Anonym bruker Skrevet 1. august 2022 #26 Skrevet 1. august 2022 21 på hverdager, i ferier og helger rundt 23. av og til senere, alt etter hva de gjør. Skal starte i 10. klasse nå snart Anonymkode: 9a8b7...d55
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #27 Skrevet 4. august 2022 On 8/1/2022 at 8:46 AM, Anonym bruker said: på kvelden i skoleferien? Er det forskjell på helg og ukedag? Vår 13 åring, snart 14 er hjemme kl. 21 i ukedagene. Vi foreldre jobber og er ganske tidlig i seng i ukedagene, så ønsker at ungdommen er hjemme før vi legger oss. I helgene kan ungdommen være ut lengre. Anonymkode: a17d5...d3a Kommer helt an på hvor han er men i hverdagen, senest 22 ( han trener 3 ganger i uka, og trener da til 22 ), og ellers er han hjemme rundt 2115-30 , helger kommer det helt an på hvor han er,men alt fra 22 til 01. ferier det samme som helger. Anonymkode: b4f07...fb1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #28 Skrevet 4. august 2022 Vi har alltid gjort avtaler dag for dag. Vi voksne jobber turnus så veldig varieende når vi legger oss eller vi trenger å ha det rolig i huset. Hva de skal gjøre avhenger også i hvor lenge de får være ute. Kl 22 vil jeg ha ungene hjemme om jeg skal på jobb tidlig, da er det rolig til jeg skal sove rundt 23. Men jeg ovrlever også en og annen gang der de kommer etter jeg har lagt meg, men da har vi klare regler de må følge. Jeg skal ha en mld at de har kommet inn døra, jeg våkner av den men klarer å sove videre om de ikke bråker mye. Så da er det stilleleken som gjelder, ikke lov å surre rundt hjemme. De er ganske like meg som våkner av unormal lyder (altså ikke vanene lydene som er i hverrdagen når det er kvelden) så de er veldig flinke. De har erfart at jeg har ett monster i meg som popper frem om jeg blir vekt når jeg sover, når de bare surrer. Anonymkode: e22e8...d11
TøffiTrynet☠ Skrevet 5. august 2022 #29 Skrevet 5. august 2022 Har ei som blir 13 snart, og en som nettopp har fylt 15. Vi lager avtaler ut fra hva de skal. Noen ganger kan det ble sent, -hvis de for eksempel er hos venner, ser film, o.l. Da kan de komme hjem etter midnatt for den saks skyld. Både i ukene og i helg nå, når det likevel er ferie. Skal de bare være ute og farte vil jeg gjerne ha dem hjem tidligere. Men igjen, vi lager avtaler etter hva de skal/hvem de er med, og om det er noe spesielt som skjer/om de må opp tidlig dagen etterpå. Hverken jeg eller far må legge oss spesielt tidlig, så ungene trenger heldigvis ikke ta hensyn til det. Så lenge de er rolige når vi har lagt oss. 😉 Jeg personlig synes 21 som innetid i ferien er veldig tidlig (forsåvidt utenom ferie også, for en på 14.), men vi er alle forskjellige, med forskjellige behov. Det viktigste er vel å snakke sammen, finne ut hvilke regler som skal gjelde, og forklare hvorfor. Samt høre litt på ungdomen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå