Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg er blitt så tett og slimete i luftveiene, hoster og hoster. Noen som har noen gode tips jeg kan prøve som kan hjelpe, nå som apoteket er stengt og jeg ikke kan få tak slimløsende midler? Anonymkode: c0c5f...c35
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Drikk varm drikke utenom noe med melk. Varmt vann virker nok best vil jeg tro. Anonymkode: b8715...ed5
Himmel og hav Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Sitron. Lag deg te med godt med sitron og honning i. Om du har fersk ingefær så ta det med også. Den kan også ha en slimløsende effekt. Timian er slimløsende. Om du har den fersk kan du lage te (sikkert tørka også, men det har jeg ikke prøvd). Ikke det at det smaker særlig godt, men det kan hjelpe litt.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Himmel og hav skrev (20 minutter siden): Sitron. Lag deg te med godt med sitron og honning i. Om du har fersk ingefær så ta det med også. Den kan også ha en slimløsende effekt. Timian er slimløsende. Om du har den fersk kan du lage te (sikkert tørka også, men det har jeg ikke prøvd). Ikke det at det smaker særlig godt, men det kan hjelpe litt. Tørket timian fungerer helt fint - hilsen hun som brukte både timiante og peppermyntete da hun nylig hadde covid Timian virker slimløsende. Peppermynte kan være greit på kvelden fordi det roer slimhinnene litt og man derfor gjerne hoster litt mindre en stund slik at man får litt mer nødvendig søvn. God bedring, HI Anonymkode: dc340...50a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Varmt vann med revet ingefær og sitron. Kanskje med en dråpe honning Anonymkode: fec2c...a78
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Tørket timian fungerer helt fint - hilsen hun som brukte både timiante og peppermyntete da hun nylig hadde covid Timian virker slimløsende. Peppermynte kan være greit på kvelden fordi det roer slimhinnene litt og man derfor gjerne hoster litt mindre en stund slik at man får litt mer nødvendig søvn. God bedring, HI Anonymkode: dc340...50a Hvor mye timian bruker du? Jeg er ingen tedrikker, så har virkelig ikke peiling 😅 Anonymkode: c0c5f...c35
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Takk for tips 😊 da skal jeg en kjapp tur på kiwi snart og kjøpe ingefær, timian, peppermyntete og honning. Anonymkode: c0c5f...c35
Anonym bruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Her gikk det fort utfor gitt. Hvilken hostesaft er den beste? Har nå en bjeffende tørrhoste. Hi Anonymkode: c0c5f...c35
Anonym bruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Her gikk det fort utfor gitt. Hvilken hostesaft er den beste? Har nå en bjeffende tørrhoste. Hi Anonymkode: c0c5f...c35 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Etylmorfin. Anonymkode: 9c78f...0f1 Anonymkode: 9c78f...0f1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 Har du prøvd løktrikset? Det funker fjell på tørrhoste hos ungene. Del opp en løk, legg den i en bolle med vann og ha den ved senga. Stinker jo men den tar tørrhoste. Aldri prøvd den på meg da. Anonymkode: 61d8e...736
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå