Gå til innhold

Du som har mistet din mor i voksen alder….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var du borte fra jobb? Ble du sykemeldt av legen, eller var det annen type permisjon? 

Anonymkode: 1e2c1...542

Fortsetter under...

Skrevet

Min mor døde uken før påske, og ble begravet onsdag i påskeuken. Jeg fikk sykmelding av legen de dagene som ikke var fridager imellom der. Selv om man godt kan si at sorg ikke er en sykdom, så hadde jeg ingenting på jobb å gjøre, jeg hadde langt over hundre i hvilepuls, greide ikke spise, fløy på do i ett sett og husket ikke et kvekk av hva folk sa til meg i den perioden.

Noen arbeidsgivere gir også velferdspermisjoner, verdt å evt sjekke ut også.

Men ta det du trenger, sorg er hardt arbeid, slitsomt og omveltende, og kan faktisk gjøre deg syk- også på lang sikt, om du ikke passer på deg selv. Ta det fra en som lærte på den harde måten.. 

Sender deg en god klem. Å miste mammaen sin er dritvondt, selv om man er voksen. ❤️

Skrevet

Vi opplever sorg så forskjellig. Jeg måtte ha noe å gjøre utenfor meg selv. Det var min måte å bearbeide på. Venninnen min var sykmeldt i tre uker. Så.. Det kommer an på hva DU trenger.

Kondolerer ❤

Anonymkode: 9fe3f...e23

Skrevet

Mamma døde i midten av desember. Jeg var på jobb frem til begravelsen, første uka i januar, og fikk fri 3 dager. Jobbet 2 uker etter begravelsen og så gikk jeg på en skikkelig smell. Det gikk opp for meg at hun var død. Jeg ble sykemeldt i 3 uker 

Anonymkode: f97d5...3ef

Skrevet

Jeg hadde en fantastisk sjef siste 2-3 ukene hun levde. Jeg kom og gikk akkurat som jeg hadde behov for. Hun lå på sykehus siste 3 uker. Siste uka bodde jeg der med mamma. 

Anonymkode: 25186...faa

Skrevet

Jeg hadde en pappa som kom hjem dødssyk fra et annet land og jeg ofret jobben min fordi jeg ville være der for han!   Han overlevde.( var ung uten barn) 

Jeg var uten jobb når begge foreldrene mine døde og jeg våket over de dag og natt de siste 14 dagene de levde.  Er veldig glad jeg gjorde det og hadde sykemeldt meg med engang om det hadde vært behov for det!

Annonse

Skrevet

Da min gamle pappa døde våket vi over han i fire dager og da hadde jeg velferdspermisjon med lønn fra arbeidsgiver. Mellom dødsfallet og begravelsen ble jeg kjempesyk med halsbetennelse og høy feber og fikk en ukes sykemelding. Sorgen var ikke overveldende siden han var gammel og hadde vært syk lenge så det var godt at han fikk slippe, men den uken var likevel god siden jeg fikk kjenne på savnet og kunne ‘gråte meg ferdig’. 

Klem til deg hvis du har mistet moren din❤️

Anonymkode: b93ff...4a9

Skrevet

Jeg driver for meg selv og kan fint komme og gå litt, jobber litt hjemmefra osv, så jeg var ikke sykemeldt i det hele tatt. Jeg synes det var godt å ha noe annet å gjøre/tenke på, men til sammen ble det vel en 3-4 dager jeg ikke var innom jobb i det hele tatt.

Sorg er så individuelt, og hva slags jobb man har er jo også ganske forskjellig. Så ikke se hva andre gjør, kjenn hva du selv behøver.

Anonymkode: cff40...c9c

Skrevet

Jeg fant mamma død på sofaen hjemme. Var på jobb dagen etter. Hadde kun fri på begravelses dagen. For meg var det det rette. Jeg var opptatt og slapp å tenke så mye 

Anonymkode: 4ce58...c97

Skrevet

Jeg var sykmeldt i 1 uke pga flyttet og skulle jobbe 1 uke på «gamle» jobben før ferie. Planen var å bo i leiligheten med mamma, men hadde ikke sjans til å klare å bo der etter hun døde 😢😖 

Anonymkode: eda06...e50

Skrevet

Jeg var sykemeldt fra mamma døde til hun ble begravd. 

Anonymkode: 955e8...87d

Skrevet

Jeg var sykmeldt fra dødsfallet til begravelsen og begynte ferien min direkte etterpå. På sykemeldingen stod det konsentrasjonsvansker. 

Anonymkode: ace6d...e8d

Skrevet

Jeg fikk fri den dagen hun døde.  Hun døde veldig brått tidlig en morgen.  Fikk ikke gjort noe den dagen, annet enn å prøve å ta inn over oss hva som hadde skjedd og informerer familie og venner.  Jobbet frem til begravelsen,  men fikk mye fri når jeg trengte det for å ordne det praktiske.  Hadde fri på begravelse dagen.  

Venninna mi mistet faren sin én mnd før moren min døde. Han hadde da vært syk LENGE. Hun var sykemeldt 100% i 4 uker og 50 % 3 uker etterpå. Hun syntes det var kjempetøft! 

Vi reagerer alle forskjellig. Tror ikke hun var mer glad i faren sin enn jeg i moren min, altså. Men jeg holdt på i bli tullete av å bare sitte i ro hjemme,  jeg måtte holde meg i gang. Hun klarte ikke tenke klare tenker uten å bryte sammen.  

Anonymkode: 2bef8...e59

Annonse

Skrevet

Noen jeg kjenner var sykemeldt over et halvt år når hun mistet moren , så ja vi er forskjellige.  

Anonymkode: 08310...d21

Skrevet

Jeg mistet bestemoren min for noen år siden. Hun var som en mor for meg, og jeg var hos henne hver eneste dag når hun var innlagt forskjellige steder. Hun hadde kreft, og fra hun fikk beskjed om at det var spredning og  til hun døde tok det 10 mnd. Det var jeg som var der hele tiden, møtte henne på akutten når hun ble hasta inn med ambulanse, tok meg av regninger, husarbeid, lege etc.

på slutten fikk jeg fri for å følge henne til ymse avtaler. Da hun døde var jeg allerede sykemeldt pga en operasjon og jeg lot den sykemeldinga gå ut selvom jeg kunne kommet tilbake før. Jeg var sønderknust og ekstremt sliten etter å ha stått i totalrenovering av hus, 3 unger og så tett oppfølging av henne med usikkerheten om å ikke vite hvor lenge hun hadde igjen  

Anonymkode: 5aa59...4b5

Skrevet

Tusen takk til alle som har svart. Og ❤️til alle dere. 

Anonymkode: 1e2c1...542

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...