Gå til innhold

Hvorfor er alt skryt her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg blir litt svett av at det ikke skal være lov å skryte av seg selv eller ting man har oppnådd her til lands. Jeg slår et slag for at vi kan bli like flinke til å skryte av oss selv som vi er til å skryte av andre.

Anonymkode: 6fc4c...331

Til glede for hvem da? 

Anonymkode: dbc5a...1f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Til glede for hvem da? 

Til glede for alle. Jeg blir veldig glad når de jeg er glad i, kan dele sine oppturer i livet! Om de har jobbet seg oppover, og alle de positive tingene det medfører. Jeg gleder meg på deres vegne, selv om jeg sitter her i en liten kjellerleilighet på AAP! Selvsagt er jeg misunnelig, men jeg blir mest glad for at livet går riktig vei for dem.

Anonymkode: 63c27...d40

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Til glede for alle. Jeg blir veldig glad når de jeg er glad i, kan dele sine oppturer i livet! Om de har jobbet seg oppover, og alle de positive tingene det medfører. Jeg gleder meg på deres vegne, selv om jeg sitter her i en liten kjellerleilighet på AAP! Selvsagt er jeg misunnelig, men jeg blir mest glad for at livet går riktig vei for dem.

Så du tenker at skryt som : fysøren nå klarte jeg det igjen! Fikk den nye jobben jeg vettu. Jeg får det alltid til, og takk for det . Jeg er dritdyktig om jeg skal si det selv!

Det er sånt du ville glede deg over uansett om du var glad i den personen eller ikke? For jeg måtte nemlig vært veldig glad i noen som utbrøt sånt. Ellers hadde jeg bare blitt satt ut og gått.

Ok. Du sitter på aap i en kjellerleilighet og er glad det går veien for andre. Jeg får tro deg. Jeg ville TENKT det var fint for dem, HELT avhengig av hvem det var. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så du tenker at skryt som : fysøren nå klarte jeg det igjen! Fikk den nye jobben jeg vettu. Jeg får det alltid til, og takk for det . Jeg er dritdyktig om jeg skal si det selv!

Det er sånt du ville glede deg over uansett om du var glad i den personen eller ikke? For jeg måtte nemlig vært veldig glad i noen som utbrøt sånt. Ellers hadde jeg bare blitt satt ut og gått.

Ok. Du sitter på aap i en kjellerleilighet og er glad det går veien for andre. Jeg får tro deg. Jeg ville TENKT det var fint for dem, HELT avhengig av hvem det var. 

Det finnes mange andre måter å skryte av seg selv på, uten å høres ut som en oppblåst drittsekk! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes mange andre måter å skryte av seg selv på, uten å høres ut som en oppblåst drittsekk! 

Nevn én måte du syns er akseptabel da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Samme her. Hvis vi alle gleder oss over hverandres suksess og oppturer, vil flere oppnå det de ønsker, og de som har oppnådd noe vil gå videre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Så du tenker at dette ligner det minste på «jeg har en gang vært i Spania, og der er vannet kalkholdig»? 
For det er SÅNNE ting folk får kjeft for å si her på forum! 

Anonymkode: 00a1e...bc1

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg kan faktisk snakke for flere. Jeg vet at folk flest ikke liker snikskryt. Selv om du er likegyldig til det. 

Du vet at DU SELV ikke liker det; og kanskje har du tendens til å sitte med noen like smålige venner og baksnakke andre når dere mener de driver med snikskryt. 

Men det sier ikke noe som helst om hva «folk flest» reagerer på eller misliker. 
I stedet sier det en hel del om deg og ditt miljø… 

Skaff deg noen rausere venner. Øv deg på å si «så flott» når folk forteller om bra ting som skjer dem. Så skal du se at du vil klare å snu på holdningene dine litt etter litt; og det vil oppleves som mindre irriterende at andre har det bra. 

Les også Katrine Aspaas’ bok «Raushetens Tidsalder». Hun forteller om at misunnelse bare er beundringens onde tvilling. Nyttig å ha med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Så du tenker at dette ligner det minste på «jeg har en gang vært i Spania, og der er vannet kalkholdig»? 
For det er SÅNNE ting folk får kjeft for å si her på forum! 

Dette er jo tull. Det som ble kommentert i den tråden var endel overflødige opplysninger om hvilke andre land hun også hadde vært i, og det ble nok litt komisk når det overhodet ikke hadde noe med saken å gjøre. Hun fikk ikke kjeft heller, det var en kommentar som jeg antok ble skrevet med litt ironi, hverken mer eller mindre. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du vet at DU SELV ikke liker det; og kanskje har du tendens til å sitte med noen like smålige venner og baksnakke andre når dere mener de driver med snikskryt. 

Men det sier ikke noe som helst om hva «folk flest» reagerer på eller misliker. 
I stedet sier det en hel del om deg og ditt miljø… 

Skaff deg noen rausere venner. Øv deg på å si «så flott» når folk forteller om bra ting som skjer dem. Så skal du se at du vil klare å snu på holdningene dine litt etter litt; og det vil oppleves som mindre irriterende at andre har det bra. 

Les også Katrine Aspaas’ bok «Raushetens Tidsalder». Hun forteller om at misunnelse bare er beundringens onde tvilling. Nyttig å ha med. 

Hva er det du babler om egentlig? Herregud for noe surr. 

Si fra når du møter noen som liker snikskryt 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo tull. Det som ble kommentert i den tråden var endel overflødige opplysninger om hvilke andre land hun også hadde vært i, og det ble nok litt komisk når det overhodet ikke hadde noe med saken å gjøre. Hun fikk ikke kjeft heller, det var en kommentar som jeg antok ble skrevet med litt ironi, hverken mer eller mindre. 

Det er vel heller at du har en skrudd definisjon av hva som er skryt fordi du selv sliter med mye misunnelse og mindreverdighetskompleks. 
Lykke til!

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel heller at du har en skrudd definisjon av hva som er skryt fordi du selv sliter med mye misunnelse og mindreverdighetskompleks. 
Lykke til!

Hvem som sliter her kan nok være et veldig åpent spørsmål...😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Men det er jo lov å skryte av seg selv, og å være stolt av det en har oppnådd i livet! Problemet er at snikskryting er ikke for å dele livets oppturer, men for å heve seg over andre og trykke de andre ned! Det er bare kvalmt.

Hvis du føler deg «trykket ned» av at det fins folk som har legeutdanning eller kjenner noen musikere, så ligger ikke feilen hos dem…

Skrevet

Hvem som sliter her kan nok være et veldig åpent spørsmål...😅

Nei, tråden viser det med all tydelighet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det HADDE med saken å gjøre. Det var for å understreke at hun ikke hadde opplevd det samme i andre land som det er kjent at det kan være samme problem med vann. 

Anonymkode: 14053...673

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Nei, tråden viser det med all tydelighet.

Enig....😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det HADDE med saken å gjøre. Det var for å understreke at hun ikke hadde opplevd det samme i andre land som det er kjent at det kan være samme problem med vann. 

Hehe 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hehe 

Sånn du diskuterer med folk ellers også? 

Skrevet

Sånn du diskuterer med folk ellers også? 

Når "forklaringen" blir for...dum, ja 🙂 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Når "forklaringen" blir for...dum, ja 🙂 

Du tolket den som skryt. Det er slett ikke sikkert at det var ment sånn. Uansett… nå er jeg ferdig. Ikke verdt å diskutere videre når du diskuterer som du gjør. 

Skrevet
VeslePesle skrev (20 timer siden):

Typisk den norske janteloven - man må late som man ikke har penger, ikke er smart, ikke har det fint osv. Sånn at de som har mindre ting og har det verre ikke blir krenket, stakkars.

Det 1f7 tar opp er ikke et norsk fenomen. Du kan jo google humble bragging, og se hva du får opp. En særdeles lite sjarmerende egenskap.

Anonymkode: af7c0...677

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det hadde sikkert med saken å gjøre de 20 andre gangene det og nevnes.

Anonymkode: b2398...13a

Skrevet

Det 1f7 tar opp er ikke et norsk fenomen. Du kan jo google humble bragging, og se hva du får opp. En særdeles lite sjarmerende egenskap.

Anonymkode: af7c0...677

Det er ingen som nekter på at fenomenet FINS.

Det vi diskuterer er hvorvidt enhver saksopplysning fra et liv over fattigdomsgrensen er snikskryt. 

Skrevet
VeslePesle skrev (16 timer siden):

Du mener at de ikke har kuttet meg ut, eller at de har kuttet meg ut av andre grunner? Hva er det som ikke stemmer, som "alle" skjønner?

At du ble kuttet ut fordi du hadde bedre karakterer. Det var selvsagt en annen grunn. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Så du tok det. 

Ja? Jeg er jo ikke treig. Men syns du det var noe å skryte av, altså? At du har leid ut til en kjendis? 

Anonymkode: f0f43...d15

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er ingen som nekter på at fenomenet FINS.

Det vi diskuterer er hvorvidt enhver saksopplysning fra et liv over fattigdomsgrensen er snikskryt. 

Er det det som diskuteres? 

Skrevet

At du ble kuttet ut fordi du hadde bedre karakterer. Det var selvsagt en annen grunn. 

Ja? Jeg er jo ikke treig. Men syns du det var noe å skryte av, altså? At du har leid ut til en kjendis? 

Anonymkode: f0f43...d15

Jeg kjenner ikke én eneste person som har møtt en kjendis, eller kjenner en, som ikke på én eller annen måte får sneket inn den opplysningen på en eller annen måte. Ikke én. Når det til og med er overskrift i avisene... Men herregud, du må gjerne være en av ti i landet som OVERHODET ikke bryr deg.

🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...