Gå til innhold

Ville bestille Apple Watch, men er det verdt prisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken modell i tilfelle?

Ønsker stort sett bare smartfunksjonene så ønsker at det skal kunne gå an å skru av pulsmåler osv?

Anonymkode: 23719...3d9

Skrevet

Helt klart verdt det for meg i hvert fall. Aner ikke om man kan skru av pulsmåler, men kan du ikke bare la være å gå inn på den? Den er koblet sammen med helse-appen på iPhone. 

Anonymkode: 05b36...4f9

Skrevet

Har siste modell. Elsker min og er helt avhengig. Har sikkert rimelige modeller, men har så smalt håndledd at valget falt på denne. 

Usikker på om pulsmåler kan skrus av. De fleste varslinger kan vel uansett ordnes.

Anonymkode: 2061e...dcd

Skrevet

Jeg har en smartklokke som er mye billigere og minst like bra som Apple. Ville gått for det heller. 

Anonymkode: f169d...d83

Skrevet

Bestille meg akkurat en ny. Det blir den tredje i rekken. Elsker den klokka! Ja, den er verdt pengene. 

Anonymkode: 52720...c65

Skrevet

Apple Watch er kjempebra, verdt prisen, og mye bedre enn konkurrentene om du har iPhone.

jeg har min andre nå, hadde min første i 2015. Etter 5 fornøyde år med den kjøpte jeg ny i 2020 😍

Den fungerer sømløst med iOS. Jeg har den alltid på lydløst, får meldinger og samtaler der, bruker nedtellingsfunskjonen aktivt, lett å diktere meldinger også.

Sier for eksempel til klokka «send en melding til Per og skriv at jeg kommer klokka tre» og da sender den melding til Per og skriver «jeg kommer kl. 15.00» 

Når man bruker CarPlay på mobilen og har kart med veibeskrivelse vibrerer klokka før hver gang man skal svinge av veien, så den hjelper med det også.

Også kan den vise bilder, favoritter, og du kan se bilder og videoer folk sender deg også.

Du kan bruke den til å betale med Apple Pay (det gjør jeg). Du holder den med kortautomaten og trykker på klokka. Så er det betalt. Genialt enkelt!! ❤️

Vi har en cellullar-modell til 8-åringen. Det vil si en. Apple Watch med GSM og sitt eget mobilnummer, så det blir på en måte en klokkemobil. Vi har satt den opp med min iPhone, og styrer for eksempel at hun bare kan ringe til oss, og vi kan også se på finn-venner-kartet hvor hun er. Hun går alene til og fra skolen og det hender hun ringer oss på vei hjem for å fortelle at hun så en veldig fin blomst eller et eller annet 🥰

Men i motsetning til en tradisjonell smarttelefon har ikke klokka alle distraksjonene. Og i motsetning til andre mobilklokker som selges til barn er Apple veldig flinke med personvern.

Så kan anbefale Apple Watch både til store og små.

Ser ikke poenget med å slå av pulsmåling. Jeg fikk en advarsel fra klokka i høst da hvilepulsen hadde vært høyere enn vanlig en stund. Fikk det utredet hos lege og fant årsaken, hadde aldri funnet ut det uten klokka :)

Gøy å «tracke» aktiviteter og trening også, og man kan se ruta man har sykla/gått etterpå på telefonen

Anonymkode: 9b9a4...cc3

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har en smartklokke som er mye billigere og minst like bra som Apple. Ville gått for det heller. 

Anonymkode: f169d...d83

Har du hatt begge deler?

Anonymkode: 1980c...2d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Apple Watch er kjempebra, verdt prisen, og mye bedre enn konkurrentene om du har iPhone.

jeg har min andre nå, hadde min første i 2015. Etter 5 fornøyde år med den kjøpte jeg ny i 2020 😍

Den fungerer sømløst med iOS. Jeg har den alltid på lydløst, får meldinger og samtaler der, bruker nedtellingsfunskjonen aktivt, lett å diktere meldinger også.

Sier for eksempel til klokka «send en melding til Per og skriv at jeg kommer klokka tre» og da sender den melding til Per og skriver «jeg kommer kl. 15.00» 

Når man bruker CarPlay på mobilen og har kart med veibeskrivelse vibrerer klokka før hver gang man skal svinge av veien, så den hjelper med det også.

Også kan den vise bilder, favoritter, og du kan se bilder og videoer folk sender deg også.

Du kan bruke den til å betale med Apple Pay (det gjør jeg). Du holder den med kortautomaten og trykker på klokka. Så er det betalt. Genialt enkelt!! ❤️

Vi har en cellullar-modell til 8-åringen. Det vil si en. Apple Watch med GSM og sitt eget mobilnummer, så det blir på en måte en klokkemobil. Vi har satt den opp med min iPhone, og styrer for eksempel at hun bare kan ringe til oss, og vi kan også se på finn-venner-kartet hvor hun er. Hun går alene til og fra skolen og det hender hun ringer oss på vei hjem for å fortelle at hun så en veldig fin blomst eller et eller annet 🥰

Men i motsetning til en tradisjonell smarttelefon har ikke klokka alle distraksjonene. Og i motsetning til andre mobilklokker som selges til barn er Apple veldig flinke med personvern.

Så kan anbefale Apple Watch både til store og små.

Ser ikke poenget med å slå av pulsmåling. Jeg fikk en advarsel fra klokka i høst da hvilepulsen hadde vært høyere enn vanlig en stund. Fikk det utredet hos lege og fant årsaken, hadde aldri funnet ut det uten klokka :)

Gøy å «tracke» aktiviteter og trening også, og man kan se ruta man har sykla/gått etterpå på telefonen

Poenget med å slå av pulsmåler er fordi jeg har ved flere anledninger fått sjekket puls og hjertet uten at de finner noe galt. Dette er blitt sjekket opp fordi jeg har en til tider ujevn puls og hjerterytme. Dette ble oppdaget da jeg tidligere gikk med pulsklokke og det endte med at jeg la den vekk for å slippe å bli oppmerksom på det hele tiden. Har utrolig lyst på en smartklokke nå og ønsker alle fordelene med den, bortsett fra alt relatert til hjerte og puls.

Hi

Skrevet

Kjøpte nettopp Apple Watch series 3 på power til 1990kr, spent på den, men den har alle funksjonene jeg trenger 😊

Anonymkode: f5ea8...83e

Skrevet

Jeg har hatt garmin klokke og polar før jeg kjøpte apple. Apple er uten tvil i en helt egen klasse! Er kjempe fornøyd med min. Den har aldri nevnt pulsen min annet enn at den spør om jeg trener når jeg går tur. 

Anonymkode: eda2c...04d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Poenget med å slå av pulsmåler er fordi jeg har ved flere anledninger fått sjekket puls og hjertet uten at de finner noe galt. Dette er blitt sjekket opp fordi jeg har en til tider ujevn puls og hjerterytme. Dette ble oppdaget da jeg tidligere gikk med pulsklokke og det endte med at jeg la den vekk for å slippe å bli oppmerksom på det hele tiden. Har utrolig lyst på en smartklokke nå og ønsker alle fordelene med den, bortsett fra alt relatert til hjerte og puls.

Hi

Du kan slå det av :) https://www.applegazette.com/resources/how-to-turn-off-heart-rate-on-apple-watch/❤️ 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Har du hatt begge deler?

Ikke meg du spurte, men jeg har hatt begge deler og aldri mer Apple Watch. I forhold til andre modeller er de rett og slett ikke verdt pengene.

Anonymkode: 4b53f...439

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du spurte, men jeg har hatt begge deler og aldri mer Apple Watch. I forhold til andre modeller er de rett og slett ikke verdt pengene.

Anonymkode: 4b53f...439

Sikkert brukerfeil. Har også hatt flere typer og er nå på min andre Apple watch. Elsker den og bytter aldri merke igjen. 

Skrevet

Jeg har en serie 3, og elsker den. Batteriet kunne med fordel ha vært bedre, men den er helt super likevel. Kjøpte den i 2017, og har fortsatt ikke behov for å bytte den ut. Bruker mye lommelykt (blant annet når jeg skal se til ungene før jeg legger meg), nedtelling og logger aktivitet/bevegelse. Veldig motiverende. I tillegg til at den selvfølgelig varsler meg om telefoner, meldinger, kalenderavtaler eller andre pushvarsler.

Skrevet

Takk for svar 😊

Men hva er forskjellen på Apple Watch 3, SE og den nyeste? Utenom pris 😅

Hi

Skrevet

Jeg har ikke satt meg så inn i de nyere, men 3 har ihvertfall ikke mulighet for e-sim.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke satt meg så inn i de nyere, men 3 har ihvertfall ikke mulighet for e-sim.

Hva er e-sim? 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hva er e-sim? 😅

Et elektronisk SIM-kort (altså et som ikke er fysisk), som gjør at du kan bruke klokken selvstendig. Dvs ringe og sende meldinger uten å ha telefonen i nærheten😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...