Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg har flyttet inn i en bolig som.har flexit ventilasjonssystem. Ser at jeg kan justere temperatur og blåsehastighet(heter sikkert ikke det). Det står at man ikke skal ha blåsehastighet på laveste nivå når det bor folk i boligen, skjønner dette. Men det jeg lurer på, er det meningen jeg skal regulere temperaturen på denne, slik at den fungerer som en varmepumpe? Har akkurat flyttet inn, og nå står den på 20 grader og blåser kald luft. Hvis jeg skrur denne opp til 24 grader i høst, vil den fungere som en varmepumpe og varme opp boligen? Er det kostbart i så fall, sammenlignet med å bruke panelovn i stedet? Anonymkode: c8e3a...b2f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Den kan ikke sånn sett varme opp luften, men varmen fra inneluften som den tar ut, for å blåse inn friskluft, blir «resirkulert» inn igjen. Men har du 21 grader inne kan den ikke lage varmere luft, den har ikke varmepumpefunksjon, men du slipper å få -20 blåst inn… Anonymkode: 00ed6...93a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Den kan ikke sånn sett varme opp luften, men varmen fra inneluften som den tar ut, for å blåse inn friskluft, blir «resirkulert» inn igjen. Men har du 21 grader inne kan den ikke lage varmere luft, den har ikke varmepumpefunksjon, men du slipper å få -20 blåst inn… Anonymkode: 00ed6...93a Åja, takk for oppklaring 😊😊😊😊 Anonymkode: c8e3a...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå