt i sum mer påvirket. 

Anonymkode: af855...fde

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så man blir ruset av snus?

Hvorfor er det greit egentlig? Snuse på jobb osv. Bli avhengig.. men man bør ikke bli alkoholiker f.eks?

Du vet ikke at det er nikotin i snus og at man blir avhengig? 

Anonymkode: 93752...b88

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Den påvirker ikke promille, men snus i seg selv kan gjøre deg både svimmel, kvalm, ør. Du får raskere opptak av nikotin ved snus enn f eks en røyk, derfor føles nikotinrusen mer kraftig. Hvit snus opplever jeg som mer intens enn vanlig snus. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du vet ikke at det er nikotin i snus og at man blir avhengig? 

Er jo det jeg skriver! Hvorfor er det greit? Mens det ikke er greit å bli alkoholiker? 

Skrevet

Den påvirker ikke promille, men snus i seg selv kan gjøre deg både svimmel, kvalm, ør. Du får raskere opptak av nikotin ved snus enn f eks en røyk, derfor føles nikotinrusen mer kraftig. Hvit snus opplever jeg som mer intens enn vanlig snus. 

Jeg visste ikke at hvit snus er mer intens. Syns at det er rart at det er lov å bruke det på jobb og når man kjører bil. Men mens å drikke på jobb er uhørt!

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Er jo det jeg skriver! Hvorfor er det greit? Mens det ikke er greit å bli alkoholiker? 

Men vennen! Prøv å tenk litt selv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Men vennen! Prøv å tenk litt selv?

Begge deler rusmidler 🤷‍♀️begge deler blir man avhengig av og begge deler er helseskadelig 🤷‍♀️ hilsen vennen 

Skrevet

Begge deler rusmidler 🤷‍♀️begge deler blir man avhengig av og begge deler er helseskadelig 🤷‍♀️ hilsen vennen 

Man blir ikke beruset av nikotin. 

Skrevet

Omg, det er nesten så jeg ikke tror at det er mulig å komme med dette her.

Anonymkode: c106f...31c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg visste ikke at hvit snus er mer intens. Syns at det er rart at det er lov å bruke det på jobb og når man kjører bil. Men mens å drikke på jobb er uhørt!

Man må skille mellom «rus» og rus. Følelse av rus fra nikotin kan være ubehagelig ved inntak over det kroppen er vant til, gi kvalme og svimmelhet, men det påvirker ikke evnene dine til å kjøre bil eller jobbe. Den passerer kjapt så fort du ikke tilfører mer. Rus fra alkohol påvirker evnene dine, derfor vi har en promillegrense, over en viss promille kan du sette ditt eget liv eller andres i fare. Fordi du sløver evnen til å reagere og å konsentrere deg. Nikotin sløver ikke hjernen. 

Skrevet

Man må skille mellom «rus» og rus. Følelse av rus fra nikotin kan være ubehagelig ved inntak over det kroppen er vant til, gi kvalme og svimmelhet, men det påvirker ikke evnene dine til å kjøre bil eller jobbe. Den passerer kjapt så fort du ikke tilfører mer. Rus fra alkohol påvirker evnene dine, derfor vi har en promillegrense, over en viss promille kan du sette ditt eget liv eller andres i fare. Fordi du sløver evnen til å reagere og å konsentrere deg. Nikotin sløver ikke hjernen. 

Jeg opplever at jeg blir sløv, blir beroliget av nikotin. Så det er en slags rus jo

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er forskjell på å få promille (dårlig dømmekraft) eller å snuse altså. 

Anonymkode: d6a0c...a0b

Skrevet

Jeg opplever at jeg blir sløv, blir beroliget av nikotin. Så det er en slags rus jo

Du opplever, men hjernen din blir ikke påvirket slik som ved alkohol. Noen føler selv de blir mer konsentrert ved å ta en snus. Følelser er individuelt. 

Alkohol påvirker enkelte deler av hjernen som ikke snus gjør. Derfor utgjør alkohol en risiko ved bilkjøring og snus ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nivået på forumet for tiden altså....det er helt utrolig.

Anonymkode: c9764...30b

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Du opplever, men hjernen din blir ikke påvirket slik som ved alkohol. Noen føler selv de blir mer konsentrert ved å ta en snus. Følelser er individuelt. 

Alkohol påvirker enkelte deler av hjernen som ikke snus gjør. Derfor utgjør alkohol en risiko ved bilkjøring og snus ikke. 

Takk for godt svar 

Skrevet

Hvis du vanligvis ikke snuser kan du ha fått for mye nikotin.. spørs på styrken osv.. da blir man svimmel og kvalm, men du får ikke høyere promille. 

Du tok i tillegg 2?! Why? Dobbel dose med nikotin kan du sannsynligvis bli dårlig av ja… og svimmel.. jeez

Anonymkode: 4bc2e...fc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

I går drakk jeg 2 halvlitere øl, på 3 timer. Altså 1 kl.19 og en kl.22. 22³⁰ drakk jeg en 0,33 boks og tok 2 snus under leppa, da ble jeg kjempe full. Klarte ikke å gå beint, kastet opp..var helt ødelagt. Jeg sovnet på badegulvet, våknet 3³⁰. Jeg er vant til å drikke noen øl i uken, så dette var overraskende! Var det pga snusen?

Man blir svimmel av nikotin om man ikke er vant til det. Men rusa, nei. Det er sånn fjortiss-fyll man holdt på med på 90-tallet. 

Anonymkode: f2cea...026

Skrevet

Hvis du vanligvis ikke snuser kan du ha fått for mye nikotin.. spørs på styrken osv.. da blir man svimmel og kvalm, men du får ikke høyere promille. 

Du tok i tillegg 2?! Why? Dobbel dose med nikotin kan du sannsynligvis bli dårlig av ja… og svimmel.. jeez

Anonymkode: 4bc2e...fc9

Jeg ville bare bli neddopet. Det ble jeg. Men ble og grådig kvalm og svimmel, frister ikke til gjentakelse 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...