Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #26 Skrevet 27. juli 2022 Hva slags avtale har du og eksen om dette da? Anonymkode: 5e368...0c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #27 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg skreiv ikke at jeg forventet det. Forklarte bare situasjonen. Anonymkode: f553d...9c8 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg bor i en altfor dyr bolig. Eksen eier fremdeles deler av den, men har verken vedlikeldt bolig eller betalt 1 krone siden han flyttet hor over 1 år siden. Jeg har ikke råd til å betale han ut... Anonymkode: f553d...9c8 Her låter det faktisk som om du mener det hører inn under hans oppgaver å vedlikeholde eller betale noe. Saken er jo den at du har 1 million av hans penger som gissel... Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #28 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Her låter det faktisk som om du mener det hører inn under hans oppgaver å vedlikeholde eller betale noe. Saken er jo den at du har 1 million av hans penger som gissel... Anonymkode: 0ea20...d25 Så absolutt ikke! Prøvde bare å forklare situasjonen hvordan det er nå. Jeg har ikke pengene hans som gissel. Han gruer seg for å bli kjøpt ut. Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #29 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Hva slags avtale har du og eksen om dette da? Anonymkode: 5e368...0c8 Ingen. Han vil egentlig flytte inn igjen. Eller ha 50%. Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #30 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så absolutt ikke! Prøvde bare å forklare situasjonen hvordan det er nå. Jeg har ikke pengene hans som gissel. Han gruer seg for å bli kjøpt ut. Anonymkode: f553d...9c8 Ja; det må være fordi du er så fantastisk at han aldri har sluttet å elske deg. Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #31 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja; det må være fordi du er så fantastisk at han aldri har sluttet å elske deg. Anonymkode: 0ea20...d25 Ja, det er nok det. Det høres ut som ironi forresten.? ! Hvorfor er du så ekkel mot meg? Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #32 Skrevet 27. juli 2022 Slik jeg tolker det betjener han ikke sin del av lånet (?) eller noen andre fellesutgifter på boligen. Da er det helt urimelig at HI skal betale husleie. Han sitter jo og får gratis verdiøkning uten å betale noe som helst. Men hadde det vært meg hadde jeg blitt enig med eksen om salg og kjøpt noe jeg hadde råd til alene. Anonymkode: ae788...f61
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #33 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er nok det. Det høres ut som ironi forresten.? ! Hvorfor er du så ekkel mot meg? Anonymkode: f553d...9c8 Du sitter på andres penger, bor større enn du egentlig kan, og likevel presenterer du det som om DU er offeret her. Selg huset, slutt å bo over evne, og gi fyren millionen sin tilbake. Herre Gud da. Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #34 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da er det helt urimelig at HI skal betale husleie. Han sitter jo og får gratis verdiøkning uten å betale noe som helst. Hvis det ikke vedlikeholdes, kan det tape seg i verdi heller enn å øke. Og rentene går opp, der spises også gevinsten. Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #35 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva mener du? Han eier andel av bolig.. jeg eier mest. Anonymkode: f553d...9c8 Du er klar over at din ekssamboer kan kreve markesleie for hans andel som du nå benytter? Du skal være veldig glad for at du kun må stå for vedlikehold. Anonymkode: 0efc6...cbe
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #36 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Hvis det ikke vedlikeholdes, kan det tape seg i verdi heller enn å øke. Og rentene går opp, der spises også gevinsten. Anonymkode: 0ea20...d25 Det kommer an på hvor stor andel av egenkapital hun har i boliglånet - er det stort nok, tviler jeg på at manglende vedlikehold i løpet av noen år vil gi henne en merkbar verditap.. og det er fortsatt rentefradrag. Anonymkode: abd0e...f24
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #37 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du sitter på andres penger, bor større enn du egentlig kan, og likevel presenterer du det som om DU er offeret her. Selg huset, slutt å bo over evne, og gi fyren millionen sin tilbake. Herre Gud da. Anonymkode: 0ea20...d25 Jeg har virkelig ikke presentert det som om jeg er et offer! Kjære vene. Jeg forklarte bare hvordan situasjonen er og hva andre ville gjort. Jeg har sagt at vi må til advokat for å finne ut riktig pris jeg skal betale han ut med. Men han vil ikke det ! Han leier en leilighet nå og klarer ikke å finne ut av dette ! Jeg er IKKE et offer! Heller ikke han ! Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #38 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har virkelig ikke presentert det som om jeg er et offer! Kjære vene. Jeg forklarte bare hvordan situasjonen er og hva andre ville gjort. Jeg har sagt at vi må til advokat for å finne ut riktig pris jeg skal betale han ut med. Men han vil ikke det ! Han leier en leilighet nå og klarer ikke å finne ut av dette ! Jeg er IKKE et offer! Heller ikke han ! Anonymkode: f553d...9c8 Advokater finner ikke riktig pris. Takstmann finner riktig pris. Han kan ikke kreve å beholde en andel i huset når dere er skilt. Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #39 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis det ikke vedlikeholdes, kan det tape seg i verdi heller enn å øke. Og rentene går opp, der spises også gevinsten. Anonymkode: 0ea20...d25 Boligen er ganske ny, og det er alltid jeg som har tatt utvendig vask av bolig mm. Så boligen blir vedlikeholdt. Jeg forventer ikke at han skal gjøre det. Dessuten har han ikke full bidragsevne så jeg får ikke det jeg burde hatt i bidrag. Så jeg prøver ikke å lure han eller unngår å gi han leiepenger Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #40 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Advokater finner ikke riktig pris. Takstmann finner riktig pris. Han kan ikke kreve å beholde en andel i huset når dere er skilt. Anonymkode: 0ea20...d25 Vi har fått takst ! Men for å regne ut hvor mye 20% er så må man til advokat jo. Hvem ellers? Banken kunne ikke hjelpe med det sa de. Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #41 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Vi har fått takst ! Men for å regne ut hvor mye 20% er så må man til advokat jo. Hvem ellers? Banken kunne ikke hjelpe med det sa de. Anonymkode: f553d...9c8 Dele takst på fem = 20%. Anonymkode: 46d7b...6d1
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #42 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Vi har fått takst ! Men for å regne ut hvor mye 20% er så må man til advokat jo. Hvem ellers? Banken kunne ikke hjelpe med det sa de. Anonymkode: f553d...9c8 Hva er taksten da, og hva har dere i gjeld? Det er ikke så vanskelig å regne ut hva 20% er altså. Er han ansvarlig for 20% av gjelden også, eller kjøpte han seg inn med 20% da dere ble sammen? Anonymkode: 9660f...06d
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #43 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har fått takst ! Men for å regne ut hvor mye 20% er så må man til advokat jo. Hvem ellers? Banken kunne ikke hjelpe med det sa de. Anonymkode: f553d...9c8 Advokaten er helt nødvendig for å lage en avtale om endelig økonomisk oppgjør, det handler ikke om å regne ut 20%…og det spiller ingen rolle om hun kjøper han ut eller selger huset og utbetaler hans andel, dette er en vanlig privatrettslig praksis Anonymkode: abd0e...f24
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #44 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Advokaten er helt nødvendig for å lage en avtale om endelig økonomisk oppgjør, det handler ikke om å regne ut 20%…og det spiller ingen rolle om hun kjøper han ut eller selger huset og utbetaler hans andel, dette er en vanlig privatrettslig praksis Anonymkode: abd0e...f24 Nettop ! Er mye som spiller inn Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #45 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Dele takst på fem = 20%. Anonymkode: 46d7b...6d1 Han skal virkelig IKKE ha 20% av taksten. Vi har gjeld også Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #46 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Hva er taksten da, og hva har dere i gjeld? Det er ikke så vanskelig å regne ut hva 20% er altså. Er han ansvarlig for 20% av gjelden også, eller kjøpte han seg inn med 20% da dere ble sammen? Anonymkode: 9660f...06d Det er virkelig ikke så enkelt altså! Lånet har stått på meg. Han betalte seg inn ved å lage en skikkelig stilig hage og diverse. Han betalte også ut billånet på sin gamle bil. Anonymkode: f553d...9c8
Pobie Skrevet 27. juli 2022 #47 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja hvis du ikke har økonomi til den så er det lurt å selge. Da er du friere etterpå til å gjøre valg som passer deg. Om det blir å bare leie noe så får det nå bli det da. Leier selv jeg og det er faktisk befriende å vite at jeg aldri må ut med penger til vedlikehold, kommunale avgifter, eiendomsskatt osv. Jeg klipper plena og måker min egen parkeringsplass, men har ikke mer ansvar enn det. Utleier er liksom min personlige vaktmester også om noe må fikses. Herlig 😃 Anonymkode: 9a7cf...21f Du gjør jo deg selv en bjørnetjeneste ved å ikke sikre deg en bolig. Foreldrene til mannen har flyttet mye rundt og alltid leid, og nå sitter de som pensjonister og er for gamle til å ta opp huslån. De bodde i samme bolig lenge i 12 år, men så skulle eier bruke den selv og da måtte de flytte. Så nå står de i en situasjon hvor de gjerne må flytte og styre regelmessig i en alder av 80 år. Håper du i det minste sparer til bolig ved siden av, men å leie er likevel teit siden du kan betale på ditt eget hus fremfor å betale på en annens hus og tape de pengene.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #48 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er virkelig ikke så enkelt altså! Lånet har stått på meg. Han betalte seg inn ved å lage en skikkelig stilig hage og diverse. Han betalte også ut billånet på sin gamle bil. Anonymkode: f553d...9c8 Men du trenger ikke ha han med til advokaten, du kan gå dit alene, få advokaten til å sette opp en avtale og maile til eksen din. Så kan han komme til advokaten og skrive under Anonymkode: 9660f...06d
Nyttårs barn Skrevet 27. juli 2022 #49 Skrevet 27. juli 2022 Jeg tror dette er en komplisert TS og at du ikke uten videre skal selge og gi eksen din. Om han ikke har betalt på lånet og ikke har investert i boligen, hvor kommer hans 20% ifra? Jeg ville strukket meg langt for å beholde boligen og tatt imot hjelp fra familien om det er det som trengs. Vet ikke hvor du bor men er det i et attraktivt område så er bolig en sparegris og dette er noe barna dine vil tjene på også. Det høres ikke ut som om faren har så mye å bidramed der.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #50 Skrevet 27. juli 2022 Nyttårs barn skrev (1 time siden): Jeg tror dette er en komplisert TS og at du ikke uten videre skal selge og gi eksen din. Om han ikke har betalt på lånet og ikke har investert i boligen, hvor kommer hans 20% ifra? Jeg ville strukket meg langt for å beholde boligen og tatt imot hjelp fra familien om det er det som trengs. Vet ikke hvor du bor men er det i et attraktivt område så er bolig en sparegris og dette er noe barna dine vil tjene på også. Det høres ikke ut som om faren har så mye å bidramed der. Enig Anonymkode: 46d7b...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå