Gå til innhold

Vi skal flytte til Stavanger-området, hvor kjøpe bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har unger i barnehage- og barneskolealder. I utgangspunktet vil vi ikke betale oss i hel. Tenker at vi godt kan bo 20-30 minutters biltur fra Stavanger sentrum. Slik jeg har forstått det utvider vi da søket til hele Stavanger, Rennesøy, Randaberg, Sandnes og Sola.

Så, hvilke fordeler/ ulemper er det med de ulike plassene? Ønsker i utgangspunktet enebolig med fire soverom og lettstelt hage, men kvalitet på bhg/ skole må også være bra😅. Mange krav her, merker jeg.

Anonymkode: 6cec3...92d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klepp! 😊

Anonymkode: 80fc0...256

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Klepp! 😊

Sier det samme! 😊

Anonymkode: d870b...0f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Sier det samme! 😊

Anonymkode: d870b...0f1

Hvordan er kollektivtransporten fra Klepp inn til Stavanger sentrum? Er det mulig å finne noe med sjøutsikt (drømmen😍), fire soverom og grei kollektivtrafikk? I tillegg til 20-30 min med bil😅?

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan er kollektivtransporten fra Klepp inn til Stavanger sentrum? Er det mulig å finne noe med sjøutsikt (drømmen😍), fire soverom og grei kollektivtrafikk? I tillegg til 20-30 min med bil😅?

Kommer deg til Stavanger fra Klepp på rundt 30 minutter hvis du kjører utenom rush....i rushtrafikken tar det lengre tid. Hva som finnes av boliger ser du lettest på finn. Hvis dere tåler høyere utgifter til bompenger tenker jeg Tau/Jørpeland også bør sees på. Der er prisene på boliger vesentlig lavere, flotte turområder og relativt landlig. Men da må dere kjøre undersjøisk, ganske dyr, tunnel inn til svg-sentrum om dere skal jobbe i sentrum. Går også buss i tunellen rett til sentrum. Fordelen med ryfylket er at det ikke er kø ut dit 😊 Ellers er det jo også Buøy, Hundvåg, Bjørnøy,Ormøy og Roaldsøy - alle disse øyene har både tunnel og bro-forbindelse. I tillegg er det Vassøy, men her må dere ta hurtigbåt til byen. Ligger like bak de andre nevnte øyene, og båten går ofte. Både barnehager og skoler på alle øyene. Mange flotte steder rundt hele Stavanger, velkommen hit! 

Anonymkode: f97d4...d8e

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Kommer deg til Stavanger fra Klepp på rundt 30 minutter hvis du kjører utenom rush....i rushtrafikken tar det lengre tid. Hva som finnes av boliger ser du lettest på finn. Hvis dere tåler høyere utgifter til bompenger tenker jeg Tau/Jørpeland også bør sees på. Der er prisene på boliger vesentlig lavere, flotte turområder og relativt landlig. Men da må dere kjøre undersjøisk, ganske dyr, tunnel inn til svg-sentrum om dere skal jobbe i sentrum. Går også buss i tunellen rett til sentrum. Fordelen med ryfylket er at det ikke er kø ut dit 😊 Ellers er det jo også Buøy, Hundvåg, Bjørnøy,Ormøy og Roaldsøy - alle disse øyene har både tunnel og bro-forbindelse. I tillegg er det Vassøy, men her må dere ta hurtigbåt til byen. Ligger like bak de andre nevnte øyene, og båten går ofte. Både barnehager og skoler på alle øyene. Mange flotte steder rundt hele Stavanger, velkommen hit! 

Takker for mange gode tips👍. Vet at Rennesøy også har tunnel, men har forstått det slik at den er nedbetalt? Har vært inne på Finn.no, men går meg jo helt vill🙈. Drømmeboligen min (er mannens jobb som gjør at vi må flytte, så jeg har LITT mer jeg skulle ha sagt på boligen!!) et en enebolig med minst fire soverom og minst to bad. En liten hage med sol på ettermiddag og sjøutsikt. Aller helst uten behov for oppussing (litt maling er helt innafor, men ikke kjøkken/bad). Dersom dette er mulig til under 5,8-5,9, hadde det vært fantastisk. Ser jo at vi må ut av sentrumskjernen, men det lever vi fint med.

Skrevet

Klepp regnes ikke som Stavanger området. Da er man på Jæren. Vil man bo landlig og litt strilete er kanskje det plassen. Syns prisen der er unaturlig høye til at det er på «bondelandet». Hadde valgt Sola / Sørnes / Røyneberg. Midt i mellom Stavanger og Sandnes. Fine plasser alle sammen. Nært strendene. Masse utbygging. Beste plass!

Anonymkode: 5af5f...4c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Takker for mange gode tips👍. Vet at Rennesøy også har tunnel, men har forstått det slik at den er nedbetalt? Har vært inne på Finn.no, men går meg jo helt vill🙈. Drømmeboligen min (er mannens jobb som gjør at vi må flytte, så jeg har LITT mer jeg skulle ha sagt på boligen!!) et en enebolig med minst fire soverom og minst to bad. En liten hage med sol på ettermiddag og sjøutsikt. Aller helst uten behov for oppussing (litt maling er helt innafor, men ikke kjøkken/bad). Dersom dette er mulig til under 5,8-5,9, hadde det vært fantastisk. Ser jo at vi må ut av sentrumskjernen, men det lever vi fint med.

Tunellene til Rennesøy er nedbetalt.  Det er også tunnelen til Finnøy, dersom dere vil ha det enda landligere, men dårligere kollektivtilbud til Rennesøy og Finnøy enn mange andre plasser. På Finnøy får dere eneboligen du snakker om og stor tomt for under 5 millioner, men da bør dere ha to biler og belage dere på en del kjøring. 

Skrevet

Tasta! Mange fine rolige byggefelt, sentralt, veldig greit med mange busser som går hele dagen og 20-30 min å gå til Stavanger sentrum , fine områder med sjøutsikt, kjøpesenter, butikker og apotek . 

Anonymkode: 5b60e...d7d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Klepp! 😊

Helt enig 👍🏻

Anonymkode: cf4b0...e47

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, er hus til salgs med sjøutsikt og. Husene ryker fort her, og får mye hus for pengene , synes hvertfall jeg. 
Går buss og tog fra klepp-stavanger hvertfall 2 ganger i timen. 
Kan fint klare meg uten bil.

Bra skoler og barnehager, har alt, stort kjøpesenter, idrettslag, svømmehall, osv

Anonymkode: cf4b0...e47

Skrevet

Vigrestad! 🤩

Neida, det er for langt fra Stvg sentrum, men uansett en veldig fin plass! Hvis du velger en plass sørover, har du lett tilgang på mange fine strender langs jærkysten! Sola har også en fantastisk strand. Det er og (selvsagt) nærme flyplassen, hvis dere har familie/andre i landet dere enkelt vil besøke. Det er og busser som reiser til Stvg, Sandes og Klepp!

Ellers kan de jo tenke på om dere vil bo nært jærbanen. Går tog mellom Stvg og Egersund. Det går også til Kr.sand og Oslo fra Stvg, Sandes, Bryne og Egersund. 

Anonymkode: 84d36...fa0

Skrevet

Mange fine steder i området! Selv bor jeg meg ihjel på Madla😅 jeg er usikker på hvor lett det er å finne enebolig under 6 millioner i Stavanger, det måtte vært på Tasta, Hundvåg eller Kvernevik- her kan du iallefall få sjøutsikt!

Sandnes har blitt veldig fint de siste årene!! Bogafjell er en populær bydel, rimeligere enn sentrum, god kollektivtransport. Hommersåk er nydelig med sjøutsikt og turterreng, men det tar nok 40 min med bil til Stavanger utenom rushtiden. 

Ellers er Sola fint- Tananger er rimeligere da det ligger mer landlig, men god kollektivtrafikk, tror jeg. Røyneberg er også bra, men nær UiS og nytt sykehus, så jeg tipper prisene er som i Stavanger. 

Jæren er også fint, jeg vet om folk som bor nær toget og reiser kollektivt til jobb i Stavanger.

Lykke til!!😊

Anonymkode: fc411...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...