Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg opplever at magen min blir mindre oppblåst og plagene i forbindelse med hyppige dobesøk forsvinner når jeg faster. Men. Jeg er et frokostmenneske og sliter når jeg hopper over det. Derimot, når jeg skipper lunsj, og heller kun spiser frokost og middag, føler jeg meg bedre. Er det fasting? Altså frokost kl 6 og middag kl 17? Jeg har jo ikke da et «spisevindu» som alle definerer som fasting. Er det dumt å kun spise kl 6 og kl 17? Anonymkode: afd62...9f1
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Tenker det viktigste er at du spiser når det er best for din kropp. Enkelte starter med 12timer faste og øker gradvis opp til feks 16timer. Så om du vil øke antall timer du faster så kan du evt prøve å spise frokost 15min senere pr uke og se hvordan kroppen reagerer på det. Anonymkode: 302b6...730
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg opplever at magen min blir mindre oppblåst og plagene i forbindelse med hyppige dobesøk forsvinner når jeg faster. Men. Jeg er et frokostmenneske og sliter når jeg hopper over det. Derimot, når jeg skipper lunsj, og heller kun spiser frokost og middag, føler jeg meg bedre. Er det fasting? Altså frokost kl 6 og middag kl 17? Jeg har jo ikke da et «spisevindu» som alle definerer som fasting. Er det dumt å kun spise kl 6 og kl 17? Anonymkode: afd62...9f1 Du faster jo ca 13 timer da. Men spiller det egentlig noen rolle om det kalles fasting eller ei, så lenge det er bra for deg? Anonymkode: 996a1...731
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Poenget med fastekurene et at man ikke rekker å spise så mange måltider, ikke hvor mange timer det går mellom de to du spiser. Anonymkode: 34cd5...bdd
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Hvis det fungerer, så gjør du det. Min mor har gått beskjed av gastrolog om å la tarmen "hvile" så mye som mulig for å redusere ibs. Aller helst en lang hvil fra middag til neste morgen Anonymkode: f60b1...003
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Ingen kropper er like, du må finne det som passer din kropp best. Det er ikke sånn at det samme er bra for alle. Anonymkode: 3d683...ed3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå