Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #76 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke det. Og nå ble det år nr to hos meg uten tur. Må prøve å få til noe en helg da på sikt. Anonymkode: b17c9...733 Hvorfor på sikt? Den turen kan du planlegge NÅ og ha spikret og klar til i morgen. Slutt nå å være så tafatt. Anonymkode: 773cb...381
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #77 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke det. Og nå ble det år nr to hos meg uten tur. Må prøve å få til noe en helg da på sikt. Anonymkode: b17c9...733 På sikt? Hiv deg rundt og planlegg noe til neste helg han skal være hos deg. Vær litt spontan. Anonymkode: 68ef3...b19
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #78 Skrevet 5. august 2022 Du sier det sikkert ikke er så gøy for en 16-åring dra på tur med deg, men han er jo med deg på bowling. Jeg kan love deg at en tur er enda mer "gøy" for en 16-åring,nesten uavhengig hvem han drar med. Dere kan dra på telttur ved et vann og fiske litt. Dere kan dra på sykkeltur med telt, dere kan ta tog. Dere kan pakke sekken og gå fra hytte til hytte på Hardangervidda, der er det både betjente og ubetjente DNT hytter. Det kan gjøres veldig billig. Du må rett og slett bare ta deg sammen og tenke mer på sønnen din enn deg selv. For det virker som å finne på noe er et ork for deg. Og da setter du deg selv først. Snart er sønnen din gammel nok til å flytte hjemmefra, gi han noen fine turer (om så på skauen) før den tid. Anonymkode: b287e...ca2
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #79 Skrevet 5. august 2022 Noen er så infernalsk tafatte at jeg faktisk ikke finner ord som kan uttrykke hva jeg mener om det. Jeg fatter ikke at det er mulig! Se til å skaffe deg litt ryggrad, menneske! Er det virkelig slik du vil at en halvvoksen sønn skal oppleve moren sin? Gud fri og bevare meg... Anonymkode: d5d60...3c2
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #80 Skrevet 5. august 2022 Må se om jeg klarer å få til noe neste gang jeg har han en helg. Men snart skolestart og nå. Ja, det er nok litt tiltak for meg og vegrer meg litt. Men skal prøve å gjøre det. For hans skyld. Og mestring for meg selv. Som du sier han blir jo med på bowling med meg. Anonymkode: b17c9...733
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #81 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Må se om jeg klarer å få til noe neste gang jeg har han en helg. Men snart skolestart og nå. Ja, det er nok litt tiltak for meg og vegrer meg litt. Men skal prøve å gjøre det. For hans skyld. Og mestring for meg selv. Som du sier han blir jo med på bowling med meg. Anonymkode: b17c9...733 Tror du skal bare droppe å planlegge noe, for det kunne jo være det ble noe av og hva skal du klage over da? Gutten har det best hos far. Anonymkode: 42920...cc6
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #82 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Tror du skal bare droppe å planlegge noe, for det kunne jo være det ble noe av og hva skal du klage over da? Gutten har det best hos far. Anonymkode: 42920...cc6 Mener du det. Anonymkode: b17c9...733
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #83 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Mener du det. Anonymkode: b17c9...733 Ja. Anonymkode: 42920...cc6
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #84 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja. Anonymkode: 42920...cc6 Så droppe tur og la han bo hos far. Anonymkode: b17c9...733
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #85 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mener du det. Anonymkode: b17c9...733 Nå begynner jeg også å mene det... Anonymkode: 707ef...fb3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #86 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så droppe tur og la han bo hos far. Anonymkode: b17c9...733 Droppe alt som har med deg å gjøre, du har nok med deg selv. Han merker det garantert. Anonymkode: 707ef...fb3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #87 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Så droppe tur og la han bo hos far. Anonymkode: b17c9...733 Skal du la fremmedes kommentarer på nett bestemme hva som er riktigst for deg å gjøre for deg selv og din sønn? Ærlig talt, HI - hvorfor fortsetter du disse trådene? Du ser jo det samme skjer hver gang: du blir deprimert, du sier du skal gjøre noe, noen sier de ikke tror deg, du går i kjelleren igjen, noen forsøker å bygge deg opp igjen og råder deg til å slutte å skrive alle disse trådene som bare går på samme måten hver gang og som fører til at du selvskader gang på gang ved å fokusere på det og de negative i tråden og minimalt på det motsatte, du sier du forstår og gjør kanskje noe positivt for deg selv. Og så starter du på nytt med ny tråd, mer fokus på det negative, gir all makt fra deg over eget liv og lar fremmede som ikke kjenner deg og din historie eller dine utfordringer få bestemme hvordan du skal føle det. Nå må du ta grep om eget liv! Anonymkode: 06fdb...52b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #88 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Skal du la fremmedes kommentarer på nett bestemme hva som er riktigst for deg å gjøre for deg selv og din sønn? Ærlig talt, HI - hvorfor fortsetter du disse trådene? Du ser jo det samme skjer hver gang: du blir deprimert, du sier du skal gjøre noe, noen sier de ikke tror deg, du går i kjelleren igjen, noen forsøker å bygge deg opp igjen og råder deg til å slutte å skrive alle disse trådene som bare går på samme måten hver gang og som fører til at du selvskader gang på gang ved å fokusere på det og de negative i tråden og minimalt på det motsatte, du sier du forstår og gjør kanskje noe positivt for deg selv. Og så starter du på nytt med ny tråd, mer fokus på det negative, gir all makt fra deg over eget liv og lar fremmede som ikke kjenner deg og din historie eller dine utfordringer få bestemme hvordan du skal føle det. Nå må du ta grep om eget liv! Anonymkode: 06fdb...52b Beklager, men det er jo bare negativt med meg. Prøver, men funker ikke. Godt jeg er alene. Nå er jeg bare lei meg, Anonymkode: b17c9...733
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #89 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Må se om jeg klarer å få til noe neste gang jeg har han en helg. Men snart skolestart og nå. Ja, det er nok litt tiltak for meg og vegrer meg litt. Men skal prøve å gjøre det. For hans skyld. Og mestring for meg selv. Som du sier han blir jo med på bowling med meg. Anonymkode: b17c9...733 Tro meg, jeg vet hvordan det er å ikke ha ork, ikke ha lyst og bare ha lyst til å grave seg ned under dyna. Jeg har kronisk depresjon, fikk diagnosen etter en skikkelig, real nedeperiode i fjor høst. Jeg er alenemor, barnet er hos pappaen annenhver helg. Ferier er det jeg som står for, pappaen prioriterer å jobbe. Så da gjelder det å planlegge. Meld deg inn i Color Club og få gratisturer. Meld deg inn i Enestående familier, de arrangerer mange ulike ting for aleneforeldre. Det er gratis hvis du har dårlig råd. Man er nødt til å tvinge seg selv til å gjøre ting når man er deprimert. Å låse seg inne gjør ting bare verre. Jeg har veldig god effekt av antidepressiva, men man må finne riktig medisin og dose. Pga lang ventetid hos Dps, har jeg vært hos fastlegen annenhver uke i snart ett år. Han følger meg opp i påvente av Dps. Kanskje du også burde bruke fastlegen mer?, siden det er så lang tid mellom timene hos psykolog (ev annen behandler). Anonymkode: b287e...ca2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #90 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Beklager, men det er jo bare negativt med meg. Prøver, men funker ikke. Godt jeg er alene. Nå er jeg bare lei meg, Anonymkode: b17c9...733 Løgn igjen. For det du gjør er ikke å "prøve". Det er som om jeg droppet sjokolade en eneste dag, og sa at jeg hadde "prøvd" å slanke meg - men siden jeg veide det samme dagen etter, så "funket det ikke". DU HAR ALDRI PRØVD. Du har skrevet dagbok her på forum, flere ganger i uka siden den famøse hytteturen i fjor, da du ikke ville dra fordi ingen ville kjøre deg dit, være der sammen med deg, få regnet til å stoppe og deretter kjøre deg hjem igjen. Så når du sier at du "prøver" så er det ren bløff. Det fins ingen verdens ting du har prøvd det siste året. Du har hatt 365 sjanser og brent alle. Anonymkode: 707ef...fb3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #91 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Beklager, men det er jo bare negativt med meg. Prøver, men funker ikke. Godt jeg er alene. Nå er jeg bare lei meg, Anonymkode: b17c9...733 Da er det bare en ting å gjøre, HI - du må finne ut hva som i dag, akkurat her og nå får deg til å føle deg litt bedre igjen. Ta frem tidligere tråder og les gjennom de GODE rådene du har fått der. Selv når du kommer i behandling så er det ting du må gjøre. For du må selv endre det mønsteret du velger å gå i nå, du må selv ville det. Jeg tror du vil det, men du må rett og slett tvinge deg selv til å gjøre ting du egentlig ikke tror hjelper fordi det "bare er her og nå", fordi det er summen av alle de tingene som gjør at du får det bedre og bra. Du kan velge å snu i dag. Les tidligere råd du har fått. Jeg har gitt deg mange i minst et år, men det er du som må gjennomføre. Anonymkode: 06fdb...52b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #92 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Les tidligere råd du har fått. Jeg har gitt deg mange i minst et år, men det er du som må gjennomføre. Anonymkode: 06fdb...52b Du skal ha for utholdenhet. Anonymkode: 707ef...fb3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #93 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Da er det bare en ting å gjøre, HI - du må finne ut hva som i dag, akkurat her og nå får deg til å føle deg litt bedre igjen. Ta frem tidligere tråder og les gjennom de GODE rådene du har fått der. Selv når du kommer i behandling så er det ting du må gjøre. For du må selv endre det mønsteret du velger å gå i nå, du må selv ville det. Jeg tror du vil det, men du må rett og slett tvinge deg selv til å gjøre ting du egentlig ikke tror hjelper fordi det "bare er her og nå", fordi det er summen av alle de tingene som gjør at du får det bedre og bra. Du kan velge å snu i dag. Les tidligere råd du har fått. Jeg har gitt deg mange i minst et år, men det er du som må gjennomføre. Anonymkode: 06fdb...52b Tusen takk! Du har vært en av englene. Fått masse gode råd. Hvorfor har du orket? Er jeg ikke håpløs? Tror jeg vet svarene, men klarer ikke følge dem for det. Nettopp stått opp her. Blir mat og serie. Anonymkode: b17c9...733
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #94 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk! Du har vært en av englene. Fått masse gode råd. Hvorfor har du orket? Er jeg ikke håpløs? Tror jeg vet svarene, men klarer ikke følge dem for det. Nettopp stått opp her. Blir mat og serie. Anonymkode: b17c9...733 Forklaring: 4 ting som er skjedd på kortid som har vært faktorer her. Anonymkode: b17c9...733
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #95 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Tusen takk! Du har vært en av englene. Fått masse gode råd. Hvorfor har du orket? Er jeg ikke håpløs? Tror jeg vet svarene, men klarer ikke følge dem for det. Nettopp stått opp her. Blir mat og serie. Anonymkode: b17c9...733 Har du ligget hele dagen? Med sønnen din hjemme? Anonymkode: c828a...22f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #96 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har du ligget hele dagen? Med sønnen din hjemme? Anonymkode: c828a...22f Nei, han er her ikke denne helgen. Anonymkode: b17c9...733
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #97 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Tusen takk! Du har vært en av englene. Fått masse gode råd. Hvorfor har du orket? Er jeg ikke håpløs? Tror jeg vet svarene, men klarer ikke følge dem for det. Nettopp stått opp her. Blir mat og serie. Anonymkode: b17c9...733 Tenk om du hadde lagt like mye energi i livet ditt og opplevelser med din sønn, som du bruker på å sutre her inne, det hadde vært noe det. Anonymkode: 511c9...097
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #98 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nei, han er her ikke denne helgen. Anonymkode: b17c9...733 Var det ikke denne helgen dere skulle reise bort da? Anonymkode: c828a...22f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #99 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Var det ikke denne helgen dere skulle reise bort da? Anonymkode: c828a...22f Nei, i uken som var vi måtte reist. Anonymkode: b17c9...733
Anonym bruker Skrevet 6. august 2022 #100 Skrevet 6. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Tenk om du hadde lagt like mye energi i livet ditt og opplevelser med din sønn, som du bruker på å sutre her inne, det hadde vært noe det. Anonymkode: 511c9...097 Skjønner hva du mener. Anonymkode: b17c9...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå