Gå til innhold

Brudd, høre på barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet har skranter i mange år. Vi gikk til parterapi for noen år siden, men det hjalp ikke noe da han ikke holdt noe av/gjorde noe av det han sa han skulle gjøre i disse timene. Han forventer at jeg skal fikse forholdet, eller at det bare går seg til etterhvert når barna blir større.

Jeg har kommer dit at jeg egentlig ikke orker mer. Det gjør meg syk nesten av å ha det slik. Ensom i et forhold. Blir deppa av det, og sur og irritert av at han ikke gjør noe for å holde familien samlet.

Eldste på 13 har nok merket dette, og ba pent her om dagen at vi ikke måtte skille oss før de hadde blitt store og flyttet ut... vi ble paffe og svarte ikke stort på dette.

Men altså, skal man høre på dette? Er jo pga dem jeg har holdt ut og har jo tenkt det jeg og at jeg burde holde ut til de flytter. Men det er mange år til, yngste er 7. Men barna vil ar vi holder sammen selv om de jo ikke ser et kjærestepar mamma og pappa. De ser mer foreldre som er oppgitte på hverandre, og de har jo begynt å kommentere de og de tingene som irriterer meg med mannen. Så de ser det jo og det han gjør/ikke gjør. 

Var nesten der at jeg hadde bestemt meg for å gå nå så de slapp å ha foreldre uten følelser til hverandre som "forbilde". Men jeg tror detville knust spesielt eldste med et brudd. 

What to do? Går det an å gå til parterapi alene for veiledning? Mannen blir ikke med på flere timer tror jeg. 

Anonymkode: b2aaf...238

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selvfølgelig bli i forholdet, og lære barna at det å ha det bra ikke er så viktig. 

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Hvis dette er tilfellet, så er barna her mest sannsynlig redde for å være hos en av foreldrene. De kan også ha en overdreven omsorg for en av dem og tro at de ikke vil klare seg alene.

Du kan ikke bare spørre om du skal høre på barna. Du må komme til bunns i hvorfor hun innstendig ba deg om dette. 

Endret av NotNaomi
Skrevet

Hvis du blir syk av å leve med en person som bryter din tillit igjen og igjen, så forlater du. Helsa er grunnleggende. Jeg har vært der du er nå, og jeg tar heller tjue skilsmisser på rad enn ett år i et slikt forhold igjen. 

Anonymkode: 8f83f...d10

Skrevet
Ekspatt skrev (1 time siden):

Du kan selvfølgelig bli i forholdet, og lære barna at det å ha det bra ikke er så viktig. 

Men går jeg lærer jeg jo eldste at det at han har det bra ikke er så viktig....

Anonymkode: b2aaf...238

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...