Gå til innhold

Er dette for voksen mat til et barneselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er greia med at dere alle er så imot sukkerfri brus? Henger dere kvar i fortiden da man trudde det var livsfarlig med sukkerfri brus? 
En sier hun får migrene. Jada, jeg blir dårlig i magen av olivenolje, men det betyr jo ikke at andre blir det!

TULL er det dere holder på med. Men når det er sagt ville jeg heller hatt vanlig brus i bursdagsselskap da flest barn liker «vanlig» brus. 
Hva gjelder maten må jeg dessverre si st jeg tror ikke den er helt topp. Jeg serverte faktisk noe lignende for ikke lenge siden. Til barn som var på middagsbesøk hos oss. De ville ikke ha det.

Anonymkode: 61485...c1a

Jepp, sikkert. Jeg drikker aldri sukkerfri brus og det gjør heller ikke mine barn. Brus er noe som bør drikkes såpass sjelden at det går helt fint å drikke med sukker altså. Alt det kunstige som er i sukkerfri brus er noe som jeg ikke vil ha i kroppen min. 

Det jeg også har lagt merke til er at de som drikker sukkerfrie varer er ofte overvektige. Det hjelper ikke med sukkerfri brus om kostholdet ellers er dårlig. Så hva er egentlig greia med det?

Anonymkode: 659ed...12f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tror dere ungene pådrar seg kreft og uhelbredelige sykdommer ved å kutte ned på sukker å velge sukkerfrie alternativer?

Anonymkode: 48673...8fb

Nei, sukkerfri brus er ikke friskmeldt. 

https://usrtk.org/sweeteners/aspartame_health_risks/

Er også komisk nok linket til vektøkning. 

Skrevet

Hva ønsker bursdagsbarnet? 

Mine unger hadde nok likt det, de har valgt litt uttradisjonell mat i sine bursdager. Det har vært grillspyd med kyllingboller og de første gangene hadde vi pølser også men kuttet de ut da vi så de bare spiste bollene. Pomme notties, masse grønnsaker i staver og ulike dipper/sauser. På denne måten har vi gjort at alle kan spise uansett allergier og relgioner. Det krever litt forsrbeid for meg, men vi har ofte ordnet det dagen før slik at jeg bare kunne slenge ting inn i stekeovnen på dagen. Og det er ungene som har funnet maten, ikke noe jeg kom med. Ungene har spist masse og ingen som har klaget. Jeg er egentlig overrasket hvor mye grønnsaker de har spist, jeg regnet ikke med at de ble rørt, men de småspiste på disse hele tiden. Det var noke litt gøy når vi hadde litt ulike dipper.

Mine unger måtte ha bedt om vann til drikke. De får utslett av aspartan som er i sukkerfrie varianter. Dette trigger deres atopiske eksem, hun ene blir rødprikkete fra topp til tå etter en slurk, mens hun andre får kløe en stund etterpå. De lærte seg fort at de måtte spørre, for det var kjedelig å ødelegge en hyggelig dag. Hu som resgerer mest har gitt forldrene sjokk noen ganger, for hun ser ikke ut når prikkene kommer. Så har måtte berolige over tlf at hun bare har fått i seg noe sukkerrfritt som hun ikke tåler og deg er ikke noe mer enn at hun ser ille ut. 

Anonymkode: bb3af...b70

Skrevet

Jeg oppdrar barna til å smake på det de får servert. Synes menyen er helt fin.

Sukkerfri brus kan jeg også finne på å drikke. Er forøvrig slank.

Anonymkode: 8e51a...842

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva er greia med at dere alle er så imot sukkerfri brus? Henger dere kvar i fortiden da man trudde det var livsfarlig med sukkerfri brus? 
En sier hun får migrene. Jada, jeg blir dårlig i magen av olivenolje, men det betyr jo ikke at andre blir det!

TULL er det dere holder på med. Men når det er sagt ville jeg heller hatt vanlig brus i bursdagsselskap da flest barn liker «vanlig» brus. 
Hva gjelder maten må jeg dessverre si st jeg tror ikke den er helt topp. Jeg serverte faktisk noe lignende for ikke lenge siden. Til barn som var på middagsbesøk hos oss. De ville ikke ha det.

Jeg tror mange barn ikke vil ha ting fordi foreldrene aldri utfordrer de. Nå snakker jeg om friske barn, ikke de med allergier, spisevegring etc.

Anonymkode: 8e51a...842

Skrevet

Ungene her hadde elsket det. Vil ikke at ungene skal få i seg så mye kunstige søtningsstoff, men ett glass eller tre i bursdag er helt innafor. Selv serverer jeg alltid isvann i tillegg til brus, og det er utrolig populært.

Anonymkode: 6e4a8...799

Skrevet

Jepp, sikkert. Jeg drikker aldri sukkerfri brus og det gjør heller ikke mine barn. Brus er noe som bør drikkes såpass sjelden at det går helt fint å drikke med sukker altså. Alt det kunstige som er i sukkerfri brus er noe som jeg ikke vil ha i kroppen min. 

Det jeg også har lagt merke til er at de som drikker sukkerfrie varer er ofte overvektige. Det hjelper ikke med sukkerfri brus om kostholdet ellers er dårlig. Så hva er egentlig greia med det?

Hysteriske kvinnemenneske! Her har vi brus hver lørdag å både jeg og sønnen min er slanke. Selvsagt skal vi har noe godt å kose oss med når det er helg! 

Anonymkode: 1a16d...6eb

Skrevet

Synes det er fin mat, men ville som andre har sagt hatt noe i tillegg til coleslaw. Det er litt mer tvilsomt er en slager for alle barn. Fries var et godt tillegg. 

Skrevet

Her kjørte vi sushi i barnebursdagen til seksåringen. Jeg forhørte meg litt hos noen foreldre først (alle positive) og hadde pølser som alternativ. Sushien gikk med, mens pølsene stod urørte. 

Min erfaring etter fem barn er at barn er flinkere til å smake på nye ting utenfor hjemmet, og slik kan de også finne nye favoritter. Supert å variere litt, men samtidig passe på at det finnes noe for alle (og holde et øye med de mest sjenerte så de også får spise noe de liker). 

Anonymkode: 51e4e...c0b

Skrevet

Ha annen drikke i tillegg til brus. Jeg har barn som ikke liker brus. Ellers så syns jeg menyen er grei. Artig å prøve noe annet enn pølser. Vi hadde frokostbursdag et år, da med frokostpannekaker

Anonymkode: 02477...7a5

Skrevet
Elina skrev (2 timer siden):

Nei, sukkerfri brus er ikke friskmeldt. 

https://usrtk.org/sweeteners/aspartame_health_risks/

Er også komisk nok linket til vektøkning. 

Men komisk nok så er det sånn at når du googlet på om sukkerfri brus er farlig fikk du også om 100 artikler på at det ikke er det.

Hysteriske mennesker🙄

Skrevet

Ungene her hadde elsket det. Vil ikke at ungene skal få i seg så mye kunstige søtningsstoff, men ett glass eller tre i bursdag er helt innafor. Selv serverer jeg alltid isvann i tillegg til brus, og det er utrolig populært.

Anonymkode: 6e4a8...799

Er vann utrolig populært i en barnebursdag? Jeg blir helt satt ut når jeg leser slike tråder…. Hvilken fantasiverden levere dere i??

Skrevet

Hysteriske kvinnemenneske! Her har vi brus hver lørdag å både jeg og sønnen min er slanke. Selvsagt skal vi har noe godt å kose oss med når det er helg! 

Ja, jeg er utrolig hysterisk fordi jeg ikke ønsker å drikke lettbrus 😂😆😂😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men komisk nok så er det sånn at når du googlet på om sukkerfri brus er farlig fikk du også om 100 artikler på at det ikke er det.

Hysteriske mennesker🙄

Selvfølgelig får du det da det er nyanser og forskning sponset av flere aktører. 

Kan ikke helt se hvorfor jeg er hysterisk fordi jeg sier at sukkerfri brus ikke er friskmeldt. Kan ikke skjønne hvorfor det er et must å drikke akkurat det? Jeg drikker heller vann, Farris, juice eller eplemost da jeg ikke liker brus. 

Skrevet

Nuggets og kylling! 🤩 

Anonymkode: 0fb21...e41

Skrevet

Man skal lytte til den som feirer sine ønsket rundt mat, men er det for sært bør en ha noe enklere i tillegg.  

Nuggets med kylling og grønnsaker hadde mine hatet, men hadde bare pent stått over uten å lage noe styr.

Anonymkode: 5f8d1...8a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Les litt om ultraprosessert mat og drikke du…

Anonymkode: e7079...b94

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Er vann utrolig populært i en barnebursdag? Jeg blir helt satt ut når jeg leser slike tråder…. Hvilken fantasiverden levere dere i??

At det er en del barn som ikke liker brus stemmer hvertfall her. Men da har selvsagt fått saft eller juice. De skal slippe å drikke vann i en burdags altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ja, jeg er utrolig hysterisk fordi jeg ikke ønsker å drikke lettbrus 😂😆😂😆

Nei fordi brus kun skal drikkes sjeldent ifølge deg. Er da ingen problem å drikke brus med sukker i en gang i uken! Du er hysterisk!

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei fordi brus kun skal drikkes sjeldent ifølge deg. Er da ingen problem å drikke brus med sukker i en gang i uken! Du er hysterisk!

En gang i uken er 52 ganger i året, det er jo mye totalt sett. 

Jeg ønsker ikke å drikke lettbrus og det er heller ikke godt. Faktisk synes jeg det smaker helt forferdelig og det har en fryktelig bismak. Drikker heller vann, er det noe galt med det også?!

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

At det er en del barn som ikke liker brus stemmer hvertfall her. Men da har selvsagt fått saft eller juice. De skal slippe å drikke vann i en burdags altså.

Ja men da sier jo du eksakt det jeg sier! «Vann i barnebursdag er utrolig poplulært». Det er akkurat det jeg stiller stort spørsmålstegn til. Men at ikke alle barn drikker brus er jo helt sant. Men da vil de barna ha saft el noe annet ja.

Vann er aldri utrolig populært i en barnebursdag. Det nekter jeg å tro.

Skrevet

Å servere vann i en barnebursdag og påstå at det er UTROLIG populært er bare sært. Syns menyen virker bra jeg - mine hadde kanskje ikke slukt coleslaw men resten er digg. Og et glass sukkerfri brus i ny og ne har aldri skadet noen. Dere som er så hysteriske skal jammen få et slitsomt liv fremover med ungene deres. 

Anonymkode: b0a31...132

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Mitt ene barn og jeg liker ikke brus. Barnet foretrekker vann, men synes og saft er godt. Nå er barnet 8 år, og det blir alltid reaksjoner på at barnet ikke liker brus. Skjønner ikke at det skal være så rart. Jeg liker heller ikke saft eller lignende. Jeg elsker vann. 

Anonymkode: 7f947...452

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Å servere vann i en barnebursdag og påstå at det er UTROLIG populært er bare sært. Syns menyen virker bra jeg - mine hadde kanskje ikke slukt coleslaw men resten er digg. Og et glass sukkerfri brus i ny og ne har aldri skadet noen. Dere som er så hysteriske skal jammen få et slitsomt liv fremover med ungene deres. 

Anonymkode: b0a31...132

Hvorfor skal vi få et slitsomt liv med barna om vi ikke gir de sukkerfrie alternativer?

Anonymkode: 7f947...452

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Mitt barn tåler ikke søtningsmiddel, så hun må ha vanlig sukker eller drikke vann. Vi pleier ofte å ta med en brus til henne, sånn i tilfelle. 

Anonymkode: 555f7...5ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...