Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #26 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men, det er jo barna det går ut over? De er jo lei seg fordi han har lovet dem ting som ikke blir. Han sier han ikke er deprimert. Og det er veldig dumt å love barna ting å gå på oppussing hvis du ikke har kapasitet. hi Anonymkode: d70bc...5db Problemet som jeg tydelig leser det her, er ikke oppussingen. Du bærer nag fordi han ødela økonomien, og når ting er fikset der, så håper han at alt blir lettere og snart bra i forholdet. Så begynner han og pusse opp, men det hjelper ikke på forholdet det heller. Da mister han motivasjonen. Jeg tror kanskje ikke at du ser det selv, men du gir mannen din enormt mye skyldfølelse og skam. Ikke bare ødela han økonomien, men du klandrer ham også for å ikke greie å gjøre ting som oppussing, for barnas skyld. Han må jo føle seg helt mislykket. Det er et veldig destruktivt forhold du beskriver, så jeg tror det beste er at dere kommer dere til fagfolk som kan hjelpe dere? Anonymkode: 01c58...c9b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #27 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor svarer du ikke om dere har vært i parterapi, HI? Er du selv i det hele tatt villig til å gå i parterapi eller jobbe med forholdet? Anonymkode: ba6aa...45e Vi venter på time til parterapi. Etter initiativ fra meg. Hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #28 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Problemet som jeg tydelig leser det her, er ikke oppussingen. Du bærer nag fordi han ødela økonomien, og når ting er fikset der, så håper han at alt blir lettere og snart bra i forholdet. Så begynner han og pusse opp, men det hjelper ikke på forholdet det heller. Da mister han motivasjonen. Jeg tror kanskje ikke at du ser det selv, men du gir mannen din enormt mye skyldfølelse og skam. Ikke bare ødela han økonomien, men du klandrer ham også for å ikke greie å gjøre ting som oppussing, for barnas skyld. Han må jo føle seg helt mislykket. Det er et veldig destruktivt forhold du beskriver, så jeg tror det beste er at dere kommer dere til fagfolk som kan hjelpe dere? Anonymkode: 01c58...c9b Jeg er ferdig med at han fucked opp økonomien nå, men jeg sa at jeg trengte tid på å få lande litt. Han forventet at det skulle snu over natta og at alt plutselig skulle ordne seg. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #29 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg er ferdig med at han fucked opp økonomien nå, men jeg sa at jeg trengte tid på å få lande litt. Han forventet at det skulle snu over natta og at alt plutselig skulle ordne seg. hi Anonymkode: d70bc...5db Jeg har spurt deg tidligere - hva har dere gjort nå i den tiden du trenger, og hvordan tenker dere bruke tiden du sier du trenger videre for å få det bedre sammen? Jeg er enig med hun over som reagerer på at du også bidrar til å forverre forholdet og mannens følelser ved måten du er på mot ham, at du påfører ham skamfølelse. Det er vel ikke hensikten din? Bra dere skal i parterapi, for slik du skriver her så virker det som om dere begge to bidrar til å gjøre forholdet så dårlig som det er nå. Anonymkode: ba6aa...45e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #30 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er dette som står igjen nå i første omgang. hi Anonymkode: d70bc...5db Hvis dere ikke har laget hull i veggen eller revet vegger er det ganske greit å la oppussingen bære nå. Hvis dere derimot står med hull i ytterveggen og halvrevne innervegger må dere gjøre det ferdig. Anonymkode: 2871e...988
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #31 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har spurt deg tidligere - hva har dere gjort nå i den tiden du trenger, og hvordan tenker dere bruke tiden du sier du trenger videre for å få det bedre sammen? Jeg er enig med hun over som reagerer på at du også bidrar til å forverre forholdet og mannens følelser ved måten du er på mot ham, at du påfører ham skamfølelse. Det er vel ikke hensikten din? Bra dere skal i parterapi, for slik du skriver her så virker det som om dere begge to bidrar til å gjøre forholdet så dårlig som det er nå. Anonymkode: ba6aa...45e Hvordan påfører jeg han skamfølelse? Det skjønner jeg ikke helt. Og som vi skrev så har jeg ordnet med time til parterapi da jeg føler at vi ikke kommer noen vei. Jeg har prøvd å kommunisere med han å få en god tone oss i mellom. Jeg har tenkt at nå går det i allefall litt framover, men i følge han så er ikke dette nok. Derfor parterapi. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #32 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvis dere ikke har laget hull i veggen eller revet vegger er det ganske greit å la oppussingen bære nå. Hvis dere derimot står med hull i ytterveggen og halvrevne innervegger må dere gjøre det ferdig. Anonymkode: 2871e...988 Vi har ikke hull i veggen sånn sett, men ytterbekledningen er revet, så det må på til vinteren. I tillegg har han to døtre som har blitt lovet å få hvert sitt rom. Noe som jeg nå ikke vet om blir noe av. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #33 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vi har ikke hull i veggen sånn sett, men ytterbekledningen er revet, så det må på til vinteren. I tillegg har han to døtre som har blitt lovet å få hvert sitt rom. Noe som jeg nå ikke vet om blir noe av. hi Anonymkode: d70bc...5db Da må du leie inn folk til jobben. Anonymkode: 4c9d4...8e1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #34 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Da må du leie inn folk til jobben. Anonymkode: 4c9d4...8e1 Ja, det er det jeg ønsker, men det vil ikke mannen. Og det er våres felles penger, så jeg vet ikke hvor mye jeg får gjort på egenhånd da. Han blir rasende hvis jeg tar felles penger og setter i gang dette. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #35 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Hvordan påfører jeg han skamfølelse? Det skjønner jeg ikke helt. Og som vi skrev så har jeg ordnet med time til parterapi da jeg føler at vi ikke kommer noen vei. Jeg har prøvd å kommunisere med han å få en god tone oss i mellom. Jeg har tenkt at nå går det i allefall litt framover, men i følge han så er ikke dette nok. Derfor parterapi. hi Anonymkode: d70bc...5db Du får han ikke til å glemme at han fucket opp økonomien når du sier at det er hovedårsaken til at forholdet er dårlig. At du trenger tid fordi han gjorde feil. Nå når dere er to om å skape så dårlig hverdag og livssituasjon, så er du ganske foraktfull i måten du omtaler han på, og du bruker barna som en måte som får han til å føle seg som en dårlig far. Det er jo ikke det det handler om. Anonymkode: 01c58...c9b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #36 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er vanskelig å backe opp et menneske som bare spyr ut av seg dritt og forteller meg hva slags fælt menneske jeg er. Jeg har sagt at vi får gjøre ferdig dette for barna sin del, også får vi se hva som skjer videre med forholdet. Men, han sitter bare og spyr dritt ut av seg. Jeg kommer ingen vei. hi Anonymkode: d70bc...5db Slik jeg tolker det, så er du det som ødelegger forholdet deres. Ikke han. Anonymkode: d45ae...9fa
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #37 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Slik jeg tolker det, så er du det som ødelegger forholdet deres. Ikke han. Anonymkode: d45ae...9fa På hvilken måte? hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #38 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Du får han ikke til å glemme at han fucket opp økonomien når du sier at det er hovedårsaken til at forholdet er dårlig. At du trenger tid fordi han gjorde feil. Nå når dere er to om å skape så dårlig hverdag og livssituasjon, så er du ganske foraktfull i måten du omtaler han på, og du bruker barna som en måte som får han til å føle seg som en dårlig far. Det er jo ikke det det handler om. Anonymkode: 01c58...c9b Det er hovedårsaken til at forholdet ble ødelagt. Det er fakta. Nå er økonomien i orden og det er lagt bak oss. Men, forholdet blir jo ikke tipptopp over natta. Det må jobbes med og det må brukes tid. Og ja, jeg syns det er dårlig gjort at han lover barna sone ting han ikke vil fullføre. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #39 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er hovedårsaken til at forholdet ble ødelagt. Det er fakta. Nå er økonomien i orden og det er lagt bak oss. Men, forholdet blir jo ikke tipptopp over natta. Det må jobbes med og det må brukes tid. Og ja, jeg syns det er dårlig gjort at han lover barna sone ting han ikke vil fullføre. hi Anonymkode: d70bc...5db Nå jobber dere jo ikke med det tydeligvis, så kanskje det er lurt å legge ting på is til dere har vært hos parterapaut? Noen ganger er det greit å la ting ligge en stund. Og så håper jeg at du i det minste ikke kritiserer faren ovenfor ungene. Eller han deg, for den sakens skyld. Det er i hvertfall en ting du har klart å formidle gjennom tråden, og det er at forholdet deres er ganske giftig. Anonymkode: 01c58...c9b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #40 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, det er det jeg ønsker, men det vil ikke mannen. Og det er våres felles penger, så jeg vet ikke hvor mye jeg får gjort på egenhånd da. Han blir rasende hvis jeg tar felles penger og setter i gang dette. hi Anonymkode: d70bc...5db Da får du bli mer rasende da. Om det er felles økonomi så er pengene like mye dine, og du må bruke dem på å rydde opp etter han. Hva er hans løsning da? At dere skal bo i en byggeplass til ‘han blir glad igjen’? Anonymkode: 4c9d4...8e1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #41 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Nå jobber dere jo ikke med det tydeligvis, så kanskje det er lurt å legge ting på is til dere har vært hos parterapaut? Noen ganger er det greit å la ting ligge en stund. Og så håper jeg at du i det minste ikke kritiserer faren ovenfor ungene. Eller han deg, for den sakens skyld. Det er i hvertfall en ting du har klart å formidle gjennom tråden, og det er at forholdet deres er ganske giftig. Anonymkode: 01c58...c9b Ja, jeg tenker også at vi setter forholdet litt på vent til vi har vært på parterapi. Men, jeg mener at vi må fortsette med oppussingen uavhengig av dette for barnas skyld. Det vil ikke han. Ting skal være ordentlig bra før han vil fortsette. Da mener jeg at han burde ha ventet med oppussingen, hvis det avhenger av det. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #42 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Da får du bli mer rasende da. Om det er felles økonomi så er pengene like mye dine, og du må bruke dem på å rydde opp etter han. Hva er hans løsning da? At dere skal bo i en byggeplass til ‘han blir glad igjen’? Anonymkode: 4c9d4...8e1 Ja, det var det han mente da. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #43 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg tenker også at vi setter forholdet litt på vent til vi har vært på parterapi. Men, jeg mener at vi må fortsette med oppussingen uavhengig av dette for barnas skyld. Det vil ikke han. Ting skal være ordentlig bra før han vil fortsette. Da mener jeg at han burde ha ventet med oppussingen, hvis det avhenger av det. hi Anonymkode: d70bc...5db Han er en fjott. Han kan ikke starte slike prosjekter uten å fullføre. Det blir jo nærmest som en gisselsituasjon. Hvilken kvinne og mor hadde gjort noe sånt? Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert nøye en gang til om du kan klare deg økonomisk uten ham. Anonymkode: 44ca5...8f3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #44 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ja, det var det han mente da. hi Anonymkode: d70bc...5db Da tar du en sjefsavgjørelse og bestiller snekker. Så får han velge om han vil ha mest vondt i viljen eller lommeboka. Anonymkode: 4c9d4...8e1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #45 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Han legger all skyld på meg. Noe jeg selvsagt vet at ikke er riktig. Han tar lite ansvar selv. Han mener alt er min skyld og at det er mitt ansvar å fikse forholdet. Han har ingen selvinnsikt desverre. ts Anonymkode: d70bc...5db Er dette verd det? Vil du leve med en så kravstor og selvgod fyr? Anonymkode: 9400f...370
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #46 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Ja, jeg tenker også at vi setter forholdet litt på vent til vi har vært på parterapi. Men, jeg mener at vi må fortsette med oppussingen uavhengig av dette for barnas skyld. Det vil ikke han. Ting skal være ordentlig bra før han vil fortsette. Da mener jeg at han burde ha ventet med oppussingen, hvis det avhenger av det. hi Anonymkode: d70bc...5db Han skal tvinge deg, ved hjelp av kaoset, til å gjøre som han vil og bli den han vil du skal være. Anonymkode: 9400f...370
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #47 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du får han ikke til å glemme at han fucket opp økonomien når du sier at det er hovedårsaken til at forholdet er dårlig. At du trenger tid fordi han gjorde feil. Nå når dere er to om å skape så dårlig hverdag og livssituasjon, så er du ganske foraktfull i måten du omtaler han på, og du bruker barna som en måte som får han til å føle seg som en dårlig far. Det er jo ikke det det handler om. Anonymkode: 01c58...c9b Han er jo en dårlig far hvis han lover og lyver. Anonymkode: 9400f...370
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå