Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Han har hatt en lang periode med innsovningsvansker i egen seng. Sovner sent i min seng også, men ikke i det hele tatt i egen seng. Har ikke funnet ut av hvorfor annet enn at han sier han er mørkredd. Har derfor hatt nattlys på, men ingen bedring. Melatonin fungerer ikke. Hva gjør man? Andre som har opplevd dette hos sine barn? Anonymkode: 73450...e56
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Han har hatt en lang periode med innsovningsvansker i egen seng. Sovner sent i min seng også, men ikke i det hele tatt i egen seng. Har ikke funnet ut av hvorfor annet enn at han sier han er mørkredd. Har derfor hatt nattlys på, men ingen bedring. Melatonin fungerer ikke. Hva gjør man? Andre som har opplevd dette hos sine barn? Anonymkode: 73450...e56 Hjelper det om du sitter inne hos ham til han sovner? Anonymkode: 79690...52b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Har prøvd å legge meg inn hos han til han sovner, men det har gått timer og fortsatt ingen søvn. Er derfor jeg har tatt den «enkle» løsningen og latt han sove i min seng, men det fungerer ikke i lengden. Hi Anonymkode: 73450...e56
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Ja, det har vært til og fra i 13 år. Gutten er utrygg etter mange år med mobbing og i perioder er mamma og pappa sin seng tryggest. Da har nok å gjøre med at han vil være nær oss når han sover. Anonymkode: eb9ce...e77
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Her hjelper det med veldig faste rutiner. Han tar kveldsstellet, vi leser bok og ligger etterpå og snakker om dagen og annet som måtte dukke opp. Så setter jeg på lydbok (den samme hver kveld) og ligger der til han sovner. Det funker i han seng også, men da våkner han ofte når jeg går. Anonymkode: 8838d...cbc
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Løsningen må kanskje da være at du ligger på madrass inne hos ham en lengre periode til han klarer å sove alene. Det er enten det eller å fortsette å ligge i din seng, og da tenker jeg at første alternativ er best. Anonymkode: 79690...52b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Vår 9 åring liker heller ikke mørke når han skal sovne, så han ligger med lyset på til vi legger oss. Anonymkode: ad3d0...30a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Jeg må sitte/ ligge med min 9-åring til hun sovner. Hun får melatonin, men det går fortsatt et par timer. Hun våkner ofte om natten og kommer inn til oss. Er i bup-systemet, men det er ingen snarlig bedring i sikte. Det er utmattende for både oss og henne. Anonymkode: 2e056...b90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå