Anonym bruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Jeg må bare le! At det går an?! En journalist skal beskrive det vedkommende ser, hører, opplever, uten å legge til noen som helst form for tolkning. Det er helt riktig som Aftenposten skriver, VG har begått en "dødssynd" når det gjelder journalisme. VG har altså forandret på en uttalelse fra immunolog Fridtjof Lund-Johansen. Det Lund-Johansen sa var: Sitat For de som har vært farao i sitt tidligere liv, så må det være fint med en sånn medaljong, men for andre vil jeg ikke anbefale det. VG skrev i stedet at han sa: Sitat For de aller fleste er det neppe å anbefale. Hva sier VG om denne flausen? Jo, de svarer at: Sitat Vi ser at det opprinnelige sitatet i saken ikke var tilstrekkelig presist og at vår gjengivelse kunne misforstås i den første publiseringen. "Ikke tilstrekkelig presist"? De gjorde noe de ikke skal gjøre. De forandret på det som ble sagt. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/EaO63K/vg-pyntet-paa-et-sitat-for-aa-unngaa-aa-fornaerme-durek-verrett Anonymkode: a0ef5...372
Ekspatt Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 VG har aldri vært en kilde man tar seriøst uansett.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2022 #3 Skrevet 1. august 2022 Det var akkurat det jeg sa. Hvis avisene ikke skriver om han, vil de bli klandret for å beskytte akkurat ham. Nå skrev de om han, moderererte svaret, og blir kritisert. For ikke å fornærme Durek. Akkurat som om det var overraskende. Anonymkode: 6c572...172
Anonym bruker Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Kjetil Rolness gikk til angrep på VG pga dette på sin facebookside: Anonymkode: b8eb5...93d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Jeg er ikke særlig begeistret for Rolness. Men VG gjorde bort seg her ja. Anonymkode: a0ef5...372
Anonym bruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Enten de gjorde det for å beskytte Durek eller fordi journalisten ikke skjønner sarkasme tar det seg ikke bra ut for VG. Anonymkode: 6c762...b94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå