Anonym bruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Nok en alvorlig feilbehandling ved Flekkefjord sykehus. Og Statsforvalteren vil nå ha dokumentasjon på den utenlandske overlegens kompetanse. Dette burde få store følger for sykehuset - men hva skjer? Saken mot sykehuset er henlagt av politiet fordi sykehuset nylig vedtok en millionbot for systemfeil m.m. når de lot en annen "overlege i ortopedi" (som ikke var ortoped!) operere pasienter og over flere år ødelegge mange pasienter for livet, inkl. både varige smerter, amputasjoner og til og med død. Nå viser det seg at samme sykehus har flere udugelige utenlandske leger hos seg, som man tilsynelatende ikke har nok kompetansedokumentasjon på. Det kan ikke være slik at et sykehus slipper unna når det viser seg at det er så enorme svikt og nye svikt. "Åja, dere har gjort dette før, og nå er det flere lovbrudd, nei, men det skal dere selvfølgelig slippe å straffes for, for dere må jo betale bot for det andre." Dette er en skam og en skandale! Nå bør man vurdere om ledelsen også personlig bør straffes, ikke bare helseforetaket. Så gjenstår det å se om denne siste påståtte overlegen i ortopedi har kompetanse eller ikke, om han er ortoped i det hele tatt eller ikke. https://www.nrk.no/sorlandet/ny-flekkefjord-lege-siktet-etter-feilbehandling-1.16055376 Anonymkode: a48fe...a1b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2022 #2 Skrevet 2. august 2022 Det er hårreisende! Jeg har mistet ett nært familiemedliem pga det den forrige legen har gjort. Har nylig fått innvilget erstatning fra pasientskader, samt en skriftlig beklagelse fra sykehuset, men ville mye heller sett legen bak lås å slå. Og nå skjer det igjen! Hvorfor får det ikke konsekvenser? Er utgangspunktet positiv til lokalsykehus, da det gir meg en trygghet å vite at hjelpen er nær om det skulle skje ulykker med barna ol. men hjelpen kan fort vise seg å bli «u-hjelp» om vi blir møtt av ubrukelig leger. Anonymkode: a5014...44a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2022 #3 Skrevet 2. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er hårreisende! Jeg har mistet ett nært familiemedliem pga det den forrige legen har gjort. Har nylig fått innvilget erstatning fra pasientskader, samt en skriftlig beklagelse fra sykehuset, men ville mye heller sett legen bak lås å slå. Og nå skjer det igjen! Hvorfor får det ikke konsekvenser? Er utgangspunktet positiv til lokalsykehus, da det gir meg en trygghet å vite at hjelpen er nær om det skulle skje ulykker med barna ol. men hjelpen kan fort vise seg å bli «u-hjelp» om vi blir møtt av ubrukelig leger. Anonymkode: a5014...44a Takk for at du orket å dele det du og din familie har opplevd ❤️ Blir nesten tom for ord. Det er så unødvendig at slikt skjer, at sånne som ditt nære familiemedlem måtte dø fordi en narcissistisk lege faker kompetanse og ledere ikke sjekker kompetanse godt nok når de ansetter leger som kommer fra andre land. Dette viser mer enn en systemfeil ved Flekkefjord, det viser også inkompetanse hos ledelsen. Dette er så stort nå at jeg mener det må få personlige følger for ledelse som har vært involvert, både i Flekkefjord og ved sykehuset i Kristiansand. Enda verre er det at så godt som alle sakene hvor den første legen ødela eller drepte pasientene, de får ingen følger fordi sakene blir ansett å være "foreldet", selv om det flere ganger var blitt varslet bekymringsmeldinger om ham. At politiet henlegger denne nye anmeldelsen mot sykehuset er helt hårreisende! Det burde jo bli skjerpet straff! Det hjelper ikke at de har akseptert en bot for én lege, når det viser seg at de har flere inkompetente leger jobbende som overleger hos seg! Jeg tror (håper) denne saken må få etterspill også for sykehuset, ikke bare legen. Det skremmende i disse sakene er at pasientene er mer eller mindre rettsløse. Anonymkode: a48fe...a1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå