Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Jeg er en person som er veldig nervøs. Jeg er veldig konfliktsky og livredd for å gjøre feil. Blir jeg konfrontert med noe går pulsen min i hundre og jeg blir uvel. Føler jeg noen er irritert eller sur, går pulsen opp. Det plager meg noe så veldig at jeg er slik! Jeg har etter mange år med mobbing, ignorering og ensomhet bygget opp et skall rundt meg. Folk tror jeg er kjempetøff med bein i nesa og tror jeg tør å si ifra osv., men virkeligheten er at bak skallet så holder jeg på å implodere. Jeg har en lederstilling og klarer meg bra der, men jeg så fort det er noe jeg må ta opp osv. kommer nervøsiteten. Jeg prøver å skjule det så godt jeg kan, men jeg skjelver, har høy puls etc. Og livredd for å gjøre noe feil. Hvordan kan jeg bli sterkere og tøffere? Jeg har blitt mye bedre enn jeg var, det må sies! For 10 år siden klarte jeg ikke få jobb siden jeg var så nervøs og usikker at jeg omtrent unnskyldte meg for å leve, men jeg vil bli enda bedre enn jeg er! Jeg vil ikke være denne pysete frøkna som alle tror er kjempe tøff. Jeg skulle ønske jeg var slik folk tror jeg er Anonymkode: b4141...ac4
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Søk etter 'fire dagers kurs mot angst' - det kan godt hende du ville hatt veldig god nytte av det. Det du beskriver er jo en form for angst. Jeg hadde noe av det samme før, for meg ble løsningen å heller innrømme i visse situasjoner at jeg var så nervøs. Det at jeg selv sa fra gjorde både at jeg selv kontrollerte at de andre visste, og ikke minst gjorde det at jeg slapp å bruke energi på å skjule nervøsiteten, slapp å føle på at jeg kanskje ville bli avslørt. For jeg hadde jo allerede avslørt meg selv. Det gjorde at jeg fikk mye bedre opplevelser i situasjoner som jeg tidligere hadde følt var helt lammende. Og det at disse situasjonene ble bedre gjorde at jeg også begynte å se at normal nervøsitet er akkurat det - normal - og at den også kan være gunstig fordi den normale nervøsiteten kan virke skjerpende. Og den overreaksjonen i nervøsistet som jeg tidligere hadde følt på, den forsvant. Og etterhvert ble det lettere og lettere å ta opp ting og sette meg selv i situasjoner hvor jeg før var livredd for å gjøre feil. Jeg var en person som brukte enormt energi på å skjule hvordan jeg egentlig hadde det både før, under og etter slike situasjoner. Hvis jeg i dag kjenner på lignende, da tenker jeg om det egentlig er så fælt om jeg gjør en liten feil, om jeg dummer meg ut - det er jo bare å rette opp feilen, beklage om det er behov for det, presisere der det er mer hensiktsmessig, og le av meg selv om jeg gjør noe dumt/komisk. En litt avslappet selvironi blir sjelden feil, har jeg oppdaget. Heller ikke det å innimellom innrømme at man har grudd seg til noe, er nervøs eller synes noe er vanskelig, at det er vanskelig å si noe på riktig måte. Jeg tror man vinner mye på å vise seg som et helt menneske (alt til sin tid, selvfølgelig, men så lenge man gjør det på en lett måte så er det sjelden det er feil). Det var en prosess å komme dit jeg er i dag, og det tok flere år for min del. Du er jo allerede på god vei og har allerde gjort en kjempejobb. Derfor jeg umiddelbart tenkte på et slikt kurs for din del. Jeg har ikke tatt et slikt kurs selv, men har både lest mye bra om kursene og vet om to som har fått det utrolig mye enklere etterpå, så det synes å ha god effekt. Anonymkode: 68d3a...c39
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Søk etter 'fire dagers kurs mot angst' - det kan godt hende du ville hatt veldig god nytte av det. Det du beskriver er jo en form for angst. Jeg hadde noe av det samme før, for meg ble løsningen å heller innrømme i visse situasjoner at jeg var så nervøs. Det at jeg selv sa fra gjorde både at jeg selv kontrollerte at de andre visste, og ikke minst gjorde det at jeg slapp å bruke energi på å skjule nervøsiteten, slapp å føle på at jeg kanskje ville bli avslørt. For jeg hadde jo allerede avslørt meg selv. Det gjorde at jeg fikk mye bedre opplevelser i situasjoner som jeg tidligere hadde følt var helt lammende. Og det at disse situasjonene ble bedre gjorde at jeg også begynte å se at normal nervøsitet er akkurat det - normal - og at den også kan være gunstig fordi den normale nervøsiteten kan virke skjerpende. Og den overreaksjonen i nervøsistet som jeg tidligere hadde følt på, den forsvant. Og etterhvert ble det lettere og lettere å ta opp ting og sette meg selv i situasjoner hvor jeg før var livredd for å gjøre feil. Jeg var en person som brukte enormt energi på å skjule hvordan jeg egentlig hadde det både før, under og etter slike situasjoner. Hvis jeg i dag kjenner på lignende, da tenker jeg om det egentlig er så fælt om jeg gjør en liten feil, om jeg dummer meg ut - det er jo bare å rette opp feilen, beklage om det er behov for det, presisere der det er mer hensiktsmessig, og le av meg selv om jeg gjør noe dumt/komisk. En litt avslappet selvironi blir sjelden feil, har jeg oppdaget. Heller ikke det å innimellom innrømme at man har grudd seg til noe, er nervøs eller synes noe er vanskelig, at det er vanskelig å si noe på riktig måte. Jeg tror man vinner mye på å vise seg som et helt menneske (alt til sin tid, selvfølgelig, men så lenge man gjør det på en lett måte så er det sjelden det er feil). Det var en prosess å komme dit jeg er i dag, og det tok flere år for min del. Du er jo allerede på god vei og har allerde gjort en kjempejobb. Derfor jeg umiddelbart tenkte på et slikt kurs for din del. Jeg har ikke tatt et slikt kurs selv, men har både lest mye bra om kursene og vet om to som har fått det utrolig mye enklere etterpå, så det synes å ha god effekt. Anonymkode: 68d3a...c39 Jeg er ikke hi, men for et flott svar ❤ hvor finner man det kurset? Anonymkode: c2664...1c7
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg er ikke hi, men for et flott svar ❤ hvor finner man det kurset? Anonymkode: c2664...1c7 Det er skrevet mye om det i media, norsk forskning som ligger bak, og utenlandske fagmiljøer har begynt å ta det til seg. Søker du på fire dagers kurs og angst så får du opp en god del. Anonymkode: 68d3a...c39
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er en person som er veldig nervøs. Jeg er veldig konfliktsky og livredd for å gjøre feil. Blir jeg konfrontert med noe går pulsen min i hundre og jeg blir uvel. Føler jeg noen er irritert eller sur, går pulsen opp. Det plager meg noe så veldig at jeg er slik! Jeg har etter mange år med mobbing, ignorering og ensomhet bygget opp et skall rundt meg. Folk tror jeg er kjempetøff med bein i nesa og tror jeg tør å si ifra osv., men virkeligheten er at bak skallet så holder jeg på å implodere. Jeg har en lederstilling og klarer meg bra der, men jeg så fort det er noe jeg må ta opp osv. kommer nervøsiteten. Jeg prøver å skjule det så godt jeg kan, men jeg skjelver, har høy puls etc. Og livredd for å gjøre noe feil. Hvordan kan jeg bli sterkere og tøffere? Jeg har blitt mye bedre enn jeg var, det må sies! For 10 år siden klarte jeg ikke få jobb siden jeg var så nervøs og usikker at jeg omtrent unnskyldte meg for å leve, men jeg vil bli enda bedre enn jeg er! Jeg vil ikke være denne pysete frøkna som alle tror er kjempe tøff. Jeg skulle ønske jeg var slik folk tror jeg er Anonymkode: b4141...ac4 Du bør anerkjenne at usikkerheten og angsten din kan være noe av det som gir deg innsikt og perspektiv og nettopp gjør deg sterk. Fravær av svakhet er ikke styrke. Anerkjennelse og aksept av svakheter = styrke. Anonymkode: 9e08b...60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå