Gå til innhold

Var det migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at ingen her kan si sikkert hva det er, men kanskje noen kjenner igjen symptomene?

Igår kveld da jeg la meg hadde jeg småvondt i hodet, men ikke ille nok til å ta smertestillende.

Våknet 2.30 i natt og hadde den kraftigste hodepinen jeg noen gang har opplevd! Det dunket i hele hodet unntatt på sidene, pulserte i tinningen og dunket bak øynene. Det føltes også som om noen satt med en strikk rundt hodet mitt. Tårene rant! Tilslutt klarte jeg ikke mer og gikk for å hente Paracet på badet. Når jeg åpnet døren og lyset var på holdt jeg på å gå i bakken. Fikk tatt Paracet og klarte å holde det nede tross smertene. La meg igjen og gråt mens jeg holdt hardt i dyna. Tenkte at hvis det ikke ga seg måtte jeg ringe ambulanse for jeg var ikke i stand til å kjøre. Sovnet til slutt og våknet i morges, helt utslitt og fremdeles litt vondt i hodet. Jobb utgikk idag for å si det mildt!

Aldri opplevd noe slik før, kan det ha vært et kraftig migreneanfall? Har fremdeles litt vondt i hodet og er slapp og uggen idag 

Anonymkode: da686...54f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan det ha vært. 

Anonymkode: d5223...895

Skrevet

Det kan det ha vært, men hvis du ikke pleier å ha slik hodepine ville jeg ringt legevakten hvis det oppstår igjen. 

Anonymkode: 1c5a7...5b6

Skrevet

Ja, det kan være migrene, men når du spør sånn har du ikke migrene fra før?

Sånne plutselige smerter kan være alt fra hjerneslag/hjerneblødning til influensa, så jeg hadde ikke bare slått meg til ro med at det var migrene om du ikke pleier ha det altså.

Anonymkode: 0f9dc...228

Skrevet

Hvis det var migrene vil ikke vanlig paracet virke. Migrene oppstår når blodårene i hodet ditt trekker seg sammen for så å utvide seg igjen, som skaper smerter. (man vet fortsatt ikke hvorfor dette skjer). Ved å ta migrenemedisin når man merker antydninger til anfall forhindrer du blodårene å utvide seg igjenn og unngår smerte. Derav skal man ta medisin så fort man kjenner migrenen er på tur. Ta en tur til legen din, kanskje du kan prøve en medisin å se om det funker.

Anonymkode: c2c7a...505

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vet at ingen her kan si sikkert hva det er, men kanskje noen kjenner igjen symptomene?

Igår kveld da jeg la meg hadde jeg småvondt i hodet, men ikke ille nok til å ta smertestillende.

Våknet 2.30 i natt og hadde den kraftigste hodepinen jeg noen gang har opplevd! Det dunket i hele hodet unntatt på sidene, pulserte i tinningen og dunket bak øynene. Det føltes også som om noen satt med en strikk rundt hodet mitt. Tårene rant! Tilslutt klarte jeg ikke mer og gikk for å hente Paracet på badet. Når jeg åpnet døren og lyset var på holdt jeg på å gå i bakken. Fikk tatt Paracet og klarte å holde det nede tross smertene. La meg igjen og gråt mens jeg holdt hardt i dyna. Tenkte at hvis det ikke ga seg måtte jeg ringe ambulanse for jeg var ikke i stand til å kjøre. Sovnet til slutt og våknet i morges, helt utslitt og fremdeles litt vondt i hodet. Jobb utgikk idag for å si det mildt!

Aldri opplevd noe slik før, kan det ha vært et kraftig migreneanfall? Har fremdeles litt vondt i hodet og er slapp og uggen idag 

Anonymkode: da686...54f

Ja, det kan godt ha vært det. 

Jeg har kronisk migrene, anfall 3 ganger daglig hver dag. Anfallene kan være så forskjellige. Fra å tro jeg skal styrke med, til at jeg klarer å stå i det. 

Mannen har én dag i mnd hvir han ligger hele dagen. Kan være migreneanfall, kan være spenningshodepine. 

Får du dette flere ganger, ta kontakt med fastlegen. Da kan du få triptaner, gjerne naramig, hjelper bedre enn ibux og paracet. 

Anonymkode: bfad8...844

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...