Anonym bruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Jeg og mannen har slitt lenge med forholdet. Det har gått veldig opp og ned, men mest ned. Hovedårsaken er at han ødela økonomien. Nå er den på stell, og han har forventet at ting bare skal ordne seg over natta. Det gjør det absolutt ikke for min del. Jeg trenger tid. Noe jeg har gitt beskjed om. Så startet han med oppussing av huset. Har lovet barna nye rom. Huset står halvferdig. Han gidder ikke gjøre noen ting. Jeg tok det opp i kveld, og han klikket. Han hadde ikke motivasjon til å gjøre noe mer med huset (jeg hjelper til), fordi han følte at forholdet ikke var bra nok. Jeg sa at det er jo barna dette går ut over. Han har lovet de ting som han nå ikke kommer til å fullføre. Jeg sa at han må jo skille på det som er mellom oss og oppussing av hus/det han har lovet barna sine. Men, det vil han ikke gjøre. Så nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg syns synd på barna som blir skuffet, og som må bo i et halvferdig hus. Jeg vil egentlig helst flytte ut, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal ha råd til det. Jeg vil jo ha plass til alle tre barna. At de skal ha sitte eget rom da de er ungdommer alle tre. Økonomien min strekker ikke til. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men trengte å få ut litt og at noen kanskje gidder å lese… Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Antakelig har han det ikke bra, og da er set vanskelig å fullføre noe. Spiller ingen rolle om det er for barna eller for deg. Å ha det tøft stiller litt dypere enn det. Var jeg deg, ville jeg gjort det ferdig selv. Og skaffet dere hjelp til løse problemene deres slik at han kan få det bedre Anonymkode: 18e94...d88
Anonym bruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Høres ut som om dere sliter såpass fremdeles med det som har vært at dere trenger parterapi fremdeles (eller om dere ikke har vært i parterapi, at dere går i terapi nå). Det at han ønsket å gjøre dette var jo egentlig en positiv ting i utgangspunktet, men så krasjer alt fordi du og han sammen ikke fungerer. Når han likevel ikke greier å gjennomføre vil jeg tro at hans følelse av å feile enda en gang blir veldig forsterket. Og samme blir nok din fordi du føler deg sviktet igjen. Det er ikke uvanlig at menn blir deprimerte om de kommer i en situasjon hvor de ikke greier å være familiens forsørger (eller ødelegger for familien økonomisk). Depresjon fører jo ofte til at man ikke greier å gjøre det man ønsker å gjøre. Dere må ta hverandre på alvor. Han sliter nå fordi forholdet ikke er bra - og det er jo egentlig akkurat det samme du gjør. Du sier du trenger tid, og det stemmer sikkert. Men da er spørsmålet hva du og han fyller den tiden med for å reparere resten av forholdet? Tid alene løser ingenting. Hva dere gjør med den tiden - og at begge to er bevisste hva og hvorfor dere gjør som dere gjør i den tiden - det betyr alt. Anonymkode: ba6aa...45e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Hiv ut daukjøttet og lei inn snekkere. Ta opp lån om så. Anonymkode: bec23...e64
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ikke uvanlig at menn blir deprimerte om de kommer i en situasjon hvor de ikke greier å være familiens forsørger (eller ødelegger for familien økonomisk). Depresjon fører jo ofte til at man ikke greier å gjøre det man ønsker å gjøre. Ikke ALT er sykdom, da. Noe er faktisk bare egoisme og drittsekkatferd. Anonymkode: bec23...e64
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Du kan jo fullføre oppussingen selv, og kanskje få ungdommene med på det? Hvis alle jobber, så vil nok mannen din også bidra. Dere bør gå i parterapi. Anonymkode: 01c58...c9b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du kan jo fullføre oppussingen selv, og kanskje få ungdommene med på det? Hvis alle jobber, så vil nok mannen din også bidra. Dere bør gå i parterapi. Anonymkode: 01c58...c9b På hvilken måte hjelper det hi at hun må fullføre jobben mannen har starta på og lovt ungene å gjøre…? Det blir litt sånn: - Jeg blir sliten og lei av at mannen ikke bidrar med husarbeid hjemme. - Du kan jo bare gjøre husarbeidet selv - problem løst! Anonymkode: 44ca5...8f3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Jeg har ikke kunnskap til å kunne fullføre denne oppussingen selv. Er helt avhengig av at mannen er med og leder ann. Men, nå gidder han ikke fordi han syns forholdet er for dårlig. Det er jeg enig i, men jeg lar det alikevel ikke gå ut over barna. At han stopper opp i oppussingen går ut over barna. Vi har masse vi må bli ferdige med før vinteren av oppussing. Og nå er jeg forbanna fordi han lar våre problemer gå ut over barna. Hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg har ikke kunnskap til å kunne fullføre denne oppussingen selv. Er helt avhengig av at mannen er med og leder ann. Men, nå gidder han ikke fordi han syns forholdet er for dårlig. Det er jeg enig i, men jeg lar det alikevel ikke gå ut over barna. At han stopper opp i oppussingen går ut over barna. Vi har masse vi må bli ferdige med før vinteren av oppussing. Og nå er jeg forbanna fordi han lar våre problemer gå ut over barna. Hi Anonymkode: d70bc...5db Men hva gjør dere for forholdet, da? Har dere gått i terapi? Anonymkode: ba6aa...45e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ikke ALT er sykdom, da. Noe er faktisk bare egoisme og drittsekkatferd. Anonymkode: bec23...e64 Jeg skrev ikke AT mannen hennes er deprimert, jeg skrev at det ikke er uvanlig at menn i en lignende situasjon som HI beskriver blir deprimerte. Hverken du eller jeg har noe som helst grunnlag for å vite om denne mannen bare er en egoist og drittsekk eller om han er deprimert eller om det er andre grunner til at han nå reagerer som han gjør. Anonymkode: ba6aa...45e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke kunnskap til å kunne fullføre denne oppussingen selv. Er helt avhengig av at mannen er med og leder ann. Men, nå gidder han ikke fordi han syns forholdet er for dårlig. Det er jeg enig i, men jeg lar det alikevel ikke gå ut over barna. At han stopper opp i oppussingen går ut over barna. Vi har masse vi må bli ferdige med før vinteren av oppussing. Og nå er jeg forbanna fordi han lar våre problemer gå ut over barna. Hi Anonymkode: d70bc...5db Da får du forelå at dere jobber for forholdet og at han ikke kan starte flere prosjekter før de gamle er ferdig og dere har det greit. Det er ganske typisk når man ikke har det bra å starte prosjekter man ikke klarer fullføre... Så da ringer du i dag og bestiller time til samlivsterapi og viser at du vil legge deg i selen for å få det bedre, og satse på at han vil gjøre det samme Anonymkode: 8a95f...297
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 Jeg skjønner at det er demotiverende og utmattende å være en del av et dysfunksjonelt forhold. Men hva er planen hans da? Har han tenkt å bidra til at forholdet blir bedre? Har han kommer med noen forslag til hva som kan gjøres for å reparere? Hvordan imøtekommer han dine forslag? Eller skal han bare furte frem til du fikser det? Tenker han seg ut av det? Tenker han over muligheten for at du vil ut av det?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke kunnskap til å kunne fullføre denne oppussingen selv. Er helt avhengig av at mannen er med og leder ann. Men, nå gidder han ikke fordi han syns forholdet er for dårlig. Det er jeg enig i, men jeg lar det alikevel ikke gå ut over barna. At han stopper opp i oppussingen går ut over barna. Vi har masse vi må bli ferdige med før vinteren av oppussing. Og nå er jeg forbanna fordi han lar våre problemer gå ut over barna. Hi Anonymkode: d70bc...5db Jeg syns det blir feil av deg å bruke barna i denne sammenheng. Mannen din har null motivasjon på grunn av livssituasjonen, og du kan ikke bebreide ham det. Det er ikke lett å være deprimert og likevel yte utover det helt pålagte. Kan ikke ungdommen hjelpe til og be faren om å vise dem hvordan ting kan gjøres? Gjøre det til en hyggelig aktivitet å gjøre sammen, og se om det bidrar til at han orker? Anonymkode: 01c58...c9b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 Melde dere på Sinnasnekker'n? Anonymkode: f9fcf...241
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 Da må han betale folk for å gjøre det ferdig, dere kan ikke bo på en byggeplass. Hva er det som står igjen? Anonymkode: 4c9d4...8e1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (35 minutter siden): Jeg skjønner at det er demotiverende og utmattende å være en del av et dysfunksjonelt forhold. Men hva er planen hans da? Har han tenkt å bidra til at forholdet blir bedre? Har han kommer med noen forslag til hva som kan gjøres for å reparere? Hvordan imøtekommer han dine forslag? Eller skal han bare furte frem til du fikser det? Tenker han seg ut av det? Tenker han over muligheten for at du vil ut av det? Han legger all skyld på meg. Noe jeg selvsagt vet at ikke er riktig. Han tar lite ansvar selv. Han mener alt er min skyld og at det er mitt ansvar å fikse forholdet. Han har ingen selvinnsikt desverre. ts Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Høres ut som om dere sliter såpass fremdeles med det som har vært at dere trenger parterapi fremdeles (eller om dere ikke har vært i parterapi, at dere går i terapi nå). Det at han ønsket å gjøre dette var jo egentlig en positiv ting i utgangspunktet, men så krasjer alt fordi du og han sammen ikke fungerer. Når han likevel ikke greier å gjennomføre vil jeg tro at hans følelse av å feile enda en gang blir veldig forsterket. Og samme blir nok din fordi du føler deg sviktet igjen. Det er ikke uvanlig at menn blir deprimerte om de kommer i en situasjon hvor de ikke greier å være familiens forsørger (eller ødelegger for familien økonomisk). Depresjon fører jo ofte til at man ikke greier å gjøre det man ønsker å gjøre. Dere må ta hverandre på alvor. Han sliter nå fordi forholdet ikke er bra - og det er jo egentlig akkurat det samme du gjør. Du sier du trenger tid, og det stemmer sikkert. Men da er spørsmålet hva du og han fyller den tiden med for å reparere resten av forholdet? Tid alene løser ingenting. Hva dere gjør med den tiden - og at begge to er bevisste hva og hvorfor dere gjør som dere gjør i den tiden - det betyr alt. Anonymkode: ba6aa...45e I steden for å klage og sutre, hva med å backe han opp? Anonymkode: d45ae...9fa
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Da må han betale folk for å gjøre det ferdig, dere kan ikke bo på en byggeplass. Hva er det som står igjen? Anonymkode: 4c9d4...8e1 Sette inn to nye vinduer der det er et rom som skal deles av, slik at barna får hvert sitt rom, dele av rommet og diverse som hører med til det. Ellers er det å sette på ny panel på veggen ute der han har revet av den gamle. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sette inn to nye vinduer der det er et rom som skal deles av, slik at barna får hvert sitt rom, dele av rommet og diverse som hører med til det. Ellers er det å sette på ny panel på veggen ute der han har revet av den gamle. hi Anonymkode: d70bc...5db Hvor langt har dere kommet? Anonymkode: 2871e...988
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sette inn to nye vinduer der det er et rom som skal deles av, slik at barna får hvert sitt rom, dele av rommet og diverse som hører med til det. Ellers er det å sette på ny panel på veggen ute der han har revet av den gamle. hi Anonymkode: d70bc...5db Da må han få valget, enden fikse opp eller betale andre. Man kan ikke trekke seg midt i prosjektet fordi man er sur og lei. Anonymkode: 4c9d4...8e1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #21 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg syns det blir feil av deg å bruke barna i denne sammenheng. Mannen din har null motivasjon på grunn av livssituasjonen, og du kan ikke bebreide ham det. Det er ikke lett å være deprimert og likevel yte utover det helt pålagte. Kan ikke ungdommen hjelpe til og be faren om å vise dem hvordan ting kan gjøres? Gjøre det til en hyggelig aktivitet å gjøre sammen, og se om det bidrar til at han orker? Anonymkode: 01c58...c9b Men, det er jo barna det går ut over? De er jo lei seg fordi han har lovet dem ting som ikke blir. Han sier han ikke er deprimert. Og det er veldig dumt å love barna ting å gå på oppussing hvis du ikke har kapasitet. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #22 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor langt har dere kommet? Anonymkode: 2871e...988 Det er dette som står igjen nå i første omgang. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #23 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): I steden for å klage og sutre, hva med å backe han opp? Anonymkode: d45ae...9fa Det er vanskelig å backe opp et menneske som bare spyr ut av seg dritt og forteller meg hva slags fælt menneske jeg er. Jeg har sagt at vi får gjøre ferdig dette for barna sin del, også får vi se hva som skjer videre med forholdet. Men, han sitter bare og spyr dritt ut av seg. Jeg kommer ingen vei. hi Anonymkode: d70bc...5db
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #24 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): I steden for å klage og sutre, hva med å backe han opp? Anonymkode: d45ae...9fa Siterte du feil person? Det du skriver her henger ikke på greip ift. det jeg skrev til HI. Anonymkode: ba6aa...45e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #25 Skrevet 3. august 2022 Hvorfor svarer du ikke om dere har vært i parterapi, HI? Er du selv i det hele tatt villig til å gå i parterapi eller jobbe med forholdet? Anonymkode: ba6aa...45e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå