Gå til innhold

Ungdommer … nye klær til skolestart ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Praktiserer dere nye klær til skolestart ? 

Anonymkode: ea2f7...cd8

Skrevet

Vi pleier å ta en handlerunde til skolestart ja, initgangspunktet fordi det trengs, buksene er ofte blitt korte over sommeren osv. Men ikke nødvendigvis sånn at genseren ikke brukes før første skoledagen og sånn, men det er nye klær for de han ikke har møtt. 
Gøy å starte året med noe nytt og fresht, men handler ikke bare for å handle. 

Anonymkode: cd265...bc8

Skrevet

Bare hvis klærne de har er for små. 

Anonymkode: e6a83...b20

Skrevet

Ikke nå lenger, nå får de nye klær når det trengs

Anonymkode: 2135c...842

Skrevet

Ja det har alltid vært en hyggelig tradisjon. Buksene blir for korte og genserne trenger gjerne en størrelse opp de også. I år har minste strukket seg mye siden bukser og gensere gikk over til shorts og T-skjorte så da blir det bukser og noen gensere. Kjøper som en over her klær til skolestart fordi de har vokst siden sist års skolestart. 

Skrevet

Kjøper alltid nye klær til skolestart. Hvert skoleår er en ny start, som det er verdt å markere litt. Nye klær, nye muligheter.

Anonymkode: 54ac2...5b2

Skrevet

Nei, men det blir gjerne noen handlerunden før skolestart. Mine ungdommer handler selv:)

Anonymkode: 3475d...275

Skrevet

Ja, vi har det som tradisjon. De får velge seg ut to antrekk hver, pluss at vi koser oss med lunsj ute. Hyggelig avslutning på sommerferien for både ungene og meg ☺️

Anonymkode: 59b6a...24f

Skrevet

Vi går gjennom og ser om det er noe de trenger, om det er gensere, undertøy, nye joggesko e.l. er litt forskjellig fra år til år.

I år trenger 8.klassingen nye joggesko og bukser, mens 10.klassingen trenger et par gensere.

Så fyller vi gjerne på litt i pennalet. Har liksom hatt det som tradisjon fra de begynte på skolen, at korte fargestifter o.l. har havnet i tegnekofferten hjemme også har de fått nye lange i pennalet. Nå bruker de jo ikke fargeblyanter lenger, men fint med noen nye penner, blyanter, viskelær osv. Det gamle havner i forbruksskuffen her hjemme så starter de nytt sloleår med nye produkter.

Anonymkode: d5ae1...f68

Skrevet

Handler nytt ja, og han vokser fortsatt, så trenger uansett jevnlig nye klær.

Anonymkode: 86747...c40

Skrevet

Nei. Her strakk et par av ungene seg før skolen sluttet, så da kjøpte vi en blanding av nytt og brukt da. Her får de klær når det trengs. Har aldri praktisert nye klær til skolestart. 

Anonymkode: 0f4ae...4f2

Skrevet

joda, de får nye klær. mye er for smått. en skal flytte og må ha med seg litt ekstra. Men jeg handler jo ikke til dem lenger. De fikser dette fint selv. jeg er helt uaktuell som handlepartner!

Anonymkode: 7ccf0...663

Skrevet

Fra de startet på ungdomsskolen har de hatt ansvar for egne klær. Det har de fått en fått en fast sum til hver måned.  De pleier imidlertid fortsatt å kjøpe seg noe nytt som de bruker 1,skoledag.

Anonymkode: 207f4...cad

Skrevet

Ikke ungdommer, men preteens. Skal rydde skapene deres og se i dag. 😭😂😭 Blir alltid nye sko og ett par nye bukser og overdeler. 

Anonymkode: 71ded...e8f

Skrevet

Det blir ikke nye klær hvis det de har passer, men som regel får de noe nytt til skolestart som noe utstyr, matbokser og slike ting. 

Anonymkode: 1fc93...5ab

Skrevet

De kjøper seg som regel noe klær i ferien. De brukes også til skolestart 

Anonymkode: 40853...29b

Skrevet

I hvert fall påfyll. Litt korte olabukser har gjerne endt opp som shorts i løpet av sommeren, da er det greit å fylle på ved skolestart. Selv om ikke det føles slik i dag, er høsten rett rundt hjørnet og det er kjekt å ha ei bukse eller to til en regnværsdag, i tillegg til sko som tåler litt mer enn duskregn. 

Anonymkode: 07942...25f

Skrevet

Ja! Det er en fantastisk tradisjon som jeg hadde som barn, og har videreført til egne barn. Alt nytt fra innerst til ytterst. Gjerne nye pennal, skrivesaker, matboks, drikkeflaske, gymtøy osv. Så avslutter vi handleturen på restaurant. Dette er nesten sensommerens høydepunkt, og må foregå kun et par dager før skolestart. Bare LUKTA inne på bokhandelen i august setter meg i nydelig høststemning! Vi går en fin tid i møte...

Anonymkode: 3cffe...43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...