Gå til innhold

Ditt ene beste tips for sunnhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ikke er trening og som er miljøvennlig? 

Anonymkode: f9067...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikke 2 liter vann daglig.

Anonymkode: d9d90...b69

Skrevet

Ikke stress. Stress er det farligste som fins. 

Anonymkode: 2f90f...c61

Skrevet

Livsstil.

Den ene tingen som inneholder alt nødvendig ;)

Anonymkode: b34b7...d74

Skrevet

Rene råvarer

Anonymkode: 25cbb...a9a

Skrevet

Sove mest mulig

Anonymkode: 7b0b0...86d

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sove mest mulig

No no no! Sover du mindre enn 6 timer pr døgn øker det risikoen for infeksjoner. Sover du mer enn 9 timer pr døgn, så øker dødelighet. Da vet du det. 

Skrevet
NotNaomi skrev (8 minutter siden):

No no no! Sover du mindre enn 6 timer pr døgn øker det risikoen for infeksjoner. Sover du mer enn 9 timer pr døgn, så øker dødelighet. Da vet du det. 

Nei, det er feil.

Kvinner generelt TRENGER over 9 timer søvn pr døgn. Ca 9,5 timer, faktisk. Menn, derimot, trenger ca 8.

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er feil.

Kvinner generelt TRENGER over 9 timer søvn pr døgn. Ca 9,5 timer, faktisk. Menn, derimot, trenger ca 8.

Ok, vi skal ikke krangle. Men jeg står på mitt 🙂 vi har sikkert ulike kilder. 

Skrevet

Begrens inntak av alkohol.

Anonymkode: db580...167

Skrevet

Mindfulness 

Anonymkode: 59ffd...066

Skrevet

Spise når du er sulten, stopp når du ikke er sulten lenger. 🥰

Anonymkode: 8c1a0...92b

Skrevet

Vær ute i naturen. Hør vinden blåse og fuglene kvitre. 

Anonymkode: e4d8f...f75

Skrevet

Fin tråd! 

Anonymkode: 4b2a3...c7f

Skrevet

Sove mye

Anonymkode: 9de6b...541

Skrevet

Legge seg og stå opp til ca. samme tid hver dag. Legger meg aldri senere enn 22.30, og våkner som regel i 7-7.30-tida i helgene (sover en sjelden gang til 8, men da er det vanskeligere å sovne på kvelden igjen). På hverdagene står jeg opp 6.15.

Dette har jo skjedd pga. barn, men merker at jeg har det mye bedre med det, enn før jeg fikk barn og sov til 9 eller 10 i helgene. Da var mandagen HELT forferdelig. Nå er jeg ikke trøtt på mandager. Overbevist om at det er bra for helsa (om du googler skriver mange om det også)

Anonymkode: 1854e...d53

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, det er feil.

Bare tull at kvinner TRENGER CA 9,5 timer. For noe fjas. Det er store individuelle forskjeller, men de aller aller fleste trenger mellom 7 og 9 timer per natt. For min del (jeg er en kvinne) trenger jeg mellom 7 og 7 1/2 time hver natt. Sover jeg 8 timer eller mer er jeg skikkelig groggy dagen etter. Om du trenger 9 1/2 time søvn hver natt bør du ta noen blodprøver og snakke med legen din. Kanskje du har lavt stoffskifte eller lignende. 

Skrevet

Gi litt mer faen i hva alle andre tenker, og gjør noe godt for deg selv.

Skrevet

Periodisk faste, ren og fersk mat pluss meditasjon 🤗 

Skrevet

Dropp raffinert sukker

Anonymkode: da6f0...719

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bare tull at kvinner TRENGER CA 9,5 timer. For noe fjas. Det er store individuelle forskjeller, men de aller aller fleste trenger mellom 7 og 9 timer per natt. For min del (jeg er en kvinne) trenger jeg mellom 7 og 7 1/2 time hver natt. Sover jeg 8 timer eller mer er jeg skikkelig groggy dagen etter. Om du trenger 9 1/2 time søvn hver natt bør du ta noen blodprøver og snakke med legen din. Kanskje du har lavt stoffskifte eller lignende. 

Hallo, jeg skrev kvinner generelt. Ikke meg personlig eller deg personlig. Lær deg å lese vanlig skrift. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (50 minutter siden):

Gi litt mer faen i hva alle andre tenker, og gjør noe godt for deg selv.

Dette! Og aksepter at nokre gonger er livet dritt! Ein blomst blomstrer ikkje heile året, så kvifor skal vi forvente det same av den mentale helsa vår! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...