Gå til innhold

Gruer meg enormt til å begynne på jobb igjen i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

3 år gammel artikkel

Anonymkode: ac620...786

Ja, hva så? Har du nyere tall som viser at det har blitt endringer? Etter år med pandemi? Arbeidsforholdene og bemanning har ikke endret seg…

Endret av Håpet ble virkelighet!
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Håpet ble virkelighet! skrev (2 minutter siden):

Ja, hva så? Har du nyere tall som viser at det har blitt endringer? Etter år med pandemi? Arbeidsforholdene og bemanning har ikke endret seg…

Det er du som kommer med en ubregunnet påstand, ikke jeg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

? Ubegrunnet, hvordan? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er ikke "ubregunnede" påstander, det er mottaker av påstandene (les: deg) som velger å være vrang.

Til HI vil jeg anbefale å ta følelsene på alvor, og kanskje sjekke ut videreutdanning eller annen form for endring av kurs slik at hverdagen frister mer. Tegn på utbrenthet blir sjeldent bedre av seg selv, og det er irrelevant om noen anonyme mødre på nett mener at du klager for ingenting. Du har dine grunner for følelsene, og sannsynligvis såpass mange år igjen av arbeidslivet at det kan være en god investering for både deg og de rundt deg at du gjør noe som oppleves som mer givende, riktig og godt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Du burde heller søke på sykefraværsstatistikk fordelt på yrkesgrupper😀

Anonymkode: 02497...7f1

Jeg er ikke barnehageansatt og har ikke engang barnehagebarn lengre, så jeg har ikke noe "skin in the game". Men jeg ble nysgjerrig, søkte og fant denne: https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/hoyest-sykefravaer-i-kvinnedominerte-yrker

Barnehageassistent troner på toppen, ja.

Anonymkode: 60615...ea2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke barnehageansatt og har ikke engang barnehagebarn lengre, så jeg har ikke noe "skin in the game". Men jeg ble nysgjerrig, søkte og fant denne: https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/hoyest-sykefravaer-i-kvinnedominerte-yrker

Barnehageassistent troner på toppen, ja.

Anonymkode: 60615...ea2

Det er ikke så rart når foreldrene til barna i barnehagen er komplett idiot. Barnet kaster opp i bhg å foreldrene blir ringt så de får hentet barnet. Likevel kommer foreldrene med barnet neste dag. Eller at vi finner rester etter paracet stikkpille å når vi spør foreldrene så innrømmer de at barnet egentlig hadde feber før barnehagen. Så ikke rart at de som jobber i barnehagen er mye syk når foreldre sender syke barn i barnehagen!

Anonymkode: 4de6d...2cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du burde heller søke på sykefraværsstatistikk fordelt på yrkesgrupper😀

Anonymkode: 02497...7f1

Uahengig av hvilken statistikk man bruker er det høyt sykefravær i barnehage og vi som kjenner livet innad mener at med bedre grunnbemanning ville det blitt mindre sårbart. Det blir ofte en ond sirkel når en ansatt blir sykemeldt, man må klare seg uten vikar/ med hjelp av naboavdelingen i mange dager da det ikke er økonomi til vikar. Så blir en selv syk og så tar det tid å få kabalen på stell igjen. Og de det går utover er til syvende og sist barna som har færre trygge voksne å være med. 

Jeg har som sagt sluttet etter 23 fine, givende og krevende år i barnehage og kommer aldri til å returnere, av hensyn til meg selv og egen helse. Håper de dyktige ansatte som fortsatt jobber der trives og holder ut, for barna trenger og fortjener dem! 💜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...