Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #76 Skrevet 28. juli 2022 Hovedregelen er at det man tar med seg inn i et ekteskap tar man også med seg ut. Men han kjøpte seg tydeligvis inn med 20% i boligen og du har en ektepakt på at du har særeie på 80%? Han har krav på sin del av verdistigningen, men om han skal ha 50 eller 20% av den kommer nok litt an på ektepakten. Hva pengene ble brukt på er ikke så viktig, han betalte en sum inn i felles økonomi og fikk 20% av boligen tilbake, om pengene ble brukt på hage, oppussing eller bil er uvesentlig. Men bestill time hos advokat du, ta med alle papirer og gå uten han så du får snakket fritt, så får du svar på alle dine spørsmål. Anonymkode: 9660f...06d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #77 Skrevet 28. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hovedregelen er at det man tar med seg inn i et ekteskap tar man også med seg ut. Men han kjøpte seg tydeligvis inn med 20% i boligen og du har en ektepakt på at du har særeie på 80%? Han har krav på sin del av verdistigningen, men om han skal ha 50 eller 20% av den kommer nok litt an på ektepakten. Hva pengene ble brukt på er ikke så viktig, han betalte en sum inn i felles økonomi og fikk 20% av boligen tilbake, om pengene ble brukt på hage, oppussing eller bil er uvesentlig. Men bestill time hos advokat du, ta med alle papirer og gå uten han så du får snakket fritt, så får du svar på alle dine spørsmål. Anonymkode: 9660f...06d Jeg skal lese ektepakten i morgen, tenk at jeg hadde glemt den. Hva hadde skjedd hvis jeg ikke fant den? Finnes den elektronisk? Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #78 Skrevet 28. juli 2022 Vi fikk vår i papir, men advokatkontoret har et eksemplar arkivert. Om du logger deg inn hos plan- og bygningsetaten i din kommune er eierbrøken oppgitt der, om du er usikker på hva den er. Anonymkode: 1c6eb...e3b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #79 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Vi fikk vår i papir, men advokatkontoret har et eksemplar arkivert. Om du logger deg inn hos plan- og bygningsetaten i din kommune er eierbrøken oppgitt der, om du er usikker på hva den er. Anonymkode: 1c6eb...e3b Der finner jeg info om eiendommen? Akkurat det vet jeg er 80/20 😊 Anonymkode: f553d...9c8
Gjest Danida Skrevet 29. juli 2022 #80 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg skal lese ektepakten i morgen, tenk at jeg hadde glemt den. Hva hadde skjedd hvis jeg ikke fant den? Finnes den elektronisk? Anonymkode: f553d...9c8 I alle dager. Du er jo økonomisk bevisstløs.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #81 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Der finner jeg info om eiendommen? Akkurat det vet jeg er 80/20 😊 Anonymkode: f553d...9c8 Det kommer jo helt an på om dere skrev en ektepakt som omhandlet eiendommen, det kan ikke vi svare på om dere gjorde... Anonymkode: 9660f...06d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #82 Skrevet 30. juli 2022 Har lest ektepakten. Der sto det: gave! 1/5 av eiendommen overføres til xxx fordi han skal investere i bolig. For summen: xxxxx Så hva betyr dette egentlig? Noen som vet? Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #83 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Har lest ektepakten. Der sto det: gave! 1/5 av eiendommen overføres til xxx fordi han skal investere i bolig. For summen: xxxxx Så hva betyr dette egentlig? Noen som vet? Anonymkode: f553d...9c8 Har du snakket med en advokat? Tror du skylder han 20% av dagens markedsverdi..har dere vært gift lenge? Anonymkode: abd0e...f24
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #84 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har lest ektepakten. Der sto det: gave! 1/5 av eiendommen overføres til xxx fordi han skal investere i bolig. For summen: xxxxx Så hva betyr dette egentlig? Noen som vet? Anonymkode: f553d...9c8 Det betyr at han eier 1/5 av boligen forutsatt at han betalte inn den summen . Anonymkode: 9357e...2c2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #85 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har lest ektepakten. Der sto det: gave! 1/5 av eiendommen overføres til xxx fordi han skal investere i bolig. For summen: xxxxx Så hva betyr dette egentlig? Noen som vet? Anonymkode: f553d...9c8 Regner med dette er tinglyst? Det betyr at han eier en femtedel av eiendommen. Dere må få en takst også må du betale han ut med en femtedel av verdien. Hadde enten flyttet eller lånt pengene av familie/med kausjonist. Eid noe sammen med eksen hadde jeg helt klart ikke gjort. Veldig slitsomt å bo over evne, man skal leve også. Vi har bare et liv, og det er synd om hele det livet skal brukes til å snu og vende på krona, særlig om man ved å bo litt billigere kan unngå det. Anonymkode: 9660f...06d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #86 Skrevet 30. juli 2022 Hi her. Det er tinglyst ja (skjøte). Vi var da til advokat. Nå har vi fått takst, han mener han skal ha 50% pga han har høyere lønn enn meg. Jeg mener at han ikke kunne hatt den jobben hadde det ikke vært for meg, jeg har tatt meg av felles barn og vedlikehold. Han har og brukt pengene til gammelt billån og noe står på bok.. Jeg ønsker i grunn ikke ta imot penger fra familien. Anonymkode: f553d...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå