Gå til innhold

Sjekker dere kassalappen på butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for at jeg skal begynne å sjekke kassalappen. Senest i dag handlet jeg for 310 kr men dersom jeg ikke hadde sjekket hadde jeg måttet betale 347 kr! 

Anonymkode: c4869...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare når jeg synes det virket dyrere enn jeg forventet. 

...og da er det alltid fordi jeg har kjøpt kaffebønner eller oster.. 

Anonymkode: d85a4...f27

Skrevet

Sjekk i vei, men ikke lag kø fordi du står og stirrer og regner på 40 varer. Still deg så folk får betalt og pakket ned. 

Anonymkode: 29c67...dcc

Skrevet

Bare hvis jeg syns det blir mye dyrere enn forventer. Da stemmer det alltid. 

Jeg benytter meg av selvbetjente kasser når det er mulig og da er passer jeg på at jeg slår inn riktige bananer osv. Ellers må jeg jo stole på at prisene er riktige, jeg går jo ikke og husker hva alt koster?

Anonymkode: 026c5...582

Skrevet

Sjelden, men av og til skjer det jo at jeg synes summen blir vel drøy. Så viser det seg så godt som alltid at jeg har plukket med meg noe som koster litt mer enn jeg tenkte over. 

Anonymkode: 70375...945

Skrevet

Dette skjedde meg allerede som barn. Jeg visste jeg hadde telt riktig. Likevel krevde hun i kassen mer enn det kostet. Jeg hadde blant annet to 1,5 liters brus. Når jeg sjekket kvitteringen på vei fra butikken hadde hun slått inn 3 stk 1,5 liters brus.

Hvorfor sjekker ikke betjeningen i kassen om de har slått riktig når kunden mener det er noe galt med prisen?

Anonymkode: 17ed5...4f9

Skrevet

Alltid, men jeg følger med når dama slår det inn i kassa allerede. Er jeg hos Coop Obs bruker jeg skanner, da ser jeg umiddelbart om prisen er feil.

Anonymkode: 3006e...778

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Alltid, men jeg følger med når dama slår det inn i kassa allerede. Er jeg hos Coop Obs bruker jeg skanner, da ser jeg umiddelbart om prisen er feil.

Anonymkode: 3006e...778

Har du alle prisene i hodet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og står du og følger med i stede for å legge i varene? 

Skrevet

Ja, for det er alltid noe feil. 

La oss si det er 40kr for mye hver gang jeg handler (1 gang per uke for å gjøre det enkelt). 2000 kr, det er penger jeg ikke vil gi til matbutikken. Det er penger jeg kan bruke på noe annet. 

Så har jeg med Handlenett, sparer ca 500 kr i året (med 1 ukeshandling). 

Anonymkode: 2a6bf...fc1

Skrevet

Ja, for det er alltid noe feil. 

La oss si det er 40kr for mye hver gang jeg handler (1 gang per uke for å gjøre det enkelt). 2000 kr, det er penger jeg ikke vil gi til matbutikken. Det er penger jeg kan bruke på noe annet. 

Så har jeg med Handlenett, sparer ca 500 kr i året (med 1 ukeshandling). 

500 kr i året er det da ingen som merker noe fra eller til. Hvorfor i all verden har du regnet på akkurat det? 

Forøvrig så anskaffer de fleste seg handlenett for å spare miljøet, og ikke for å spare noen få hundrelapper i året. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette skjedde meg allerede som barn. Jeg visste jeg hadde telt riktig. Likevel krevde hun i kassen mer enn det kostet. Jeg hadde blant annet to 1,5 liters brus. Når jeg sjekket kvitteringen på vei fra butikken hadde hun slått inn 3 stk 1,5 liters brus.

Hvorfor sjekker ikke betjeningen i kassen om de har slått riktig når kunden mener det er noe galt med prisen?

Du kan da ikke mene at alle som jobber i kassen på matvarebutikker ikke sjekker - fordi du hadde en episode da du var barn hvor én ansatt ikke sjekket?

Det er jo en enkel sak (i hvert fall som voksen) å si fra - "jeg har bare to stk av denne varen, du har slått inn tre, kan du være så snill og rette dette?"

Min erfaring er at folk i kassa er imøtekommende, ønsker at det de gjør skal være riktig og mer enn gjerne sjekker om jeg påpeker en feil. Men nå påpeker jeg også om det går motsatt vei, at jeg har tatt tre og de bare har slått inn to.

Anonymkode: a44da...dd1

Skrevet

Ikke meg du spør, men ja, jeg følger alltid med på prisene. Ikke verre enn å se på prisen på hyllekanten når man tar varen. Og så summerer jeg hva varene koster etterhvert som jeg tar dem slik at jeg sånn noenlunde vet hva sluttsummen skal bli. Enkel hjernetrim i hverdagen er ikke å forakte :) Blir litt som at det også er en selvfølge å gå trappene istedenfor å ta heisen.

Skrevet

HI, jeg tar nå "stikkprøver" av handlelappene. Som regel gjør jeg slik som jeg beskrev til en annen over her - jeg regner ca sammen mens jeg plukker med meg varer hva det skal koste. Koster noe 18,90 tenker jeg 20 kr, er det 23 kr regner jeg 25. Koster neste vare da 27 kr og jeg nettopp la til, så kan jeg regne den også som 25. Da er det enkelt å holde oversikten, enkelt å gange opp om man tar flere av samme produkt. Når jeg kommer til kassa har jeg derfor en ganske nøyaktig sum som jeg antar handlevognen skal koste (og har fått hjernetrim i mellomtiden, ikke minst om man blir avbrutt underveis). Ved kassen forsøker jeg å følge med på prisene hva som slås inn, og ser da fort om prisene avviker fra det som stod på hylla. Avviker sluttsummen mye med det jeg forventet (eller jeg glemte å summere underveis) så ber jeg om lappen og sjekker den. 40 kr, som du opplevde er et såpass stort avvik at jeg ville sjekket.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du kan da ikke mene at alle som jobber i kassen på matvarebutikker ikke sjekker - fordi du hadde en episode da du var barn hvor én ansatt ikke sjekket?

Det er jo en enkel sak (i hvert fall som voksen) å si fra - "jeg har bare to stk av denne varen, du har slått inn tre, kan du være så snill og rette dette?"

Min erfaring er at folk i kassa er imøtekommende, ønsker at det de gjør skal være riktig og mer enn gjerne sjekker om jeg påpeker en feil. Men nå påpeker jeg også om det går motsatt vei, at jeg har tatt tre og de bare har slått inn to.

Åh, jeg glemte at jeg er på kverulant-forumet. Jeg skrev ikke, "hvorfor gjør alle som er ansatte i butikken på denne måten".

Jeg skrev aldri det. Du leser inn noe i det jeg skrev som jeg aldri skrev.

Det er fint at du aldri har opplevd det jeg har opplevd. Jeg har likevel hatt flere slike opplevelser.

Det er fint at det er så enkelt for deg. Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Det er ikke så enkelt for meg.

Skrevet

Man kan følge med på om en vare blir slått inn mer enn én gang.  På coop obs skanner man vel varene selv etterhvert som man legger de i kurven. 

Og står du og følger med i stede for å legge i varene? 

Man legger i varene etter at man har betalt vel? Ihvertfall hvis man ikke har handlet et berg. 

Anonymkode: ac69c...64f

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Man kan følge med på om en vare blir slått inn mer enn én gang.  På coop obs skanner man vel varene selv etterhvert som man legger de i kurven. 

Man legger i varene etter at man har betalt vel? Ihvertfall hvis man ikke har handlet et berg. 

Anonymkode: ac69c...64f

Jeg legger varene oppå båndet for så å gå i andre enden og begynne å legge oppi pose mens varene skannes. Når betjeningen er ferdig betaler jeg og legger oppi resten. Jeg har jobbet i butikk i mange år og har aldri opplevd at folk sto og fulgte med mens jeg slo inn… 

Skrevet

Om jeg ukeshandler så sjekker jeg alltid, men om jeg bare handler noen få artikler gjør jeg som henne over og tar en ca beregning i hodet. Har jobbet i kassa selv og det skjer at ting blir skannet 2 ganger eller at varen til 30% ikke kommer inn med korrekt pris.

Anonymkode: d13ab...483

Skrevet

Jeg tror aldri jeg har takket ja til kvittering. Handler, betaler og går. 

Skrevet

Ja alltid, det fordi det har vært mye feil . Ting er gjerne priset feil, står feil plass. Men har og måtte betalt for flere varer, da det har blitt slått inn varer dobbelt, da gikk jeg inn i butikken igjen. 
Pleier å ordne seg, men nå når alt er blitt så dyrt, da sjekker jeg alltid 

Anonymkode: 87e4f...fe1

Skrevet
Kira skrev (2 minutter siden):

Jeg tror aldri jeg har takket ja til kvittering. Handler, betaler og går. 

Tenk hvor mye mer du kanskje har betalt for varene som kanskje er slått inn dobbelt, eller priset feil osv.?

Merker der jeg jobber, der ber alle om kvittering ( gir alltid med automatisk for det er slik loven er), og de sjekker at de har fått rabatter. 

Skrevet

Tenk hvor mye mer du kanskje har betalt for varene som kanskje er slått inn dobbelt, eller priset feil osv.?

Merker der jeg jobber, der ber alle om kvittering ( gir alltid med automatisk for det er slik loven er), og de sjekker at de har fått rabatter. 

Samtidig har jeg ikke peiling på hva ting koster. Så hvis det står 35 kroner for en melk hadde ikke jeg visst om det var feil eller ei. Mulig jeg burde begynne å følge med på både priser og kasselappen heretter. 

Skrevet

Handler av Oda eller Meny, går gjennom den digitale handlekurven, og ser raskt over at det stemmer når jeg får varene. Har opplevd feil et par ganger, sender en mail, så ordner de raskt opp, og sender penger i retur. 

Anonymkode: a4e5e...ca9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

500 kr i året er det da ingen som merker noe fra eller til. Hvorfor i all verden har du regnet på akkurat det? 

Forøvrig så anskaffer de fleste seg handlenett for å spare miljøet, og ikke for å spare noen få hundrelapper i året. 

Ingen som merker? Du snakker for alle du? 2000 kr + 500 kr + 1500 kr + 300 kr + 4000 kr + 600 kr osv. For å spare penger må man faktisk spare nettopp penger. 500 kr er penger. 

De aller fleste? Igjen snakker du for alle... mange synes det er dyrt med 3 kr per pose, derav handlenett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ingen som merker? Du snakker for alle du? 2000 kr + 500 kr + 1500 kr + 300 kr + 4000 kr + 600 kr osv. For å spare penger må man faktisk spare nettopp penger. 500 kr er penger. 

De aller fleste? Igjen snakker du for alle... mange synes det er dyrt med 3 kr per pose, derav handlenett. 

Det er vel ganske sikkert at ingen merker 500 spart i året. Ikke 2000 heller vil jeg tro. Vi trenger ikke lage som at det er en særlig stor sum i året. 

Jeg vet ikke engang hva plastposer koster.. men for all del. Hvis noen bruker handlenett for å spare de kronene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...