Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Hadde god kommunikasjon med selger, pratet i tlf og avtalte sending. Jeg vippset henne, hun sendte avgårde... alt bra trodde jeg. Nå har hun bedt om retur av varen. Nå får jeg ikke tak i selger! Hva hadde du gjort? Anonymkode: 0b87a...56c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Har du fått varen? Hvis ja, så hadde jeg bare ignorert selgeren. Retur på egne varer. Haha Anonymkode: e7351...ab5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Retur, altså hun har fått posten til å levere den tilbake til henne? Da er det politianmeldelse herfra. Det er jo å stjele penger. Anonymkode: 014a5...862
Elina Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 Send selger beskjed om at du tar opp saken til forliksrådet om hun krever varen tilbake av posten eller sender deg pengene tilbake. Du gir henne også beskjed om at det blir dyrere for henne om du tar det til forliksrådet da det er hun som blir ansvarlig for gebyret (rett under 1000kr) når hun taper saken for du har alt på det rene. Gi henne sjansen til enten 1. Gi pengene tilbake eller 2. Sende deg varen. Gi henne en dato for når dette skal være gjort, trenger ikke gi henne god tid.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Pakken var på vei til meg, og hun har bedt om retur, trodde ikke det var mulig jeg? Jeg får ikke kontakt med selger. Men vurderer å anmelde ja. Anonymkode: 0b87a...56c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har du fått varen? Hvis ja, så hadde jeg bare ignorert selgeren. Retur på egne varer. Haha Anonymkode: e7351...ab5 Nei. Har så klart ikke mottatt varen Anonymkode: 0b87a...56c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Pakken var på vei til meg, og hun har bedt om retur, trodde ikke det var mulig jeg? Jeg får ikke kontakt med selger. Men vurderer å anmelde ja. Anonymkode: 0b87a...56c Går det an? Aldri hørt om. Er det sporing på pakken? Ta kontakt med Posten/Post Nord. Anonymkode: a5130...ba6
Elina Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Pakken var på vei til meg, og hun har bedt om retur, trodde ikke det var mulig jeg? Jeg får ikke kontakt med selger. Men vurderer å anmelde ja. Anonymkode: 0b87a...56c Anmeldelser blir bare henlagt, ingenting vil skje. Svindlere bryr seg lite om anmeldelser. Forliksrådet kan gi dom i en sak så lenge det er snakk om under 200.000kr (tror jeg det var) og etter en dom i forliksrådet kan du få namsmannen til å kreve inn pengene. Den tapende part må da også betale gebyret til forliksrådet og betaler hun ikke innen tidsfristen så kan du sende inn krav til namsmannen. Betaler hun ikke til namsmannen så kan hun få trekk i lønn, og du vil også få renter for all den tid hun har brukt på å betale deg tilbake. Politiet er ikke til hjelp i slike saker så hvis du faktisk vil gjøre noe med det så gå til forliksrådet (som er under politiet men kan mekle). Mange vil rett og slett bare betale tilbake når de ser at du faktisk vet hvordan du skal håndtere slike situasjoner på en ordentlig måte 😊
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 Vet du at pakken garantert i det heletatt er sendt? Hvis ikke kan drt være en form for svindel. Har dere sendt meldinger til hverandre via Finn, eller bare kommunisert pr sms/telefon? Er det sistnevnte, er muligheten stor for at du er blitt lurt. Jeg har nettopp vært borti lignende. Anonymkode: e989b...7f9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vet du at pakken garantert i det heletatt er sendt? Hvis ikke kan drt være en form for svindel. Har dere sendt meldinger til hverandre via Finn, eller bare kommunisert pr sms/telefon? Er det sistnevnte, er muligheten stor for at du er blitt lurt. Jeg har nettopp vært borti lignende. Anonymkode: e989b...7f9 Vi har pratet på finn og sms og tlf. Den er blitt sendt, hun har sendt meg all informasjon. Helthjem sier nå at hun har bedt om retur, jeg tok kontakt med postnord og de sa det samme. Jeg tok kontakt med selger, etter mange timer ringte hun meg og sa at hun ikke har bedt om retur. Tok igjen kontakt med postnord de sa det samme... men plutselig sa han at det har skjedd en feil. Var ikke selger som har bedt om retur. Var skjedd en feil. Så nå jobber de med å få varen sendt til meg. For et styr Anonymkode: 0b87a...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå