Gå til innhold

Magefølelsen stemte!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hvordan mener du dette henger sammen her? 

Anonymkode: b17c9...733

Det er bare å lese artikkelen og ditt eget innlegg over svaret ditt her. 

Anonymkode: 09161...4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Kommer jo an på hva hun skrev også, hva som var årsaken til at hun/de ikke kunne likevel.

Med svaret ditt skyver du henne unna.

Du skriver her at du heller ikke vil forsøke på ny tur med andre. Det er skuffelsen din som snakker, og kanskje depresjonen din. Men jeg har likevel to spørsmål til deg:

Hvorfor vil du ta fra sønnen din muligheten til å få opplevelser i fremtiden, ev. med andre, bare fordi din venninne nå ikke kunne reise likevel med dere? (Vil du lære ham at skuffelser er farlige og endelige og en ødelegger hele livet hans? For det er det du formidler når du sier at du/dere ikke skal forsøke på flere turer med andre.)

Hvordan tror du at du vil få det bedre om du lar enkeltepisoder og enkeltpersoner få styre resten av ditt liv på en slik måte at du velger bort andre når du egentlig ønsker og trenger et større nettverk?

Er det ikke bedre å bare akseptere at dette var en av livets små og store skuffelser. Det ble ikke tur denne gangen, men det blir det helt sikkert en annen gang med andre. Og så igjen fokusere på hva som vil få deg til å gjøre ting som får deg til å få det bedre?

Anonymkode: 06fdb...52b

Hun nevnte nå om jeg hadde tenkt på tur. Når vi snakket om dette sa jeg at det måtte bli de dagene og at vi bare kunne da. Tenker det da er unnskyldning at hun nå nevner dette. Kan være jeg skyver henne unna, men tenker at det er gjerne like greit? Nå frister det ikke å prøve på verken tur eller noe annet. 

Som håpet at vi kunne få en opptur, men det blir det ikke her. Når ting gang på gang blir feil eller ikke blir da gir man litt opp. 

Får nok en gang bowle for å finne på noe for denne turen og. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nå frister det ikke å prøve på verken tur eller noe annet. 

Nei, det må jo ikke skje 24 timer etter den fristen du har satt. Samme når du blir bedt med på konsert, da må du bli bedt først. Eller når noen vil la deg låne hytta. Det må skje helst i går. Og blir tiden skjøvet det minste på, så vil du ikke ha.  Selv om du klynker dag inn og dag ut om at det ikke skjer noe kjekt. 
Alt mulig kjekt kan skje, det er bare ikke bra nok for deg. Det er meldt regn eller det ble en dag etter planen eller noe. 

Anonymkode: 707ef...fb3

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det er bare å lese artikkelen og ditt eget innlegg over svaret ditt her. 

Anonymkode: 09161...4d5

I denne saken kunne jeg ikke gjort noe fra ellet til så blir vel ikke rett da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Blir ingen forsøk på ny tur med dem. Eller andre!

Nei, nå må du slutte med turer. For de neste 50 år av ditt liv. Aldri mer tur med henne ELLER ANDRE. Alle mennesker i hele verden er slemme og saboterer. 

Skrevet

Vi fikk ingen tur i fjor. Ingenting hele året. Han fikk spolert sydentur sin som han gledet seg veldig til og nå ble ikke med kompisen heller. Så jeg synes dette er kjipt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi fikk ingen tur i fjor. Ingenting hele året. Han fikk spolert sydentur sin som han gledet seg veldig til og nå ble ikke med kompisen heller. Så jeg synes dette er kjipt. 

Dere FIKK tur i fjor, løgner!

Men du AVSTO fra tilbudet, for foreldrene dine ville bruke hytta en annen uke enn du! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Dere FIKK tur i fjor, løgner!

Men du AVSTO fra tilbudet, for foreldrene dine ville bruke hytta en annen uke enn du! 

Vi var ikke på tur i fjor. De var vekke når det passet sånn. Ikke løgn. 

Skrevet

Men hvorfor kunne dere ikke hive dere rundt og reise i dag da? To personer klarer å bli reiseklar på 12 t. 

Og pga dette skal du aldri reise noe sted noen gang med noen andre? Er du fem år?

Anonymkode: c828a...22f

Skrevet

Du må seriøst begynne å snakke direkte med folk og ikke bare sende mer eller mindre kryptiske meldinger. Gjør klare avtaler i god tid og spør hvis du lurer på noe.

Anonymkode: a0f73...f72

Skrevet

Hvorfor kan du ikke andre ganger? Hva med en helg?

Du kan ikke legge skylden på andre for at du ikke gidder gjøre noe i ferien med gutten din. Hva med å finne en sydentur og reise dere to? Eller Ta inn på hotell i nærmeste by og utforsk byen? Gå på resturant, kino, museum eller hva som finnes der du bor.

Det er kun DU som har ansvaret for om DIN sommer blir bra. 

Anonymkode: be13e...62c

Skrevet

Horfor låner du ikke bare et telt og tar med sønnen din på en togtur eller en busstur et sted? 

Eller kjøper noen billige hengekøyer med myggnetting. Dere trenger da ikke allverden med mat, smør med matpakker og stikk innom McDonlads på vei hjem. Ha noen pølser på termos. 

Du legger skylden på at din sønn ikke får oppleve noe på omgivelsene rundt deg, men her er det du som må ta grep. 

Jeg var fattig student en gang alane med sønnen min. Bare det å reise på badeplassen med en engangsgrill var fantastisk for han. Vi tok også noen billige turer til Scotland og bodde på de merkeligste små B&B og det ble også flotte turer. Det handlet om MIN holding og at vi ikke var noe offer. Jeg har reist mye alene med han og det har vært helt fantastisk. 

Anonymkode: 6f481...78e

Skrevet

Du er forelderen, og det er egentlig ditt ansvar å sørge for at barnet ditt får en ok sommer. Ta ham med på en tur. Så enkelt! 

Anonymkode: 90d2c...54c

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Vi var ikke på tur i fjor. De var vekke når det passet sånn. Ikke løgn. 

Du hadde tilbudet men ville ikke. Den turen ville ha gått, den, men du valgte den bort. I stedet satt du her på forum.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Kunne du ikke funnet på noe annet med sønnen din disse dagene, da? Trenger ikke være så stort, bare at dere kommer dere bort og gjør noe sammen - istedenfor at du velger å sitte hjemme som et offer og lar ham ikke bare leve med skuffelse over uteblivende tur (som jeg tror han takler langt bedre enn deg) og at du i tillegg går i kjelleren psykisk.

Gjør noe, ta ansvar for eget liv! Du har fått råd så mange ganger her, så det er ikke mangel på hverken forslag eller råd eller mestringsstrategier du mangler nå.

Men istedenfor å gå ut og gjøre noe positivt så fortsetter du med disse negative trådene på forumet som du bare tar som en bekreftelse på alt du tenker er negativt.

Velg deg selv og ditt eget liv og gjør noe med det - for din sønns skyld! Han trenger en mor som er tilstede og som viser at det er mulig å takle skuffelser, gjøre noe med egen situasjon og å snu skuffelser til noe positivt for seg selv.

Skrevet

Da har vi hatt oss en tur på bowling. 3 gang i sommer. Han blir jo 16 så er ikke alt som er like spennende lengre, men vi har nå gjort noe. 

Jeg er klar over at jeg kan bli negativ når ting ikke går helt som det skal og at jeg kan være negativ. Slitsomt, men klarer ikke å være så positiv når svært lite går veien for tiden. Det ene etter det andre. 

Skrevet

Hvorfor gjør du deg selv så avhengig av andre for å finne på noe? Det er DITT ansvar å lage gode opplevelser for barnet ditt. Slutt å gjøre deg selv så stakkarslig. 

Anonymkode: 42920...cc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Da har vi hatt oss en tur på bowling. 3 gang i sommer. Han blir jo 16 så er ikke alt som er like spennende lengre, men vi har nå gjort noe. 

Jeg er klar over at jeg kan bli negativ når ting ikke går helt som det skal og at jeg kan være negativ. Slitsomt, men klarer ikke å være så positiv når svært lite går veien for tiden. Det ene etter det andre. 

En 16 åring som bowler med moren sin? Er ikke det sånt han gjør med venner? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

En 16 åring som bowler med moren sin? Er ikke det sånt han gjør med venner? 

Slutt nå! Man kan vel gjøre ting både med venner og familie. Eller er du så forknytt at du ikke klarer å leke med barna dine? 

Anonymkode: c828a...22f

Skrevet

Ja, hva gjør man. 16 åringer er ikke interessert i å være med foreldrene. 

Og derfor kjekt å kunne reise med noen så han han hadde hatt noen å være med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hva om du foreslår at dere tar buss eller tog et sted og gjør noe en dag sammen med en av hans kompiser?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, planlegging er jo helt ut, ser jeg. Sommerferien startet for 5 uker siden, men det MÅ klaffe på to helt spesielle bestemte dager i midten av august for at det skal være noen vits i noen ting. For all del ikke begynn å tenke på slikt før det nesten er skolestart!

Anonymkode: eac16...71c

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-8-2 den 21.53):

Nei, ble aldri. Tok initativ, men fikk ikke svar siste gangen. Så da ga jeg meg. 

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke bare går ann å gi beskjed. 

Skuffet, men må vel la det ligge. Kommer ikke til å ta mer kontakt der. 

Du skulle ikke gitt deg. Da du ikke ga lyd fra deg, så ga de andre opp også. 50/50 skyld. 

Anonymkode: 48510...d26

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

I kveld hørte jeg fra henne. Når det ikke er tid til å reise noen plass. 
Jeg skrev vi hadde gledet og, men og at det er helt greit at de ikke vil reise med oss, men nå vet vi det. Dette har hun ikke åpnet eller svart på, men vet det er mulig å lese uten at det ser ut som det er lest. Blir ingen forsøk på ny tur med dem. Eller andre! Dumt av meg å skrive det? 

Så vanvittig passiv aggressiv! 🙈 Ikke rart folk skygger banen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du skulle ikke gitt deg. Da du ikke ga lyd fra deg, så ga de andre opp også. 50/50 skyld. 

Når noen ikke svarer da gir man seg. Jeg tar ihvertfall det som et hint om ikke interessert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...