Gå til innhold

Antibiotika til katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten skal ha antibiotika morgen og kveld. Vi fikk ikke gitt første dose i dag før klokken halv to, går det da greit å gi klokken 23?

Anonymkode: bf5e6...310

Skrevet

Det står i pakningsvedlegget eller på resepten hvor lang tid det skal gå mellom hver dose. I utgangspunktet er det hensiktsmessig å følge denne doseringen, men det er ingen krise å fravike litt fra denne ved oppstart. Med andre ord kan dere gi medisinen klokken 23.

Anonymkode: 955b6...44b

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det står i pakningsvedlegget eller på resepten hvor lang tid det skal gå mellom hver dose. I utgangspunktet er det hensiktsmessig å følge denne doseringen, men det er ingen krise å fravike litt fra denne ved oppstart. Med andre ord kan dere gi medisinen klokken 23.

Takk for svar. Skal dobbeltsjekke pakningen.

Det står bare morgen og kveld på anvisningen. Så dersom jeg hadde gitt klokken 10 og 20 så tilsvarer det like lang pause som 13.30-23.30, så jeg gir den 23.30 for å være sikker 😊

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Takk for svar. Skal dobbeltsjekke pakningen.

Det står bare morgen og kveld på anvisningen. Så dersom jeg hadde gitt klokken 10 og 20 så tilsvarer det like lang pause som 13.30-23.30, så jeg gir den 23.30 for å være sikker 😊

HI

Ja, men pass da på at du gir til omtrent samme tidspunkt ut kuren. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, men pass da på at du gir til omtrent samme tidspunkt ut kuren. 😊

Jeg tenker å fortsette 10 og 20 - det er jo også 10 t mellom 23.30 og 10.

Utfordringen var at hun skulle ha smertestillende først, og da ble det vanskelig å få tak i henne for antibiotikaen, hun ble skremt av den første. Men nå er vi inne i en god flyt 😊

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...