Gå til innhold

Hva tror du skjer når vi dør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymkode: fbb41...f1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme som skjedde før vi ble født 😊

Anonymkode: bda3b...11a

Skrevet

Dessverre tror jeg alt blir svart. Derfor frykter jeg døden veldig!

Anonymkode: 3e4f9...d47

Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg har sett to mennesker dø og at det som skjer er fredelig er jeg helt sikker på. 

Anonymkode: fee2f...f79

Skrevet

Man blir borte, som alt annet. Det er vanskelig å se for seg at man ikke eksisterer, så jeg må si jeg er redd for å dø…

Anonymkode: da7d7...bd3

Skrevet

Jeg er ikke redd for å dø, men jeg vil gjerne leve. Jeg tror døden bare er slutten, kroppen min vil slutte å virke på er tidspunkt, og da slipper jeg taket og dør. Jeg myter livet mens jeg har det. 

Anonymkode: 2baca...c24

Skrevet

Vi våkner opp, som Neo, og oppdager at det hele bare var et dataspill.

Anonymkode: 7a955...5a7

Skrevet

Da blir det svart, vi slutter å eksistere rett og slett.

Jeg skjønner ikke de som mener vi skal møte igjen våre kjære, hvor skulle det skje? Hvor er det plass til alle sjelene til alle som har levd på kloden siden dens opprinnelse?

Anonymkode: cbcaf...dfa

Skrevet

Vi slutter å eksistere slik vi kjenner det nå og går tilbake til å bli stjernestøv. Tror ikke det er noe å grue for. 

Anonymkode: f4cf4...9d1

Skrevet

Jeg har ikke noen veldig klar formening om dette, men jeg er overbevist om at alle har en sjel og at denne sjelen ikke dør med kroppen. Om sjelen er energi, har en form eller hva poenget - det vet jeg ikke, men jeg tror virkelig det er noe mer, rett og slett fordi jeg har opplevd en del helt uforklarlige ting. Jeg tror ikke at alt bare blir svart i hvert fall, men jeg bekjenner meg heller ikke til noen religion. 

Anonymkode: 33d81...1ae

Skrevet

Fra min råtnende kropp skal blomster vokse, og jeg er i dem, og det er evighet. 
Edvard Munch

Anonymkode: 9ebf7...a70

Skrevet
sug lut skrev (5 minutter siden):

Veldig lite.

Hva er det lille som skjer da? 

Anonymkode: d068f...8eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det lille som skjer da? 

Anonymkode: d068f...8eb

Forråtnelse.

Skrevet

Svært lite, bortsett fra forråtnelse. 

Anonymkode: 6b81a...1ff

Skrevet

Jeg tror det er ingenting. Og derfor frykter jeg heller ikke døden. Jeg vil ikke merke det når jeg ikke lenger lever, på samme måte som at jeg ikke merket det før jeg ble til. Det er bare ingenting, ikke evig mørke, ikke tomhet, ikke «flyte rundt med andre sjeler/gamle kjære».

Anonymkode: 9f8ef...6be

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror det er ingenting. Og derfor frykter jeg heller ikke døden. Jeg vil ikke merke det når jeg ikke lenger lever, på samme måte som at jeg ikke merket det før jeg ble til. Det er bare ingenting, ikke evig mørke, ikke tomhet, ikke «flyte rundt med andre sjeler/gamle kjære».

Anonymkode: 9f8ef...6be

Dette er det jeg tror også, men så har jeg en liten skatt som gikk i forveien så altfor tidlig, så en liten del av meg har et snev av håp om å møtes igjen. En liten livsløgn som hjelper meg gjennom livet. 

Anonymkode: fee2f...f79

Skrevet

Ingenting. Bare ingenting. 
Og da er det jo heller ikke noe å frykte. Man merker ikke ingenting.

Jeg er ikke redd for døden i seg selv. Men jeg vil jo leve, så jeg er jo redd for å dø, fordi jeg da går glipp av det jeg ønsker å oppleve. 

Anonymkode: d4041...7af

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

.

Anonymkode: fbb41...f1c

da er man død og blir spist opp av larver

Anonymkode: 5d398...2ec

Skrevet

Jeg tror den vi er, personligheten vår, er dannet av hjernecellene våre (og alt de lagrer og vaner osv som lagres der) samt hormoner.

Dette dør og svinner bort når vi dør. Hvor er dataene i en datamaskin om harddisken destrueres? Borte.

Sånn er det. 

Anonymkode: c7c30...6f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...