Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Det er en alenemor jeg har lyst til å hjelpe økonomisk nå. Hun har to barn som begge mellom 10 og 13. Moren jobber, men de klarer seg bare akkurat uten noen som helst utskeielser. Jeg kan ikke bare gi henne penger, og vil at det kan være fast bidrag pr uke eller måned. Hva slags jobb kan jeg tilby henne som jeg betaler for? Anonymkode: f6ff6...96d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Har hun tid og mulighet for ekstra jobb? Anonymkode: 1a8bc...ba4
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Har hun tid og mulighet for ekstra jobb? Anonymkode: 1a8bc...ba4 Det er akkurat det jeg funderer over, så lurte på om noen hadde tips om noe som kanskje bare tar et par timer nå og da. Hun er i god form og har bra med energi, men det står på tid ettersom hun jobber full tid. Anonymkode: f6ff6...96d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Jeg betalte barnehageregningen for min venninne mens hun studerte. Det var jo en grei ordning. Anonymkode: 1ad3e...61b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Hvis du må finne på en jobb, kan du ikke like gjerne gi henne penger? Anonymkode: 91b64...36d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvis du må finne på en jobb, kan du ikke like gjerne gi henne penger? Anonymkode: 91b64...36d Hun er ikke datter eller i familie, så det kan jeg ikke gjøre. Hun ville nok aldri tatt i mot heller, og jeg ville heller ikke ha gjort det hvis noen tilbød seg. Da ville jeg følt at jeg satt i gjeld til den personen. Anonymkode: f6ff6...96d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 Det er ikke lov å ta imot mer enn 6.000 kr skattefritt fra noen, om du snakker jobb. Gaver kan man selvfølgelig få, men man har ikke lov å jobbe for mer enn 6.000 før det skal skattes av. Men du kan jo bruke henne til alt ifra husvask, vindusvask, barnevakt, hundevakt, gressklipping, maling av garasjen til alt mulig annet du kan finne på om du vil tilby henne en jobb. Barnevakt eller hundevakt er vel kanskje det som krever minst av henne, om hun kan passe hjemme hos seg selv. Anonymkode: 28da0...0d9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 Hvis hun har behov for og overskudd til ekstra jobb hadde hun vel skaffet seg det allerede? Du kan ikke leke barmhjertig samaritan og gi henne unødvendige oppgaver, det blir jo bare ubehagelig. Her må du nok spille med åpne kort og be om å få gi henne pengene som gave. Anonymkode: 03812...7ac
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 Hva med kuponger fra godtlevert, kolonial ol. ? Si at du får de gratis som fast kunde så hun ikke føler at du setter henne i gjeld )) så har hun litt til overs fra eget matbudsjett Anonymkode: 17912...423
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Skrevet 31. juli 2022 Jeg er selv alenemamma med full jobb å dårlig råd, med hadde ikke orket enda mer jobb etter en lang arbeidsdag. Etter jobb har jeg mere nok med å lage middag,husarbeid og å leke med barnet mitt. Tanken er god men jeg hadde måtte takke nei selv om jeg hadde trengt pengene. Anonymkode: 63ed5...629
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis hun har behov for og overskudd til ekstra jobb hadde hun vel skaffet seg det allerede? Du kan ikke leke barmhjertig samaritan og gi henne unødvendige oppgaver, det blir jo bare ubehagelig. Her må du nok spille med åpne kort og be om å få gi henne pengene som gave. Anonymkode: 03812...7ac Det er jo nettopp barmhjertig samaritan jeg ikke vil være, så tenkte å finne på noe lurt som jeg kunne betale henne for. Det er jo ikke særlig med ekstra jobb når hun har barn og jobber til 16 hver dag, så jeg tenkte mer på bare et par, tre timer nå og da. Anonymkode: f6ff6...96d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #12 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva med kuponger fra godtlevert, kolonial ol. ? Si at du får de gratis som fast kunde så hun ikke føler at du setter henne i gjeld )) så har hun litt til overs fra eget matbudsjett Anonymkode: 17912...423 Takk, det var et godt tips. Anonymkode: f6ff6...96d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #13 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg er selv alenemamma med full jobb å dårlig råd, med hadde ikke orket enda mer jobb etter en lang arbeidsdag. Etter jobb har jeg mere nok med å lage middag,husarbeid og å leke med barnet mitt. Tanken er god men jeg hadde måtte takke nei selv om jeg hadde trengt pengene. Anonymkode: 63ed5...629 Nå satt du meg på en annen god idé 😄 hun er veldig flink til matlaging og å bake, så jeg kan kanskje finne på noe der. Anonymkode: f6ff6...96d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #14 Skrevet 31. juli 2022 Baking var lurt. Eller konsulent, til å hjelpe deg med idéer rundt hage eller innredning/ styling. Anonymkode: 50956...5fc
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Baking var lurt. Eller konsulent, til å hjelpe deg med idéer rundt hage eller innredning/ styling. Anonymkode: 50956...5fc Ja hun baker helt nydelige brød, og det tar jo sin tid. Så jeg kan spørre om hun vil bake til meg også når hun har bakedag. Jeg kan fremdeles gi henne kuponger jeg sier at jeg har fått gratis. Anonymkode: f6ff6...96d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #16 Skrevet 31. juli 2022 Jeg tror jeg hadde vært ærlig. Fortalt at du er i en alder hvor du har nok av penger, og at du gjerne vil hjelpe henne. Godt mulig hun hadde ønsket seg barnepass fremfor penger faktisk.. Ellers vil jeg tro at det er mer populært at du kjøper fotballsko eller liknende til barna enn økonomisk støtte rettet mot henne. Nye sykler? Ski? Anonymkode: 03367...aa8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #17 Skrevet 31. juli 2022 For å være helt ærlig med deg: tanken er god m, men dropp det. Anonymkode: 4b9b3...06e
*Miss Marple* Skrevet 31. juli 2022 #18 Skrevet 31. juli 2022 Hvis du ikke kan spille med åpne kort syns jeg at du bør kutte det ut. Å lage liksom-oppgaver vil fort bli gjennomskuet og sette henne i en ubehagelig situasjon. Det er jo grenser for hvor mye du kan betale for er par hjemmebakte brød, liksom.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #19 Skrevet 31. juli 2022 Å kjøpe noen brød av henne er sikkert ikke så mye ekstra jobb. Men her ville jeg ha hyret ungene heller. Fått dem til å slå plenen din annenhver gang og gitt dem penger. Så kan de selv spare til litt dyrere ting mor ikke kan gi dem, eller dra på bowling med kompiser uten å føle seg utafor. Anonymkode: 46339...8c8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #20 Skrevet 31. juli 2022 Takk for svar til samtlige her. Det var ingen dum idé med å spørre henne om å bake, jeg betaler 60 kr for brød fordi jeg handler det aldri i vanlig butikk. Jeg syns ikke butikkbrød er godt, så da blir det hos bakeren når jeg kjøper. Hun baker en gang annenhver uke, og da blir det fire brød eller flere fordi det går lett to brød i uka. Det blir på ingen måte en liksomoppgave, for jeg liker de hun baker veldig godt og har også rost henne for det før. Jeg kan med sikkerhet si at hun ikke bare vil ta i mot penger, og jeg syns heller ikke at det er riktig, men har respekt for de som mener noe annet. Jeg passer barna iblant allerede. Anonymkode: f6ff6...96d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #21 Skrevet 31. juli 2022 Jeg betalte barnehageregningen for min venninne mens hun studerte. Det var jo en grei ordning. Nå er jo disse barna eldre, men tilby å betale for trening ol til dem. De er også gamle nok til å gjøre oppgaver som plenklipping, passe katten eller ta inn posten når du er borte, måke snø ol. Da kan de holde seg med lommepenger selv. Anonymkode: 1ad3e...61b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #22 Skrevet 31. juli 2022 Støtter den med å gi ungene jobber, det sper på lommepengene til dem og de kan selv spare til noe de ønsker seg av klær/sko Ungene mine har jobbet for flere naboer her, klippet gress, tatt inn post når de har vært på ferie, luftet hund når de er forsinket fra jobb, beiset litt osv . Anonymkode: 28da0...0d9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #23 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er en alenemor jeg har lyst til å hjelpe økonomisk nå. Hun har to barn som begge mellom 10 og 13. Moren jobber, men de klarer seg bare akkurat uten noen som helst utskeielser. Jeg kan ikke bare gi henne penger, og vil at det kan være fast bidrag pr uke eller måned. Hva slags jobb kan jeg tilby henne som jeg betaler for? Anonymkode: f6ff6...96d Hva med å tilby barna jobb, så de kan tjene egne lommepenger? Anonymkode: 02328...aca
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #24 Skrevet 31. juli 2022 Det er et godt tips å gi barna noen småjobber også, og da har jeg ulike ting de kan gjøre. At jeg ikke har tenkt på det! Så skal spørre dem jeg 🙂 Hi Anonymkode: f6ff6...96d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #25 Skrevet 31. juli 2022 Hva ned å kjøpe utstyr/ klær/ sko og "bomme" på størrelsen, si du gjorde det, og gi til barna hennes? Anonymkode: a67fb...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå