Anonym bruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 ..mannen avtaler guttetur når han tar pappapermisjon? Jeg spurte han om han egentlig skjønner at han har permisjon (for jeg skal jo jobbe🤷🏼♀️🤷🏼♀️🤷🏼♀️), men det virker ikke som det betyr noenting som helst. Altså HÆ? Må jeg ta fri fra jobb for at han skal på fylletur? Jeg som ikke engang har rørt et glass vin på nesten to år, men han må på guttetur midt i den korte permisjonen hans? Kjenner jeg blir matt. Anonymkode: 41434...b3a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Han kan jo ikke dra fra barnet når du jobber, så det stopper seg vel selv. Men hvorfor kan han ikke dra en helg? Hvor lenge det er siden du drakk er irrelevant, da. Han må kunne ta seg en fest, men selvsagt når det passer. Anonymkode: afb19...ac3
Anonym bruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 En helg, kanskje. Men ikke midt i uken. Det er jo dessuten snylting. Hans jobb nå er å passe eget barn, og det får han betalt for. Vil han ta en tur så får han ta det på et tidspunkt du har fri og det passer for dere begge. Om han virkelig planlegger en tur midt i en uke, en fylletur, da tenker jeg at denne mannen er så fjernt fra det å forstå hva ansvar og foreldrerollen betyr at jeg hadde fått ham med til familievernkontoret hvis han ikke selv innså urimeligheten i det han planlegger. Hvor lenge planlegger han å være borte? Anonymkode: df73d...b68
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Du får si til ham at han peller seg tilbake på jobb, da, og du tar resten av permisjonen hans?? Det der er jo å stjele penger, faktisk. Anonymkode: ddc85...fa6
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Er du gift med et stort barn? Hadde uansett sagt at jeg ikke kunne ta fri for sånt. Anonymkode: aeb79...bda
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Syns det egentlig er dealbreaker. Far kan dra på fylla og feire babyen mens mor ligger på barselavdelingen. Men så får han sobre seg opp til hun skal hjem med babyen. Og så er det laaaaaang tid til neste gang han kan prioritere kompiser og drikking. Kreftene skal kanaliseres inn i familien når man har en helt nyklekt baby! Anonymkode: 28ce3...2f1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du får si til ham at han peller seg tilbake på jobb, da, og du tar resten av permisjonen hans?? Det der er jo å stjele penger, faktisk. Anonymkode: ddc85...fa6 Stjele penger? Anonymkode: afb19...ac3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Hvor tenker han barnet skal være når du er på jobb? Anonymkode: ce75b...424
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Stjele penger? Anonymkode: afb19...ac3 Ja, han får betalt permisjonspenger av staten for å passe sitt eget barn - ikke for å stikke av på fylletur midt i uken slik at mor må ta ut ulønnet permisjon (for hun kan ikke ta sykemelding, ikke ta syk barnepasser-dager). Merkelig så lite opplyst mange er, tar for gitt at det offentlige skal betale for at de skal få gjøre som de vil selv om de driter i både egen familie og jobb i tillegg til det samfunnet de velger å leve i. Anonymkode: df73d...b68
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Det er ikke greit i det hele tatt. Hadde det vært min mann som gjorde det, hadde jeg blitt mannevond! Når man har barn sammen, og spesielt så små, så har man et ansvar. Å bare anta at partneren skal ta det ansvaret ligner ingenting. Guttetur, og alle andre sosiale happeninger som innebærer at partneren må ha ansvaret hjemme, skal avtales hjemme før de kan avtales med andre. Det er slettes ikke sikkert at den andre forelderen synes det er ok å være alene med ansvaret over flere dager, og da må det respekteres.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Stjele penger? Anonymkode: afb19...ac3 Fellesskapet erstatter lønnen hans for at barnet skal få omsorg av ham. Tida hans er frikjøpt til barnet. Men så velger han å ta imot pengene, og i stedet bruke tida på drikking og kompiser. Anonymkode: 28ce3...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå