Gå til innhold

Min kjæreste spanderer alltid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er flere par som forholdsvis ofte treffes for ulike aktiviteter og for å spise middag eller gå på kino sammen. Ikke alle på en gang, det varierer hvilke par. Min kjæreste har alltid spandert, han sier det ikke alltid høyt, men jeg bruker jo ikke kortet så det er tydelig. Han sier ofte også at han tar det, han betaler. I går sa den ene av damene i et av parene at de andre syns det var for dumt at kjæresten min alltid måtte vise seg sånn og betale alt. Det skal sies at han også gjør det når han og jeg er alene og gjør noe spesielt. Jeg vet at han ikke vil vise seg, men hadde dere også tenkt det? 

Anonymkode: aa200...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går jo an å være litt frempå selv. 

Anonymkode: d3af8...d33

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke tenkt. Jeg tenker tvert i mot at venninne din er grønn av misunnelse. 

Anonymkode: 0d772...57e

Skrevet

Spanderer han på deg eller alle sammen?

Anonymkode: 0b1d4...e08

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Spanderer han på deg eller alle sammen?

Anonymkode: 0b1d4...e08

Bare meg selvfølgelig. Hadde han drevet og spandert på alle sammen hver gang så hadde jeg ikke vært sammen med ham, for det ville betydd at noe var galt et sted. 

Skrevet

Hvorfor er du ikke mer frampå? 

Skrevet

Det må han jo velge selv. Har han langt bedre økonomi enn deg? Hvis du har ok økonomi selv, synes jeg det er litt merkelig at du ikke selv er litt frempå for å ta regningen fra tid til annen også. 

Anonymkode: 93260...b7e

Skrevet
Kamomille skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal hun det? De har vel funnet en måte de trives med. 

Skrevet

Det er vel stengt tatt ikke noe venninnene har noe med. For alt de vet kan jo du betale alt mulig annet for han. Ville ikke tenkt noe mer på det 

Anonymkode: 9d4dd...e35

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal hun det? De har vel funnet en måte de trives med. 

La henne svare selv. 

Anonymkode: d3af8...d33

Skrevet
Kamomille skrev (4 minutter siden):

Jeg sa en gang at han ikke trengte å spandere så mye når vi gjorde noe spesielt, men da sa han at det var hans måte å være romantisk på, og sannheten er at han ikke har ett romantisk gen sånn til vanlig. 

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke tenkt at han skulle vise seg. Jeg hadde ikke tenkt særlig på det i det hele tatt, for det kan jo være mange grunner til at et par gjør det på den måten.

Den venninnen tror jeg bare føler på dette fordi hennes mann tydeligvis ikke spanderer på henne like ofte. Men det kan det jo være like mange grunner til som at noen alltid gjør det.

Jeg tror jeg hadde ledd og sagt at han ikke er typen som trenger å vise seg, at han rett og slett er en mann som liker å gjøre slike koselige ting, og at ting uansett går opp i opp totalt sett for dere.

Hun virker jo bare misunnelig, så det er hun som eier problemet.

Anonymkode: 8cc77...c32

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg sa en gang at han ikke trengte å spandere så mye når vi gjorde noe spesielt, men da sa han at det var hans måte å være romantisk på, og sannheten er at han ikke har ett romantisk gen sånn til vanlig. 

Så enten synes du det er greit og er komfortabel med deg. da trenger du jo ikke å bry deg om hva andre kvinner mener.

Hvis du synes det er ubehagelig eller på noen måte ikke liker at ha skal spandere hele tiden, så må du være mer frampå. Hvis du faktisk mener han ikke trenger å spadere så mye, så kan du faktisk ta regningen innimellom uten å gjøre noe nummer ut av det.

Hva jeg tenker?? Absolutt ingenting. Personlig ville jeg ikke likt at en kjæreste alltid spanderte på meg. Hva andre kvinner liker får være helt opp til dem selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi er flere par som forholdsvis ofte treffes for ulike aktiviteter og for å spise middag eller gå på kino sammen. Ikke alle på en gang, det varierer hvilke par. Min kjæreste har alltid spandert, han sier det ikke alltid høyt, men jeg bruker jo ikke kortet så det er tydelig. Han sier ofte også at han tar det, han betaler. I går sa den ene av damene i et av parene at de andre syns det var for dumt at kjæresten min alltid måtte vise seg sånn og betale alt. Det skal sies at han også gjør det når han og jeg er alene og gjør noe spesielt. Jeg vet at han ikke vil vise seg, men hadde dere også tenkt det? 

Det gjorde min kjærest og, som jeg idag er gift med, og han gjør det fortsatt.

Han har en godt betalt jobb, men jeg bruker nok mer penger på klær til barna enn han. 

Hun er nok bare litt misunt på deg, hadde ikke brydd meg!

Anonymkode: acea0...36a

Skrevet
Kamomille skrev (3 timer siden):

Så enten synes du det er greit og er komfortabel med deg. da trenger du jo ikke å bry deg om hva andre kvinner mener.

Hvis du synes det er ubehagelig eller på noen måte ikke liker at ha skal spandere hele tiden, så må du være mer frampå. Hvis du faktisk mener han ikke trenger å spadere så mye, så kan du faktisk ta regningen innimellom uten å gjøre noe nummer ut av det.

Hva jeg tenker?? Absolutt ingenting. Personlig ville jeg ikke likt at en kjæreste alltid spanderte på meg. Hva andre kvinner liker får være helt opp til dem selv.

Jeg spør bare hva andre ville tenkt. Hvis dere ikke tenker noe så er det jo fint. Noen ganger blir man overrasket over noe en hører, og så kan en lure på om det er en mening flere har.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det gjorde min kjærest og, som jeg idag er gift med, og han gjør det fortsatt.

Han har en godt betalt jobb, men jeg bruker nok mer penger på klær til barna enn han. 

Hun er nok bare litt misunt på deg, hadde ikke brydd meg!

Anonymkode: acea0...36a

Jeg ble bare litt overrasket, for ingen har gjort noe nummer ut av noe. Jeg syns det var litt lite hyggelig av henne å si det, men ja jeg rister det av meg. 

Skrevet

Da hadde jeg ledd litt og sagt at mannens generøsitet er en de egenskapene jeg setter høyt.

Min mann betaler også alltid når vi gjør noe sammen, men vi har jo vært gift i mange år så pengene vi tjener går jo uansett til fellesskapet. Det er likevel en hyggelig ting synes jeg, at han alltid drar sitt kort for å betale for oss. At jeg da drar mitt i sportsbutikken uka etter fordi poden trenger nye fotballsko et jo en del av totalbildet, men det tenker vi ikke over når han spanderer middag 😂

Anonymkode: 54740...e3c

Skrevet

Hva har hun med det å gjøre? 

Anonymkode: b1366...a19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...