Gå til innhold

Plagg som er merket med håndvask... Vasker dere dem i maskina?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg to strikkagensere forelden dag, og ser nå at det står håndvask på dem. Vasker dere disse klærne på håndvaskprogram? Ser ikke for meg at jeg orker å gjøre dette for hånd:)) Ellers gode vasketips for plagg som dette?

Anonymkode: 88152...2a0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjøpte meg to strikkagensere forelden dag, og ser nå at det står håndvask på dem. Vasker dere disse klærne på håndvaskprogram? Ser ikke for meg at jeg orker å gjøre dette for hånd:)) Ellers gode vasketips for plagg som dette?

Anonymkode: 88152...2a0

Ullgenser (regner med at det er det?) vasker jeg aldri. Hvis jeg er nødt til å gjøre det, skjer det selvsagt kun for hånd. Jeg risikerer ikke tovede gensere. 

Anonymkode: f7c0f...ff3

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tar de på håndvaskprogram i maskinen og tørker flatt etter å ha strukket litt i fasong.

Anonymkode: 1e109...10b

Må vel presisere at jeg ikke tåler ull da, så jeg har ingen plagg i ull.

Gjest NotNaomi

Det er en anbefaling for å holde plaggene fine og pene. Det er ulike program på maskiner, men skylling med vaskemiddel er skånsomt. Kun skylling altså. Jeg tar det programmet et par ganger, men er det plagg som trenger ekstra skånsomhet er det milo og håndvask ja. Vaskes må de, men ikke putt de på et vaskeprogram på maskinen. 

Endret av NotNaomi

Annonse

Tåler de ikke å vaskes på finvask i maskinen blir de ikke brukt, så her går alt i maskinen. Har aldri ødelagt et plagg. 

Vaskemaskinen vasker så skånsomt, jeg skjønner ikke at det skal være bedre å stappe de opp i en balje. Man må jo skylle til krampa tar en for å få ut all såpen. 

Anonymkode: 1a806...ca2

Bruker ullprogram eller håndvaskprogram. Også på svigermors hjemmestrikkede gensere som hun sier ikke tåler det, og som skryter sånn av flinke svigerdatter (meg) som håndvasker alt, og ikke ødelegger noe. Hun får tro det da. Det har ikke blitt ødelagt, krympet eller nuppet. 

Anonymkode: 3bf46...61a

Annonse

gale damen skrev (46 minutter siden):

Alpakka, ull og... akryl? Hva i all verden tenkte de på? 

Tenkte det samme! Da ville jeg nok lagt noen flere kroner på bordet og kjøpt et produkt uten plast. 

Vaskes i maskin på håndvaskprogram, bør tørkes flatt. Men med akryl i, så blir det garantert masse nupper. 

Anonymkode: 3a0bd...bad

Jeg opplever at maskinens håndvaskprogram er mer skånsomt enn vanlig håndvask. Så tar det meste i maskinen på håndvask program. 

Har noen plagg som bare skal renses og lurer litt på å vaske for hånd 🙈

Elina skrev (22 minutter siden):

Jeg opplever at maskinens håndvaskprogram er mer skånsomt enn vanlig håndvask. Så tar det meste i maskinen på håndvask program. 

Har noen plagg som bare skal renses og lurer litt på å vaske for hånd 🙈

Jeg har jobbet mange år i klesbutikk ved siden av studiene, og min erfaring er at tåler de rens tåler de håndvaskprogram i maskinen også.

De renser jo med vann...

Jeg har ihvertfall tatt både dressjakker og andre plagg det står kun rens på i maskinen, det viktige er hvordan du tørker det, enten på henger eller flatt litt etter hva slags plagg det er.

Aldri renset noe som helst ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...