Gå til innhold

Hvis du visste om at det forgikk prostitusjon..

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Og du også så kunder komme og gå. Hadde du meldt fra til politiet? Hvorfor, hvorfor ikke i så fall? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. Det er som regel en eller annen form for menneskehandel eller utnytting av kvinner som ligger bak prostitusjon. Og det er ulovlig å kjøpe sex. Samt at slike steder ofte også er et dekke for annen kriminalitet og i noen tilfeller også hvitvasking.

Anonymkode: 794f2...23f

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hvis dere med sikkerhet vet at det ikke handler om menneskehandel. Det er rus involvert, men ikke noen annen form for kriminalitet eller hvitvasking. 

Skrevet

Bor det barn der? 

Anonymkode: 81057...268

Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Hvis dere med sikkerhet vet at det ikke handler om menneskehandel. Det er rus involvert, men ikke noen annen form for kriminalitet eller hvitvasking. 

La nå folk få kose seg🙂

Anonymkode: 77b64...a02

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bor det barn der? 

Anonymkode: 81057...268

Nei! Ingen barn. 

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 211d0...1c2

Skrevet

Selvsagt.

Anonymkode: 802cf...421

Skrevet

Hvordan kan man helt sikkert vite at det ikke er en eller annen form for utnytting?

Jeg hadde nok meldt fra, men det er jo ikke ulovlig å selge sex, så det er kundene som blir tatt. 

Anonymkode: 58562...3b3

Skrevet

Nei hvorfor? Det er lov med prostitusjon.

Anonymkode: 9147a...c78

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan man helt sikkert vite at det ikke er en eller annen form for utnytting?

Jeg hadde nok meldt fra, men det er jo ikke ulovlig å selge sex, så det er kundene som blir tatt. 

Det kan man jo vite av flere grunner 🙂 som at man kjenner den eller de som selger seksuelle tjenester. Men, også av andre grunner. Nei, de gjør ingenting ulovlig. Kun kundene. 

Skrevet

Da ville jeg latt dem være i fred. Altså hvis du vet nok om damene som selger seksuelle tjenester til å vite at det er frivillig. Kontakter du politiet, vil de som regel ta det opp med utleier, og da blir damene kastet ut. Prostituerte har det vanskelig nok fra før, og trenger ikke jages fra sted til sted. Jeg ser an hvilke lovbrudd jeg anmelder. Det er ikke min oppgave å sette politiet på naboen som drar svenskehandelen litt for langt, eller sekstiåtterne borti gata som fyrer tjall under epletreet om sommeren. Lev og la leve.

Anonymkode: da641...2f7

Skrevet

Ja, jeg ville ha meldt ifra. Menneskehandel med ofre for krigen i Ukraina har eksplodert, og jeg synes det er helt forkastelig at norske menn skal  "kose seg litt" med mulige krigsofre. 

Og dersom disse damene bare driver på eget initiativ fordi de mener at det er en grei måte å tjene penger på - da gjør det vel ikke noe om politiet tar en titt?

Gjest NotNaomi
Skrevet

I dette tilfellet er det ei norsk og ei som har bodd i Norge siden hu var 8. Jeg vet at de gjør dette frivillig selv om det er rus i bildet. De gjør det heller ikke for å få rus, men penger til en livsstil de ønsker og bo nettopp på en "streit" sted. Hvis man ringer politiet, så vil det vekke mistanke, og buisnessen kan ryke. 

Skrevet
NotNaomi skrev (29 minutter siden):

I dette tilfellet er det ei norsk og ei som har bodd i Norge siden hu var 8. Jeg vet at de gjør dette frivillig selv om det er rus i bildet. De gjør det heller ikke for å få rus, men penger til en livsstil de ønsker og bo nettopp på en "streit" sted. Hvis man ringer politiet, så vil det vekke mistanke, og buisnessen kan ryke. 

Sånn som du beskriver det kan det forsåvidt aksepteres. Hvis rusmisbruket går utover miljøet i nabolaget hadde jeg likevel meldt fra.

Anonymkode: 1d180...d9f

Skrevet

Hvis du ikke selv er en av kundene, kan du ikke «vite» noe sånt. 

Anonymkode: 64f35...c0e

Skrevet
NotNaomi skrev (56 minutter siden):

Jeg hadde ikke ønsket horekunder i mitt nabolag, så om det er en nabo hadde jeg meldt fra. Det er ikke min oppgave å tilrettelegge for prostitusjon. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde ikke ønsket horekunder i mitt nabolag, så om det er en nabo hadde jeg meldt fra. Det er ikke min oppgave å tilrettelegge for prostitusjon. 

De bor her, men jobber et annet sted. Dette er bare en diskusjon vi hadde her. Jeg ville ikke meldt fra her fordi ingen lider under dette. 

Skrevet
3 hours ago, NotNaomi said:

Og du også så kunder komme og gå. Hadde du meldt fra til politiet? Hvorfor, hvorfor ikke i så fall? 

ikke din sak

Anonymkode: e9d7f...4c0

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (2 timer siden):

Ja, jeg ville ha meldt ifra. Menneskehandel med ofre for krigen i Ukraina har eksplodert, og jeg synes det er helt forkastelig at norske menn skal  "kose seg litt" med mulige krigsofre. 

Og dersom disse damene bare driver på eget initiativ fordi de mener at det er en grei måte å tjene penger på - da gjør det vel ikke noe om politiet tar en titt?

Menneskehandel? Hva mener du? Norske menn får da utnyttet ukrainske kvinner helt gratis.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Qo2aG/jonas-30-huser-ukrainske-julia-21-han-reddet-meg

Anonymkode: 9dc90...07a

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Menneskehandel? Hva mener du? Norske menn får da utnyttet ukrainske kvinner helt gratis.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Qo2aG/jonas-30-huser-ukrainske-julia-21-han-reddet-meg

Anonymkode: 9dc90...07a

Jeg mener dette: https://www.nrk.no/nordland/krigen-i-ukraina_-fn-og-organisasjoner-advarer-mot-menneskehandel-ukraina-1.15882307

Det er ikke veldig lenge siden politiet i Oslo sko til mot et bordell hvor ukrainske kvinner ble holdt fanget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...