Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Har dere det alltid strøkent hjemme? Og blir dere stresset når dere har besøk og de ikke alltid rydder etter seg? og hvordan er det når dere selv er på besøk hos andre, slapper dere da av selv om det er litt rotete? Anonymkode: a3235...caa
Woah0 Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 (endret) Nei. Men jeg er psykotisk, altså stolt av det. Ikke i den forstanden at jeg hater Demokrati, støtter ikke autokrater. Men i definisjonen at jeg er mistenkelig over ting som ikke gir mening, som diagnoser som ikke stemmer ovenfor virkeligheten (selv om virkeligheten mener noe annet) Så jeg selv diagnoserer meg som psykotisk. Fordi selv om jeg ikke liker å skade folk eller ideen om det. Så virker det som det er den personligheten som passer meg best. Eller i beste fall "Mild psykotisk" jeg hører ikke stemmer i hodet for å si det slik, jeg tror ikke på spøkelser. Endret 27. juli 2022 av Woah0
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Det er alltid ryddig, men det handler ikke om at det skal være strøkent. Det handler mer om at alt må være på den arenaen det skal, at når jeg har handlet, må sjampo på badet, toalettpapir på do, og ingenting som ikke hører til i rommet kan ligge der og slenge før det blir ryddet på plass. Ingenting må stå skjevt og midt på bordet og slike ting. Jeg bryr meg ingenting om hvordan andre har det, og jeg slapper fint av med andres rot. Anonymkode: adc2f...87c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Har OCD, men ikke den typen som gjør at jeg vil holde det ryddig. Så her hjemme er det vel helt normalt rent og ryddig. Anonymkode: cec8b...e94
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 Jeg har en type OCD, tror jeg. Det er ikke sånn at jeg må gjøre visse ritualer, at alt må være ryddig og i rekkefølge osv. Det går på tankeoppheng i perioder hvor jeg er sliten. Da handler det stort sett om at jeg er redd for å skade andre. For eksempel ved at maten jeg lager vil føre til matforgiftning. Eller at jeg er redd for at jeg har gjort noe/sagt noe og glemt det. Frykten for å gjøre ting som fører til at jeg blir sosialt utestengt. Var ikke oppmerksom på at dette kunne være en form for OCD før nylig.. Anonymkode: 16448...3a1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg har en type OCD, tror jeg. Det er ikke sånn at jeg må gjøre visse ritualer, at alt må være ryddig og i rekkefølge osv. Det går på tankeoppheng i perioder hvor jeg er sliten. Da handler det stort sett om at jeg er redd for å skade andre. For eksempel ved at maten jeg lager vil føre til matforgiftning. Eller at jeg er redd for at jeg har gjort noe/sagt noe og glemt det. Frykten for å gjøre ting som fører til at jeg blir sosialt utestengt. Var ikke oppmerksom på at dette kunne være en form for OCD før nylig.. Anonymkode: 16448...3a1 Det er vel en veldig vanlig misforståelse at dem med OCD har det skinnende rent og må trykke av og på lydbryteren tre ganger. Men sånn er det jo ikke. Ikke at jeg kan så mye om det annet enn egen erfaring, men høres ut som du har tvangstanker ja. Jeg har litt det samme, og går i behandling for det. Anonymkode: cec8b...e94
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 Ocd trenger virkelig ikke ha noe med ryddighet å gjøre. Ocd er tvangstanker Anonymkode: f34be...1b1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ocd trenger virkelig ikke ha noe med ryddighet å gjøre. Ocd er tvangstanker Anonymkode: f34be...1b1 Nettopp! Anonymkode: cec8b...e94
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 Jeg hadde Ocd som barn… på meg hikk det på ritualer som måtte gjøres. Jeg våknet på natten for å rette på alle gulvtepper i huset, kunne ikke ta på røde ting, måtte vaske hendene mine så og så ofte(hadde blødende hender til slutt ) , måtte si unnskyld 1000 ganger hvis jeg rapte, så jeg en sneip på veien måtte jeg gå 3 skritt tilbake . Kan holde på i det uendelige…. Var noen veldig slitsomme og vonde år… Anonymkode: 00adf...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå