Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Hvor mye får dere brukt den? Flere som vurderer å kjøpe feriebolig i varmere strøk? Anonymkode: cbeca...123
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Vi har ikke, men en kamerat av mannen har. Han bruker den mye, er der stort sett alle skoleferier med ungene, for han kan "jobbe hjemmefra" og jobber med pc fra leiligheten i Spania. Han er der en del uten ungene også, noen ganger alene og noen ganger tar han med seg noen venner. Problemet der er at ungene som nå er 12 og 15 år ikke vil dit. De synes det er greit å reise dit på ferie en gang i året, men ikke hver eneste skoleferie og langhelg. Da er det mer som frister her hjemme blant vennene.... Anonymkode: 7fc19...9a3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Vi har. Vi overtok i mars 2020, så har av naturlige årsaker ikke fått benyttet den så mye. Denne sommeren har den blitt benyttet av oss, eller vår nærmeste familie, mer eller mindre fra midten av juni. Har nylig kommet hjem. Planen er at min mor skal ned ei uke i høst. Mannen skal ned med kollegaer ei ukes tid. Videre blir det nok også vinter- og påskeferie, før sommeren setter inn igjen. Ungene våre er alle tenåringer og i begynnelsen av tjueårene. Denne sommeren greide vi å samle hele flokken i fem dager. Det håper vi på å få til i årene som kommer også. Vi ser at vi ikke greier å være samlet alle sammen over flere uker, men overlapping får vi til. Vi er veldig fornøyd med valget vi tok, og angrer ikke på kjøpet. Anonymkode: 57cbd...3aa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Vi ser etter bolig og har brukt tid på å gå på visninger nå i ferien. Skjønner at det kommer til å ta tid denne prosessen her… Vi planlegger å bruke den i ferier og i femtiden som et hus nummer 2 hvor vi kan tilbringe deler av året. Ikke bare bare å finne den rette boligen😊
Kira Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 Er der ca 5-7 ganger i året. Påsken, sommerferien og høstferien med familien, resten alene eller med venninner. Samme gjør mannen. Vi har Wi-Fi, og kan jobbe derfra.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 Kira skrev (1 time siden): Er der ca 5-7 ganger i året. Påsken, sommerferien og høstferien med familien, resten alene eller med venninner. Samme gjør mannen. Vi har Wi-Fi, og kan jobbe derfra. Kan jeg spørre om dere kjenner litt på dette med "flyskam"? Vi har tenkt en del på å kjøpe bolig i utlandet, men så har vi latt oss stoppe litt av hensyn til klimaet. Er også litt redd for hvilke signaler vi vil sende. Anonymkode: e7fb3...fb2
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 Vi bruker huset rundt 5-8 uker hvert år. Pga lang reise blir det foreløpig kun i skoleferiene, men planen er å bo der deler av året etterhvert. vi leier ut endel og får dekket da faste utgifter noe. Feriebolig koster endel i form av strøm, vann, forsikring, eiendomsskatt osv. vi kjøpte da renta var lav, kursen god og boligprisene halvparten av hva det er i dag. Jeg hadde nok ikke turt å kjøpe nå. Anonymkode: 41894...c50
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 13 hours ago, Anonym bruker said: Kan jeg spørre om dere kjenner litt på dette med "flyskam"? Vi har tenkt en del på å kjøpe bolig i utlandet, men så har vi latt oss stoppe litt av hensyn til klimaet. Er også litt redd for hvilke signaler vi vil sende. Anonymkode: e7fb3...fb2 Du skjønner vel at de gir faen i klima og tenker at de ikke har noe ansvar for å begrense egne avtrykk. Ingen med vettet i behold tillater seg å fly sju ganger i året bare til ferieboligen. På toppen av det kommer sikkert flere flyturer. Det er særlig disse som ødelegger for oss alle. Anonymkode: c880e...d24
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Vi bruker huset rundt 5-8 uker hvert år. Pga lang reise blir det foreløpig kun i skoleferiene, men planen er å bo der deler av året etterhvert. vi leier ut endel og får dekket da faste utgifter noe. Feriebolig koster endel i form av strøm, vann, forsikring, eiendomsskatt osv. vi kjøpte da renta var lav, kursen god og boligprisene halvparten av hva det er i dag. Jeg hadde nok ikke turt å kjøpe nå. Anonymkode: 41894...c50 Ja, det ER dyrt så vi vil kun kjøpe for oppsparte midler. Anonymkode: cbeca...123
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Dere som eier og kjøper feriebolig har gjort en dårlig og lite gjennomtenkt investering. Jeg har hatt et busslast med personer fra sydlige strøk som Spania, og Portugal som gjester i sommer. De utholder ikke varmen der de bor på somrene lenger, og aller verst er det når de blir eldre. De er ekstremt bekymret for det som skjer når det gjelder miljøet, men så ingen annen løsning enn å komme hit for å ihvertfall få to uker hvor de kunne puste og bevege seg uten å bli rett og slett dårlige. De syns at vi her oppe er veldig heldige, og de bare rister på hodet av nordmenn som har feriesteder der de kommer fra. Anonymkode: 36bec...fff
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dere som eier og kjøper feriebolig har gjort en dårlig og lite gjennomtenkt investering. Jeg har hatt et busslast med personer fra sydlige strøk som Spania, og Portugal som gjester i sommer. De utholder ikke varmen der de bor på somrene lenger, og aller verst er det når de blir eldre. De er ekstremt bekymret for det som skjer når det gjelder miljøet, men så ingen annen løsning enn å komme hit for å ihvertfall få to uker hvor de kunne puste og bevege seg uten å bli rett og slett dårlige. De syns at vi her oppe er veldig heldige, og de bare rister på hodet av nordmenn som har feriesteder der de kommer fra. Anonymkode: 36bec...fff Det var dette med personlige preferanser igjen da. Selv elsker vi varmen. Anonymkode: cbeca...123
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var dette med personlige preferanser igjen da. Selv elsker vi varmen. Anonymkode: cbeca...123 Du har ikke peiling på hva du snakker om. Den varmen du elsker er nok ikke farlig for mennesker. Den varmen som nå er på vei og blir mer åpenlys fremover vil gjøre at du kommer i livstruende situasjoner utendørs. Og nei, det er ingen overdrivelse i det hele tatt. Anonymkode: 36bec...fff
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du har ikke peiling på hva du snakker om. Den varmen du elsker er nok ikke farlig for mennesker. Den varmen som nå er på vei og blir mer åpenlys fremover vil gjøre at du kommer i livstruende situasjoner utendørs. Og nei, det er ingen overdrivelse i det hele tatt. Anonymkode: 36bec...fff Men da unngår man nok å reise midt på sommeren, tror du ikke? De jeg kjenner som har hus i land sør for oss er stort sett mennesker hvor den norske vinteren gir dem store plager helsemessige. Anonymkode: d638b...01e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Men da unngår man nok å reise midt på sommeren, tror du ikke? De jeg kjenner som har hus i land sør for oss er stort sett mennesker hvor den norske vinteren gir dem store plager helsemessige. Anonymkode: d638b...01e Nei det tror jeg nok ikke du! Dere er ignorant og sinnsykt ansvarsløse, og innerst inne vet dere det også. Dere bare later som at ting ikke eksisterer og utsetter neste generasjon for en katastrofe dere ikke mukker med å la skje. Anonymkode: 36bec...fff
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei det tror jeg nok ikke du! Dere er ignorant og sinnsykt ansvarsløse, og innerst inne vet dere det også. Dere bare later som at ting ikke eksisterer og utsetter neste generasjon for en katastrofe dere ikke mukker med å la skje. Anonymkode: 36bec...fff Ok… hvis du ikke har mer å bidra med i tråden om feriehus i utlandet ber jeg deg pent om å slutte avsporing her. Jeg spør på ingen måte om jeg bør kjøpe feriehus eller ikke her. Hi Anonymkode: cbeca...123
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #16 Skrevet 6. august 2022 Velger å ikke ha feriehus i utlandet. Men om jeg hadde hadde jeg uansett ikke hatt samvittighet til mer enn maks en reise i året. Selv det er egentlig for mye nå om det er lang reise. Anonymkode: 5aaf5...e52
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #17 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dere som eier og kjøper feriebolig har gjort en dårlig og lite gjennomtenkt investering. Jeg har hatt et busslast med personer fra sydlige strøk som Spania, og Portugal som gjester i sommer. De utholder ikke varmen der de bor på somrene lenger, og aller verst er det når de blir eldre. De er ekstremt bekymret for det som skjer når det gjelder miljøet, men så ingen annen løsning enn å komme hit for å ihvertfall få to uker hvor de kunne puste og bevege seg uten å bli rett og slett dårlige. De syns at vi her oppe er veldig heldige, og de bare rister på hodet av nordmenn som har feriesteder der de kommer fra. Anonymkode: 36bec...fff Jeg har kø av folk som ville leie vårt feriehus hvert eneste pr, så sp forferdelig dårlig investering er det nok ikke😀 Og ift miljøavtrykk er det neppe noen forskjell på et busslast med personer som reiser hit nord og et busslast av nordmenn som reiser sørover! Anonymkode: 41894...c50
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #18 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei det tror jeg nok ikke du! Dere er ignorant og sinnsykt ansvarsløse, og innerst inne vet dere det også. Dere bare later som at ting ikke eksisterer og utsetter neste generasjon for en katastrofe dere ikke mukker med å la skje. Anonymkode: 36bec...fff Såda, puste med magen nå. Jeg har da ikke skrevet at jeg har feriehus? Jeg har vært utenlands på ferie to ganger siden 2011 så min samvittighet er gullren. Men jeg klarer faktisk å se at andre folk har andre behov. Anonymkode: d638b...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå