Gå til innhold

Kan kristne spise skalldyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ekspatt skrev (10 minutter siden):

Jeg registrerer at jeg har blitt tagget i nesten et dusin svar etter at jeg skrev sist. I mellomtiden har jeg luftet legemet i det fine været, og nå tror jeg at jeg skal marinere meg selv i en treliter med vin. Bevis vil av den grunn glimre med sitt fravær. Sånn i tillegg til at jeg ikke beviser det åpenbare. Skål.

Åh, og selvfølgelig trenger du ikke bevise det innlysende. Det er bare jeg som gjerne vil ha noen slike innlysende beviser slik at jeg kan legge de frem for kristne neste gang jeg diskuterer med noen slike.

Kos deg! ❤️ 

Anonymkode: 76760...f71

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Åh, og selvfølgelig trenger du ikke bevise det innlysende. Det er bare jeg som gjerne vil ha noen slike innlysende beviser slik at jeg kan legge de frem for kristne neste gang jeg diskuterer med noen slike.

Kos deg! ❤️ 

Det kommer ikke til å fungere.

Skrevet
Ekspatt skrev (Akkurat nå):

Det kommer ikke til å fungere.

Kos deg! Ikke kast bort tiden på forumet. Vær så snill?

La noen andre bekymre seg for dette med beviser og så videre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Har jeg gjort det? Hvis ikke, hvorfor oppfører du deg da slik? Hva er det som provoserer deg så pass at du kommer med slike utspill?

Provoserer meg? 
Det er lite som provoserer meg i verden, unntatt to ting: ekte dumskap og påtatt dumskap. 

Hvilken velger du? 

Anonymkode: 30ec6...2b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Provoserer meg? 
Det er lite som provoserer meg i verden, unntatt to ting: ekte dumskap og påtatt dumskap. 

Hvilken velger du? 

Jeg velger å be om beviser for påstanden på første side her, at bibelen er en eventyrbok.

Jeg vet, sjokkerende. Jeg setter fortsatt pris på det om noen kunne gitt meg noen slike beviser. På forhånd takk.

PS. du trenger ikke komme med noen forsøk på hersketeknikker eller brukerangrep. Bare kom med beviser eller diskuter noe annet som er relevant for tråden er du snill. Takk. ❤️ 

Skrevet

Herremin! Side opp og side ned med «bevis det!» 

Til info så er flere av menneskene i bibelen, inkludert Jesus bevist at har eksistert. Mange av hendelsene, som å gå tørrskodd over Rødehavet, er også bevist. Historiene og personene er bare beskrevet ut fra hvordan ting var for 2000-100 000 år siden.

Å skape jorden på 7 dager er mulig når det står at en dag er som tusen år, og tusen år som en dag, altså er tiden irrelevant.

Ikke at jeg tror så mye på Gud og Jesus og bibelen, men jeg er heldigvis voksen nok til å inne kalle kristne mennesker «i psykose» eller boken de tror på «eventyrbok». Litt voksen bør man tillate seg å være. 

Anonymkode: 7c3b7...c7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Eh. Jo. Reglene gjelder. «Du skal ikke slå ihjel» for eksempel. 
(Og for de kristne er ikke Jesus død.)

De 10 bud gjelder fremdeles, men alle de andre reglene mot å spise visse ting, barbere seg, klippe håret osv, gjelder ikke for kristne. 

Jeg sa heller ikke at Jesus er død, men at han døde, og det er de kristne også enig i. 

Skrevet
Pobie skrev (19 minutter siden):

De 10 bud gjelder fremdeles, men alle de andre reglene mot å spise visse ting, barbere seg, klippe håret osv, gjelder ikke for kristne. 

Jeg sa heller ikke at Jesus er død, men at han døde, og det er de kristne også enig i. 

Å jo da. De samme regler gjelder, men de kristne velger bare å se bort fra dem. 
Det er Talmud de ikke trenger å følge. 

Anonymkode: a0c10...ce2

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg velger å be om beviser for påstanden på første side her, at bibelen er en eventyrbok.

Jeg vet, sjokkerende. Jeg setter fortsatt pris på det om noen kunne gitt meg noen slike beviser. På forhånd takk.

PS. du trenger ikke komme med noen forsøk på hersketeknikker eller brukerangrep. Bare kom med beviser eller diskuter noe annet som er relevant for tråden er du snill. Takk. ❤️ 

Det er ikke en hersketeknikk å svare på spørsmålet ditt. Du spurte faktisk om hva som provoserte henne. 

Du likte ikke svaret, da.

Anonymkode: a0c10...ce2

Gjest Forumassistent
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og avsporinger.

Forumassistent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...