Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Hvis din ungdom var med på noe slikt hva hadde du sagt i så fall? Om du hadde sagt noe? https://www.independent.co.uk/news/world/americas/teenagers-laugh-film-charges-police-a7856506.html Anonymkode: 7d4c3...4f7
Østerdølen Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Om jeg hadde sagt noe?!Jeg hadde i hvertfall gitt ungen god gammeldags juling! Deretter hadde jeg bedt politiet ta han med og gi han den straffen han virkelig fortjener!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Ja, jeg hadde sagt noe. Jeg hadde tatt en prat med h*n for å hjelpe h*n å forstå konsekvensene av å være med på noe slikt. Anonymkode: aee30...d49
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Østerdølen skrev (20 minutter siden): Om jeg hadde sagt noe?!Jeg hadde i hvertfall gitt ungen god gammeldags juling! Deretter hadde jeg bedt politiet ta han med og gi han den straffen han virkelig fortjener! Vold hjelper ikke. Det er snakk om tenåringer som er helt i begynnelsen av tenårene. De forstår ikke konsekvensene av alt de gjør. De trenger pedagogisk samtale for å forstå hva de faktisk er med på. Vold løser ikke noe! Det gjør bare ting verre. Å slå barn er aldri en løsning. Anonymkode: aee30...d49
Østerdølen Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Vold hjelper ikke. Det er snakk om tenåringer som er helt i begynnelsen av tenårene. De forstår ikke konsekvensene av alt de gjør. De trenger pedagogisk samtale for å forstå hva de faktisk er med på. Vold løser ikke noe! Det gjør bare ting verre. Å slå barn er aldri en løsning. Anonymkode: aee30...d49 Så du vil godsnakke med poden? Klappe han litt på hodet og si "neimenn, lille venn, du må da forstå at drepe folk kan vi ikke gjøre...". Jo, selvfølgelig forstår de konsekvensene av å la en funksjonshemmet mann drukne! Er jo en grunn til at mange av dagens ungdom er slik den er, uregjerlige og voldelige i klasserommet feks. Fordi foreldre skal bortforklare, unnskylde og snakke pedagogisk i stedet for at handlinger får konsekvenser.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Hadde nok ikke hatt en pedagogisk samtale. Hadde lurt på hva i hælvete de drev med og sendt de avgårde med politiet. De skulle også få møtt i allfall vært i nærheten av familien til den druknet og sett hvordan de har det! Anonymkode: 591a5...803
Polly-Esther Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Jeg hadde selvsagt blitt veldig sint og lei meg, men også tenkt at han trengte umiddelbar hjelp. Han måtte gått i terapi, og melde seg til frivillighetssentralen, for å trene opp empatien sin.
Luksusdyret Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 Østerdølen skrev (55 minutter siden): Så du vil godsnakke med poden? Klappe han litt på hodet og si "neimenn, lille venn, du må da forstå at drepe folk kan vi ikke gjøre...". Jo, selvfølgelig forstår de konsekvensene av å la en funksjonshemmet mann drukne! Er jo en grunn til at mange av dagens ungdom er slik den er, uregjerlige og voldelige i klasserommet feks. Fordi foreldre skal bortforklare, unnskylde og snakke pedagogisk i stedet for at handlinger får konsekvenser. Du har altså ikke noe imellom juling og godsnakk? Hvordan tror du vi andre oppdrar barn uten å slå fem helseløse? Du må virkelig sette deg inn i norsk regelverk for barneoppdragelse. I Norge er det forbudt og slå barn. Gjør du det, er det deg politiet tar med seg, og du vil i tillegg få et finfint besøk fra barnevernet.
Luksusdyret Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Jeg hadde latt politiet ta ham/henne med seg og gjøre det de gjør av forebyggende arbeid. Så hadde en tøff samtale ventet hjemme etterpå. Straff hjelper ikke som et middel for å trene opp empati for andre. Ungen måtte ha blitt med til diverse tilstelninger og jobbet som frivillig.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Jeg har ingen tro på at barn med normalt utviklede sjelsevner og empati hadde kunnet gjøre noe sånt. Så jeg har heller liten tro på at foreldrene til disse vil kunne gjøre noen forskjell, her mangler det på så mangt helt fra starten av. Så jeg tenker at her må forebyggende enheter på banen, politi, barnevern osv. Anonymkode: 3d937...b02
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 «Hvis»? Dette hadde aldri skjedd med noen av mine ungdommer til stede. De hadde hoppet uti og reddet ham. Anonymkode: 19383...439
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vold hjelper ikke. Det er snakk om tenåringer som er helt i begynnelsen av tenårene. De forstår ikke konsekvensene av alt de gjør. De trenger pedagogisk samtale for å forstå hva de faktisk er med på. Vold løser ikke noe! Det gjør bare ting verre. Å slå barn er aldri en løsning. Anonymkode: aee30...d49 De er ikke unger, de er gamle nok til å forstå konsekvensene. Ikke unnskyld sånn oppførsel. At de ikke fikk noen som helst form for straff er skremmende, hvem vet hva de vil finne på senere. Klarer man å stå å se på et menneske drukne, mens man ler og gjør narr av offeret, har man alvorlig forstyrrede sjelsevner. https://eu.floridatoday.com/story/news/2018/06/22/no-charges-year-after-teens-mocked-drowning-man-prosecutors-rule-out-filing-charges/723259002/ Anonymkode: 46b36...569
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #13 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (23 timer siden): De er ikke unger, de er gamle nok til å forstå konsekvensene. Ikke unnskyld sånn oppførsel. At de ikke fikk noen som helst form for straff er skremmende, hvem vet hva de vil finne på senere. Klarer man å stå å se på et menneske drukne, mens man ler og gjør narr av offeret, har man alvorlig forstyrrede sjelsevner. https://eu.floridatoday.com/story/news/2018/06/22/no-charges-year-after-teens-mocked-drowning-man-prosecutors-rule-out-filing-charges/723259002/ Anonymkode: 46b36...569 Det er vel derfor det ikke ville ha hjulpet å jule dem opp. De er jo ødelagt allerede; de kommer vel fra noen sterkt depraverte hjem. Anonymkode: 6cd49...17a
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #14 Skrevet 31. juli 2022 Det hadde aldri skjedd med min ungdom. Anonymkode: 596f8...b69
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Skrevet 31. juli 2022 Dette er ungdommer som allerede er ødelagt av null kjærlighet, null oppdragelse, null respekt og kanskje rus, ingenting foreldre sier kan endre det. Et barn oppdratt i kjærlighet har en helt annen respekt og empati for mennesker rundt seg. Kan ikke annet enn håpe at de blir voksne mennesker som selv klarer ta tak i livet sitt. Foreldrene er det for sent for. Det ville selvfølgelig ikke skjedd med mine barn. Anonymkode: 3d937...b02
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #16 Skrevet 31. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 2022-7-30 den 4.02): Hvis din ungdom var med på noe slikt hva hadde du sagt i så fall? Om du hadde sagt noe? https://www.independent.co.uk/news/world/americas/teenagers-laugh-film-charges-police-a7856506.html Anonymkode: 7d4c3...4f7 Barnet vårt hadde aldri aldri gjort noe slikt. Aldri. Vi er da oppegående foreldre, og har oppegående barn. Anonymkode: 4ede9...709
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2022 #17 Skrevet 31. juli 2022 On 7/30/2022 at 4:02 AM, Anonym bruker said: Hvis din ungdom var med på noe slikt hva hadde du sagt i så fall? Om du hadde sagt noe? https://www.independent.co.uk/news/world/americas/teenagers-laugh-film-charges-police-a7856506.html Anonymkode: 7d4c3...4f7 fy faen da kunne hn bli i fengsel for alltid for min del, jeg hadde ikke hatt noe mer med det barnet og gjøre Anonymkode: 5685e...914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå