Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Forteller man hvor man har vært eller skal så er det skryt. Anonymkode: 14053...673
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Det jeg ihvertfall reagerer på selv er såkalt snikskryt. Det er en egenskap som irriterer de fleste, og som er på topp på lista over hvordan bli mislikt 🙂 altså en lite tiltalende måte å være på. Her inne tar jeg det ikke så alvorlig. Eksempler er når man blir spurt og svarer med tilleggsopplysninger som du føler setter deg i enda bedre lys. Kanskje du får spørsmål om hvilke farge du har på bilen, så svarer man : På Jaguaren vi har nå er den grå. Men Ferrarien vi hadde i fjor, den var rød, og vår første Tesla flere år tilbake var hvit. Sånt er snikskryt, og det er slike ting jeg reagerer på. Og litt de trådene om økonomi og ferie ol. Det som jeg syns er verst der, er at de tror det faktisk er noe å skryte av. For det også kan være litt merkelig her, og det er hva folk tenker er helt greit og ikke. Anonymkode: dbc5a...1f7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det jeg ihvertfall reagerer på selv er såkalt snikskryt. Det er en egenskap som irriterer de fleste, og som er på topp på lista over hvordan bli mislikt 🙂 altså en lite tiltalende måte å være på. Her inne tar jeg det ikke så alvorlig. Eksempler er når man blir spurt og svarer med tilleggsopplysninger som du føler setter deg i enda bedre lys. Kanskje du får spørsmål om hvilke farge du har på bilen, så svarer man : På Jaguaren vi har nå er den grå. Men Ferrarien vi hadde i fjor, den var rød, og vår første Tesla flere år tilbake var hvit. Sånt er snikskryt, og det er slike ting jeg reagerer på. Og litt de trådene om økonomi og ferie ol. Det som jeg syns er verst der, er at de tror det faktisk er noe å skryte av. For det også kan være litt merkelig her, og det er hva folk tenker er helt greit og ikke. Anonymkode: dbc5a...1f7 Det er godt mulig de ikke prøver å skryte i det hele tatt? Selvsagt ER det ikke noe å skryte av at man har vært på ferie i utlandet. Det er en opplysning. Anonymkode: 14053...673
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er godt mulig de ikke prøver å skryte i det hele tatt? Selvsagt ER det ikke noe å skryte av at man har vært på ferie i utlandet. Det er en opplysning. Anonymkode: 14053...673 Jeg ga deg et eksempel på hva snikskryt er. Det er neppe noe kanskje de ikke mener...😅 Anonymkode: dbc5a...1f7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg ga deg et eksempel på hva snikskryt er. Det er neppe noe kanskje de ikke mener...😅 Anonymkode: dbc5a...1f7 Det kan vel være en måte å snakke på også? Anonymkode: 14053...673
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det kan vel være en måte å snakke på også? Anonymkode: 14053...673 Det er jo helt åpenbart en måte å snakke på, og den måten å snakke på blir oppfattet som snikskryt. Som voksen så må man klare å se seg selv utenfra, altså ha såpass selvinnsikt. Anonymkode: dbc5a...1f7
Luksusdyret Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo helt åpenbart en måte å snakke på, og den måten å snakke på blir oppfattet som snikskryt. Som voksen så må man klare å se seg selv utenfra, altså ha såpass selvinnsikt. Anonymkode: dbc5a...1f7 Typisk den norske janteloven - man må late som man ikke har penger, ikke er smart, ikke har det fint osv. Sånn at de som har mindre ting og har det verre ikke blir krenket, stakkars.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 VeslePesle skrev (Akkurat nå): Typisk den norske janteloven - man må late som man ikke har penger, ikke er smart, ikke har det fint osv. Sånn at de som har mindre ting og har det verre ikke blir krenket, stakkars. Nei. Hvis noen spør hvor du var på ferie i år, og du svarer Las Vegas, så helt greit det altså. Ikke fullt så greit om du legger til: og det var mer spennende der enn i Monaco forresten..og så nevne et par steder til. Du ser nok forskjellen. Anonymkode: dbc5a...1f7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei. Hvis noen spør hvor du var på ferie i år, og du svarer Las Vegas, så helt greit det altså. Ikke fullt så greit om du legger til: og det var mer spennende der enn i Monaco forresten..og så nevne et par steder til. Du ser nok forskjellen. Anonymkode: dbc5a...1f7 Hvis man skriver at man var i Las Vegas i år og likte det godt, men fjoråret i Monaco var bedre? Det KAN da ikke være skryt? Man MÅ ikke legge vrangvilje til heller ? Anonymkode: 14053...673
Luksusdyret Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis man skriver at man var i Las Vegas i år og likte det godt, men fjoråret i Monaco var bedre? Det KAN da ikke være skryt? Man MÅ ikke legge vrangvilje til heller ? Anonymkode: 14053...673 Nettopp. Ren misunnelse.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis man skriver at man var i Las Vegas i år og likte det godt, men fjoråret i Monaco var bedre? Det KAN da ikke være skryt? Man MÅ ikke legge vrangvilje til heller ? Anonymkode: 14053...673 Og et par steder til skrev jeg. Det handler da ikke om vrangvilje. Det handler om tilleggsopplysninger som den som forteller føler setter h*n i bedre lys. Nå bare forteller jeg hva snikskryt er, for det er nå engang et uttrykk, og en forklaring på hva det betyr. Anonymkode: dbc5a...1f7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 VeslePesle skrev (1 minutt siden): Nettopp. Ren misunnelse. Hvorfor blir du misunnelig? Anonymkode: dbc5a...1f7
Luksusdyret Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor blir du misunnelig? Anonymkode: dbc5a...1f7 Jeg blir ikke misunnelig. Det er de som mener at man "skryter" når man forteller om sine erfaringer, som er misunnelige. Tjen mer penger og gjør det samme, vel.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og et par steder til skrev jeg. Det handler da ikke om vrangvilje. Det handler om tilleggsopplysninger som den som forteller føler setter h*n i bedre lys. Nå bare forteller jeg hva snikskryt er, for det er nå engang et uttrykk, og en forklaring på hva det betyr. Anonymkode: dbc5a...1f7 Det kan da rett og slett hende at hun føler at disse tilleggsopplysningene bidrar til poenget. Las Vegas var bra, men hun hadde mer morro på Mallorca og på Cuba. Feks. Hvorfor MÅ det være snikskryt? Anonymkode: 14053...673
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 VeslePesle skrev (Akkurat nå): Jeg blir ikke misunnelig. Det er de som mener at man "skryter" når man forteller om sine erfaringer, som er misunnelige. Tjen mer penger og gjør det samme, vel. Du vet, folk har visse egenskaper de ikke liker hos andre. Skryt er en av dem. Jeg blir ikke misunnelig, men det er lite som gjør meg mer pinlig berørt. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si, og det setter meg litt ut rett og slett. Som da min tidligere leietaker var en kjent musiker, jeg hadde ikke peiling, og han fikk fortalt det omsider rett ut etter en måned etter gjentatte utsagn om hvem han kjente og at han hadde spilt med den og den. Herregud det var så flaut det. Det var jo mer direkte skryt da, men uansett. Anonymkode: dbc5a...1f7
Luksusdyret Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Du vet, folk har visse egenskaper de ikke liker hos andre. Skryt er en av dem. Jeg blir ikke misunnelig, men det er lite som gjør meg mer pinlig berørt. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si, og det setter meg litt ut rett og slett. Som da min tidligere leietaker var en kjent musiker, jeg hadde ikke peiling, og han fikk fortalt det omsider rett ut etter en måned etter gjentatte utsagn om hvem han kjente og at han hadde spilt med den og den. Herregud det var så flaut det. Det var jo mer direkte skryt da, men uansett. Anonymkode: dbc5a...1f7 Hvis du blir ille berørt av det folk sier, må du jobbe med deg selv og reaksjonene dine.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #19 Skrevet 27. juli 2022 VeslePesle skrev (34 minutter siden): Nettopp. Ren misunnelse. Hvorfor må adet alltid handle om misunnelse? Anonymkode: b2398...13a
Luksusdyret Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må adet alltid handle om misunnelse? Anonymkode: b2398...13a Fordi det er misunnelse når man henger seg opp i hva andre forteller om.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #21 Skrevet 27. juli 2022 VeslePesle skrev (1 minutt siden): Fordi det er misunnelse når man henger seg opp i hva andre forteller om. Nei, det trenger det da ikke være. Ikke alt handler om å bli krenket og misunnelse. Anonymkode: b2398...13a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #22 Skrevet 27. juli 2022 VeslePesle skrev (56 minutter siden): Hvis du blir ille berørt av det folk sier, må du jobbe med deg selv og reaksjonene dine. Jeg vil ikke bli en som ikke reagerer på andre altså. Jeg er ikke helt likegyldig til andre rundt meg, og de skal påvirke meg på flere måter. Det syns jeg er både fint og også viktig. Anonymkode: dbc5a...1f7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #23 Skrevet 27. juli 2022 Må bare si at min kommentar #16 fint kunne oppfattes som snikskryt, men ingen la visst merke til det. Da skjønner jeg at noen ikke forstår snikskryt. Jeg syns det er litt spesielt 🙂 Anonymkode: dbc5a...1f7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #24 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det jeg ihvertfall reagerer på selv er såkalt snikskryt. Det er en egenskap som irriterer de fleste, og som er på topp på lista over hvordan bli mislikt 🙂 altså en lite tiltalende måte å være på. Her inne tar jeg det ikke så alvorlig. Eksempler er når man blir spurt og svarer med tilleggsopplysninger som du føler setter deg i enda bedre lys. Kanskje du får spørsmål om hvilke farge du har på bilen, så svarer man : På Jaguaren vi har nå er den grå. Men Ferrarien vi hadde i fjor, den var rød, og vår første Tesla flere år tilbake var hvit. Sånt er snikskryt, og det er slike ting jeg reagerer på. Og litt de trådene om økonomi og ferie ol. Det som jeg syns er verst der, er at de tror det faktisk er noe å skryte av. For det også kan være litt merkelig her, og det er hva folk tenker er helt greit og ikke. Anonymkode: dbc5a...1f7 Herregud da. Snakk for deg selv. «Irriterer de fleste»? Det irriterer i alle fall ikke meg, for jeg føler meg ikke krenket av at andre har dyrere hus, biler og ferier enn meg. Anonymkode: 00a1e...bc1
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #25 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Som da min tidligere leietaker var en kjent musiker, jeg hadde ikke peiling, og han fikk fortalt det omsider rett ut etter en måned etter gjentatte utsagn om hvem han kjente og at han hadde spilt med den og den. Herregud det var så flaut det. Det var jo mer direkte skryt da, men uansett. Anonymkode: dbc5a...1f7 Å snakke om hverdagen sin er ikke skryt. Selv om andre dåner når noen sier «jeg skal på jobb med Jan Garbarek i kveld» så betyr ikke det at utsagnet er skryt. Det betyr bare at mottakeren er starstruck. Anonymkode: 00a1e...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå