Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #26 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Forskjellige kretser? Jeg ler meg skakk 🤣🤣🤣 Anonymkode: 00657...5e4 Det tror jeg så gjerne. Anonymkode: 512f2...9ad
Gjest NotNaomi Skrevet 3. august 2022 #27 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det tror jeg så gjerne. Anonymkode: 512f2...9ad Ja, sorry asså, men den "mine og dine kretser" her inne er så komisk! Og alle sier det som om de kretsene de er i, er bedre enn motpartens. Eller noe sånt. Folk må roe nerva litt her inne, og begynne å vurdere om sånne fraser kanskje forlengst er gått ut på dato? 🙂
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #28 Skrevet 3. august 2022 Synes slike ting er artig, jeg da. 😅 Hvem har fått fartsbot, hvem har hund, hvem så på Fragglene, hvem har deltatt på radio-ring-inn etc. Folk må slutte å ta alt så høytidelig. Da blir heller ikke alt så KLEINT som det så fint ble beskrevet over her. Anonymkode: 905cf...c48
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #29 Skrevet 3. august 2022 Jeg har vært i et bryllup hvor dette ble gjennomført. Vi fikk utlevert ark mens vi minglet mellom vielse og middag, så gikk folk rundt og fant grunn til å snakke med kjente og ukjente. Det er ikke uten grunn at tilsvarende lek brukes når for eksempel en ny gruppe elever skal bli kjent. Jeg kan normalt ikke fordra bli kjent-leker, til tross for at jeg er lærer, men jeg synes det var helt ålreit. De som ikke ønsket å være med, lot bare være. Det tok veldig lite tid og energi, liksom. Jeg har dessverre ingen forslag til kategorier. Anonymkode: bbf95...858
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #30 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg har vært i et bryllup hvor dette ble gjennomført. Vi fikk utlevert ark mens vi minglet mellom vielse og middag, så gikk folk rundt og fant grunn til å snakke med kjente og ukjente. Det er ikke uten grunn at tilsvarende lek brukes når for eksempel en ny gruppe elever skal bli kjent. Jeg kan normalt ikke fordra bli kjent-leker, til tross for at jeg er lærer, men jeg synes det var helt ålreit. De som ikke ønsket å være med, lot bare være. Det tok veldig lite tid og energi, liksom. Jeg har dessverre ingen forslag til kategorier. Anonymkode: bbf95...858 Lurt å dele ut allerede ved minglingen😃 Anonymkode: b5c50...3af
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #31 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Synes slike ting er artig, jeg da. 😅 Hvem har fått fartsbot, hvem har hund, hvem så på Fragglene, hvem har deltatt på radio-ring-inn etc. Folk må slutte å ta alt så høytidelig. Da blir heller ikke alt så KLEINT som det så fint ble beskrevet over her. Anonymkode: 905cf...c48 Takk😃 Anonymkode: b5c50...3af
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #32 Skrevet 3. august 2022 Bli spurt når dere skal gifte dere Anonymkode: d0351...d2c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #33 Skrevet 3. august 2022 Ikke mange svar på spørsmålet ditt… men må jeg få foreslå «Har konversert med noen fra en annen krets» 😂 Anonymkode: 692d0...0ee
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #34 Skrevet 3. august 2022 Nei! Driver noen fremdeles med slike vanvittig kleine greier, altså? Ble utsatt for noe lignende i et alkoholfritt bryllup en gang, og makan til trege og triste forsamling... Herlighet, la folk slippe slikt tull! Anonymkode: 915c2...ab5
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #35 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei! Driver noen fremdeles med slike vanvittig kleine greier, altså? Ble utsatt for noe lignende i et alkoholfritt bryllup en gang, og makan til trege og triste forsamling... Herlighet, la folk slippe slikt tull! Anonymkode: 915c2...ab5 Hun vil jo ikke ta til seg fornuft heller,selv om flertallet her sier at hun styre unna bingo i bryllupet. Anonymkode: d0b75...2be
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #36 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hun vil jo ikke ta til seg fornuft heller,selv om flertallet her sier at hun styre unna bingo i bryllupet. Anonymkode: d0b75...2be Provoserer det deg at hi gir flatt beng i hva du og andre her mener? Anonymkode: f973b...224
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #37 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Provoserer det deg at hi gir flatt beng i hva du og andre her mener? Anonymkode: f973b...224 Ja! Flertallet bør bestemme. Anonymkode: d0b75...2be
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #38 Skrevet 3. august 2022 Håper dette er tull? Anonymkode: 7eb88...208
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #39 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Håper dette er tull? Anonymkode: 7eb88...208 Virkelig, du håper det er tull? 😂 Altså, det høres ut som jeg har tenkt til å sette gjestene mine i gapestokken. Jeg har vært i et par bryllup med denne "leken", og den er utrolig morsom. Det er en icebreaker, for den får folk i snakk på en morsom måte. Dette er heller ikke et alkoholfritt bryllup. Men for all del, jeg håper da dere slipper å komme i mitt bryllup å kaste bort tiden deres på dette her. Anonymkode: b5c50...3af
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #40 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Virkelig, du håper det er tull? 😂 Altså, det høres ut som jeg har tenkt til å sette gjestene mine i gapestokken. Jeg har vært i et par bryllup med denne "leken", og den er utrolig morsom. Det er en icebreaker, for den får folk i snakk på en morsom måte. Dette er heller ikke et alkoholfritt bryllup. Men for all del, jeg håper da dere slipper å komme i mitt bryllup å kaste bort tiden deres på dette her. Anonymkode: b5c50...3af Skjønner heller ikke hva det er å reagere så veldig på. Det virker som om du skal sette i gang mimeleken og tvinge alle til å være med. Det er jo en ganske uskyldig sosial aktivitet det er snakk om, som det attpåtil er svært enkelt å melde seg ut av dersom det gjør vondt å stille noen uskyldige spørsmål til kjente og ukjente. Anonymkode: bbf95...858
Himmel og hav Skrevet 4. august 2022 #41 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Skjønner heller ikke hva det er å reagere så veldig på. Det virker som om du skal sette i gang mimeleken og tvinge alle til å være med. Det er jo en ganske uskyldig sosial aktivitet det er snakk om, som det attpåtil er svært enkelt å melde seg ut av dersom det gjør vondt å stille noen uskyldige spørsmål til kjente og ukjente. Anonymkode: bbf95...858 Men eksemplene til HI handler jo ikke om å stille spørsmål eller samtale. De handler om å krysse av når noen gråter, skåler eller kysser. Man trenger heller ikke innlede en samtale for å vite at man har gått i klasse med noen, skrevet i gjesteboka eller har dyre sko. Tror ikke jeg skjønner poenget. Kjenner uansett at jeg er heldig som har vært i mange bryllup og andre anledninger der samtaler oppstår fordi folk ønsker å snakke sammen og at folk kommer og hilser på meg fordi de ønsker å hilse på og prate med og ikke for å finne ut om jeg er elektriker så de kan få bingo.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #42 Skrevet 4. august 2022 Himmel og hav skrev (1 minutt siden): Men eksemplene til HI handler jo ikke om å stille spørsmål eller samtale. De handler om å krysse av når noen gråter, skåler eller kysser. Man trenger heller ikke innlede en samtale for å vite at man har gått i klasse med noen, skrevet i gjesteboka eller har dyre sko. Tror ikke jeg skjønner poenget. Kjenner uansett at jeg er heldig som har vært i mange bryllup og andre anledninger der samtaler oppstår fordi folk ønsker å snakke sammen og at folk kommer og hilser på meg fordi de ønsker å hilse på og prate med og ikke for å finne ut om jeg er elektriker så de kan få bingo. Leste gjennom eksempelet igjen og ser at det er et litt annet skjema enn det jeg fikk utdelt, eller som det jeg bruker når jeg har en ny gruppe elever som skal bli kjent med hverandre. Nå har jeg aldri lagd tilsvarende til voksne, men til elevene står det typisk ting som: "en som har sett minst fem timer sammenhengende i sommer", "en som har vært utenfor Norden i sommer", "en som har mer enn tre søsken", "en som er glad i å synge" osv., og så skal de gå rundt for å finne hvilket navn de kan skrive inn i de ulike boksene. Det er ikke lov å skrive eget navn eller samme navn flere ganger. Det er ikke en dritmorsom lek, men det er jo en måte å starte samtaler på. Og det er jo en utopi å tro at alle evner å starte samtaler med andre. Det er mange som trenger litt hjelp. Jeg skjønner på det du skriver at det er fremmed for deg, for meg er det også det, men jeg vet også at alle ikke er som meg. Anonymkode: bbf95...858
Himmel og hav Skrevet 4. august 2022 #43 Skrevet 4. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Leste gjennom eksempelet igjen og ser at det er et litt annet skjema enn det jeg fikk utdelt, eller som det jeg bruker når jeg har en ny gruppe elever som skal bli kjent med hverandre. Nå har jeg aldri lagd tilsvarende til voksne, men til elevene står det typisk ting som: "en som har sett minst fem timer sammenhengende i sommer", "en som har vært utenfor Norden i sommer", "en som har mer enn tre søsken", "en som er glad i å synge" osv., og så skal de gå rundt for å finne hvilket navn de kan skrive inn i de ulike boksene. Det er ikke lov å skrive eget navn eller samme navn flere ganger. Det er ikke en dritmorsom lek, men det er jo en måte å starte samtaler på. Og det er jo en utopi å tro at alle evner å starte samtaler med andre. Det er mange som trenger litt hjelp. Jeg skjønner på det du skriver at det er fremmed for deg, for meg er det også det, men jeg vet også at alle ikke er som meg. Anonymkode: bbf95...858 Tenker du da at de som synes det er vanskelig å gå opp til noen, for de fleste vil det jo til og med være folk de kjenner og er i slekt med der, og hilse, si noe om vielsen/ været,/brudekjolen vil synes det er lettere å gå opp til noen fremmede og si "Unnskyld, men er det noen av dere som fikk 6 i gym?" Jeg ser for meg at dette slår an hos de som er sosialt uanstrengte og lett kommer i prat med folk uansett, mens de som synes det er litt vrient med small talk ikke vil ha noe glede av det. Tvert imot. Om det er sånn at det er tenkt som et hjelpemiddel for å engasjere alle. Endret 4. august 2022 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #44 Skrevet 4. august 2022 Himmel og hav skrev (2 minutter siden): Tenker du da at de som synes det er vanskelig å gå opp til noen, for de fleste vil det jo til og med være folk de kjenner og er i slekt med der, og hilse, si noe om vielsen/ været,/brudekjolen vil synes det er lettere å gå opp til noen fremmede og si "Unnskyld, men er det noen av dere som fikk 6 i gym?" Det behøver de ikke, for det er andre som kommer til å gå opp til dem. Det er en grunn til at dette er en mye brukt bli kjent-lek, altså. Anonymkode: bbf95...858
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #45 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Leste gjennom eksempelet igjen og ser at det er et litt annet skjema enn det jeg fikk utdelt, eller som det jeg bruker når jeg har en ny gruppe elever som skal bli kjent med hverandre. Nå har jeg aldri lagd tilsvarende til voksne, men til elevene står det typisk ting som: "en som har sett minst fem timer sammenhengende i sommer", "en som har vært utenfor Norden i sommer", "en som har mer enn tre søsken", "en som er glad i å synge" osv., og så skal de gå rundt for å finne hvilket navn de kan skrive inn i de ulike boksene. Det er ikke lov å skrive eget navn eller samme navn flere ganger. Det er ikke en dritmorsom lek, men det er jo en måte å starte samtaler på. Og det er jo en utopi å tro at alle evner å starte samtaler med andre. Det er mange som trenger litt hjelp. Jeg skjønner på det du skriver at det er fremmed for deg, for meg er det også det, men jeg vet også at alle ikke er som meg. Anonymkode: bbf95...858 For elever er det viktig med et godt klassemiljø og det kan være godt å få litt hjelp til å bryte isen. I et bryllup med hovedsakelig voksne folk som i hvert fall kjenner ca halvparten av de andre gjestene ser jeg ikke samme behovet. Jeg hadde ikke reagert så negativt på leken som mange andre her, men hadde nok tenkt i mitt stille sinn at det var litt dumt og pes. Anonymkode: a6c1b...fab
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #46 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): For elever er det viktig med et godt klassemiljø og det kan være godt å få litt hjelp til å bryte isen. I et bryllup med hovedsakelig voksne folk som i hvert fall kjenner ca halvparten av de andre gjestene ser jeg ikke samme behovet. Jeg hadde ikke reagert så negativt på leken som mange andre her, men hadde nok tenkt i mitt stille sinn at det var litt dumt og pes. Anonymkode: a6c1b...fab Jeg ser ikke behovet selv, men for mange kan det være veldig fint med den hjelpen. Og det er jo svært enkelt å melde seg ut dersom man ikke vil være med. Det blir jo hva du gjør det til. (Jeg har for øvrig vært i flere bryllup der jeg ikke har kjent spesielt mange andre gjester, så det er da ingen selvfølge at flertallet kjenner halve gjestelisten). Anonymkode: bbf95...858
Gjest Forumassistent Skrevet 4. august 2022 #47 Skrevet 4. august 2022 Ryddet for brukerangrep og svar til dette. Forumassistent
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #48 Skrevet 4. august 2022 Hvis man skal ha en slik "lek", bør den gjennomføres før man setter seg til bords, feks under minglingen før middag. Hensikten bør være å få folk til å prate sammen, og da må de ulike rutene inneholde ting du skal "finne ut om andre". "brudens mor gråter", du har drukket 4 glass", "sola skinner", "sette maten i halsen" osv, bidrar jo ikke til noe. Dessuten må rutene inneholde ting som alle har mulighet til å krysse av på/finne ut av. "Sola skinner" gir ingen mening dersom været er dårlig. Ei heller ting som "har bodd i utlandet" eller "har badet naken" Personlig er jeg ikke så glad i slike leker, men ser at det kan være artig i den rette settingen - og dersom bingoen bidrar til at folk kommer i snakk. Anonymkode: 83b57...3eb
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #49 Skrevet 4. august 2022 Det bildet jeg la ut øverst i tråden er fra google, og altså ikke noe jeg har skrevet selv. Kun for vise hva det handlet om. Det var jo derfor jeg spurte her etter tips. Tror to stk har svart på det jeg spurte om, utover det ble det kun diskusjoner om dette i det hele tatt var "greit" eller ikke, noe jeg ikke var ute etter. Anonymkode: b5c50...3af
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #50 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det bildet jeg la ut øverst i tråden er fra google, og altså ikke noe jeg har skrevet selv. Kun for vise hva det handlet om. Det var jo derfor jeg spurte her etter tips. Tror to stk har svart på det jeg spurte om, utover det ble det kun diskusjoner om dette i det hele tatt var "greit" eller ikke, noe jeg ikke var ute etter. Anonymkode: b5c50...3af Ja da ser du hvor idiotisk påfunnet ditt er. Gjør alle gjestene en tjeneste å dropp hele opplegget. Anonymkode: d0b75...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå