Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #51 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Bekymring er jo en naturlig reaksjon hos noen som bryr seg om andre mennesker. Akkurat nÄ ligger eldstefrÞken pÄ sykehus og gjennomgÄr omfattende behandling, og jeg kan ikke vÊre der hos henne. SelvfÞlgelig er jeg bekymret for henne. Det betyr ikke at jeg ikke finner glede i at hun fÄr behandling mot sykdommen og er i trygge hender. Jeg bekymrer meg fordi jeg er en mamma. De som aldri har hatt grunn til Ä bekymre seg har levd svÊrt beskyttede liv. Anonymkode: bbbed...f75 à ha GRUNN til Ä bekymre seg og Ä faktisk bekymre seg, det er to ulike ting. Noen bruker ethvert pÄskudd til Ä bekymre seg, selv uten grunn. Andre har nok mer reelle farer omkring seg, men bekymrer seg ikke likevel. Det har ikke noe med Ä leve beskyttet Ä gjÞre. Det har Ä gjÞre med hvem man er som person. Og nei, man bekymrer seg ikke "fordi man er mamma". Jeg har ogsÄ hatt barn pÄ sykehus - og har ett barn som her og nÄ trenger behandling jevnlig - men det betyr ikke at jeg mÄ bekymre meg likevel, bare fordi "jeg er mamma". Anonymkode: 64a2f...feb
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #52 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Bekymring er jo en naturlig reaksjon hos noen som bryr seg om andre mennesker. Akkurat nÄ ligger eldstefrÞken pÄ sykehus og gjennomgÄr omfattende behandling, og jeg kan ikke vÊre der hos henne. SelvfÞlgelig er jeg bekymret for henne. Det betyr ikke at jeg ikke finner glede i at hun fÄr behandling mot sykdommen og er i trygge hender. Jeg bekymrer meg fordi jeg er en mamma. De som aldri har hatt grunn til Ä bekymre seg har levd svÊrt beskyttede liv. Anonymkode: bbbed...f75  Jeg vil nesten si at det er omvendt. De som bekymrer seg mye, Mà ha levd veldig beskyttet! Ellers ville de visst nÄr de skulle slÄ pÄ fryktpumpa og nÄr de kunne la den ligge. Familien min har et enormt familietraume som pÄvirker flere generasjoner, etter at to unge mennesker dÞde brÄtt i rask rekkefÞlge, og deretter en tredje som ogsÄ var ung noen fÄ Är etter, samt en fjerde som var utsatt for en ulykke og ble drept i den. Han var ikke sÄ ung, da, men det var et sjokk for alle. Og sÄ er det flere som har hatt mange runder med alvorlig sykdom. Jeg er midt mellom alle disse, to av de som dÞde brÄtt var blant mine aller nÊrmeste, og de andre var jeg ogsÄ nÊr. Jeg kan i alle fall love deg at "beskyttet" er det siste jeg har vÊrt, og jeg har ogsÄ vÊrt utsatt for vonde ting som ikke er knytta til brÄ dÞd og traumer - f eks seksuelle krenkelser i barndom/ungdom. Og seinere utfrysing og mobbing pÄ jobb (av alle steder!) sÄ jeg mÄtte finne meg en ny. Jeg vil si at alt dette rett og slett har kurert meg for bekymringer. Er det én ting som er sikkert, sÄ er det at vi alle dÞr til slutt, og det er jo ikke akkurat en happy ending. Men nettopp derfor mÄ vi jo legge bekymringene til side, snu tankene om og heller verdsette alle de dagene og Þyeblikkene som ikke er knytta til det triste og fÊle. Anonymkode: d0e5b...164
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #53 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden):  Jeg vil nesten si at det er omvendt. De som bekymrer seg mye, Mà ha levd veldig beskyttet! Ellers ville de visst nÄr de skulle slÄ pÄ fryktpumpa og nÄr de kunne la den ligge.  Anonymkode: d0e5b...164 Tenker du dette gjelder folk med angst ogsÄ? At folk med angst har levd et sÄ beskyttet liv at fryktpumpa ikke fungerer? At alle de unge i dag som sliter med angst egentlig kan skylde pÄ foreldrene sine for at de har beskytter dem for mye fra livets harde realiteter? Anonymkode: ebdf4...0cc
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #54 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tenker du dette gjelder folk med angst ogsÄ? At folk med angst har levd et sÄ beskyttet liv at fryktpumpa ikke fungerer? At alle de unge i dag som sliter med angst egentlig kan skylde pÄ foreldrene sine for at de har beskytter dem for mye fra livets harde realiteter? Anonymkode: ebdf4...0cc Nei. Angst er en sykdom og har ikke sammenheng med bekymring. Som mange har nevnt fÞr. Anonymkode: 64a2f...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ