Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Jeg bor i en altfor dyr bolig. Eksen eier fremdeles deler av den, men har verken vedlikeldt bolig eller betalt 1 krone siden han flyttet hor over 1 år siden. Jeg har ikke råd til å betale han ut... Jeg ønsker heller ikke å ta imot penger av familie. Hadde du solgt? Eller bare levd videre som jeg gjør? Eller gjort meg avhengig av familie? Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Ja, jeg hadde solgt og fått han ut av livet mitt. Å leve på andres nåde hadde vært helt uaktuelt. Anonymkode: 9660f...06d
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Ja hvis du ikke har økonomi til den så er det lurt å selge. Da er du friere etterpå til å gjøre valg som passer deg. Om det blir å bare leie noe så får det nå bli det da. Leier selv jeg og det er faktisk befriende å vite at jeg aldri må ut med penger til vedlikehold, kommunale avgifter, eiendomsskatt osv. Jeg klipper plena og måker min egen parkeringsplass, men har ikke mer ansvar enn det. Utleier er liksom min personlige vaktmester også om noe må fikses. Herlig 😃 Anonymkode: 9a7cf...21f
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Du nevner ingen grunner til å bli boende. Anonymkode: ba884...0e2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 Hvorfor forventer du at han skal vedlikeholde eller betale på den…? Det er vel egentlig DU som skal betale husleie til ham. Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Du nevner ingen grunner til å bli boende. Anonymkode: ba884...0e2 Nærmt familien som kan hjelpe meg i det daglige iogmed at jeg har barn. Det er også en sinnsyk jobb å flytte Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor forventer du at han skal vedlikeholde eller betale på den…? Det er vel egentlig DU som skal betale husleie til ham. Anonymkode: 0ea20...d25 Hva mener du? Han eier andel av bolig.. jeg eier mest. Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 Han er altfor grei da, som ikke krever at boligen skal selges. Jegt ville solgt, så alt ble oppgjort og ferdig. Anonymkode: 5e368...0c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor forventer du at han skal vedlikeholde eller betale på den…? Det er vel egentlig DU som skal betale husleie til ham. Anonymkode: 0ea20...d25 Du mener jeg skal betale ALT i tillegg husleie når det kun er jeg som bor her? Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han er altfor grei da, som ikke krever at boligen skal selges. Jegt ville solgt, så alt ble oppgjort og ferdig. Anonymkode: 5e368...0c8 Altfor grei? Jeg eier boligen 80%. Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Altfor grei? Jeg eier boligen 80%. Anonymkode: f553d...9c8 Nå er ikke jeg synsk, så det var umulig å vite at du eier 80%. men uansett, så eier han 20% og er grei som ikke krever at den skal selges når du ikke kan kjøpe han ut. Anonymkode: 5e368...0c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du mener jeg skal betale ALT i tillegg husleie når det kun er jeg som bor her? Anonymkode: f553d...9c8 Det ville vært naturlig når han eier deler av boligen du bor i? Anonymkode: 36615...4b5
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du mener jeg skal betale ALT i tillegg husleie når det kun er jeg som bor her? Anonymkode: f553d...9c8 Det ville vært naturlig når han eier deler av boligen du bor i? Nei. Han betaler ikke 1 krone på lånet. Og gjør ikke noe vedlikehold. Da går vell det opp i opp? Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hva mener du? Han eier andel av bolig.. jeg eier mest. Anonymkode: f553d...9c8 Den andelen får han jo ikke brukt, siden du bor i den. Han har jo utgifter der han bor nå. Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei. Han betaler ikke 1 krone på lånet. Og gjør ikke noe vedlikehold. Da går vell det opp i opp? Anonymkode: f553d...9c8 Det er slett ikke sikkert, kommer an på hvor høyt lånet er. Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 Hvor mye er det snakk om da for de 20% da? Hadde strekt meg langt for å beholde å kjøpe han ut. Feks. lånt av familie, med en tydelig plan for tilbakebetaling. Anonymkode: 46d7b...6d1
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Altfor grei? Jeg eier boligen 80%. Anonymkode: f553d...9c8 Herregud. Det er da allikevel han som er grei med deg. Hvis hans andel er verd 500.000 og din er verd 2 millioner, så sitter du jo på en halv million han ikke får tilgang til. Hvorfor i ALLE dager skulle han bruke av sin egen lønn på å vedlikeholde aktiva han ikke har nytte av? Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #19 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Nei. Han betaler ikke 1 krone på lånet. Og gjør ikke noe vedlikehold. Da går vell det opp i opp? Anonymkode: f553d...9c8 Har dere en ryddig avtale på lånet, da? Eller er det bare ditt lån? Om dere har felles lån som han ikke betaler ned på - men allikevel nyter godt av at du nedbetaler på - da kan du anse det som en form for husleie fra deg. Om han derimot ikke har lån på sine 20% er det jo han som gjør deg en tjeneste som lar sin andel bli stående uten annen fortjeneste enn eventuell verdiøkning ved salg. Isåfall kunne man tenkt seg at det å betale en 20% husleie ville vært naturlig, med mindre han ønsker at det skal være sånn av hensyn til barna og deg. Å forvente noen slags vedlikeholdshjelp i tillegg synes jeg er drøyt av deg, uansett hva slags avtale dere har. Anonymkode: 1c6eb...e3b
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hvor mye er det snakk om da for de 20% da? Hadde strekt meg langt for å beholde å kjøpe han ut. Feks. lånt av familie, med en tydelig plan for tilbakebetaling. Anonymkode: 46d7b...6d1 Usikker. 1 million kanskje Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #21 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har dere en ryddig avtale på lånet, da? Eller er det bare ditt lån? Om dere har felles lån som han ikke betaler ned på - men allikevel nyter godt av at du nedbetaler på - da kan du anse det som en form for husleie fra deg. Om han derimot ikke har lån på sine 20% er det jo han som gjør deg en tjeneste som lar sin andel bli stående uten annen fortjeneste enn eventuell verdiøkning ved salg. Isåfall kunne man tenkt seg at det å betale en 20% husleie ville vært naturlig, med mindre han ønsker at det skal være sånn av hensyn til barna og deg. Å forvente noen slags vedlikeholdshjelp i tillegg synes jeg er drøyt av deg, uansett hva slags avtale dere har. Anonymkode: 1c6eb...e3b Jeg har aldri skrevet at jeg forventer det. Forklarte bare situasjonen Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #22 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har dere en ryddig avtale på lånet, da? Eller er det bare ditt lån? Om dere har felles lån som han ikke betaler ned på - men allikevel nyter godt av at du nedbetaler på - da kan du anse det som en form for husleie fra deg. Om han derimot ikke har lån på sine 20% er det jo han som gjør deg en tjeneste som lar sin andel bli stående uten annen fortjeneste enn eventuell verdiøkning ved salg. Isåfall kunne man tenkt seg at det å betale en 20% husleie ville vært naturlig, med mindre han ønsker at det skal være sånn av hensyn til barna og deg. Å forvente noen slags vedlikeholdshjelp i tillegg synes jeg er drøyt av deg, uansett hva slags avtale dere har. Anonymkode: 1c6eb...e3b Helt enig i dette. Her hvor jeg bor er gjengs leie for en enebolig rundt 18.000 kroner i måneden. Det vil si at 20% av hussleia, 3600 kroner, er hans andel. Det burde DU betale HAM for å få bo i hans del av huset. Og så må jo den summen motregnes mot den renta han slipper å betale. Dette har pågått i et år, så da er det jo lett å regne i retrospektiv: hvor mye rente har han sluppet unna, kontra hvor mye leie har du sluppet. Og det kommer jo an på hva gjelda er. At han skal betale avdrag er jo helt utopi hvis han ikke kan bruke huset heller. Anonymkode: 0ea20...d25
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #23 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Herregud. Det er da allikevel han som er grei med deg. Hvis hans andel er verd 500.000 og din er verd 2 millioner, så sitter du jo på en halv million han ikke får tilgang til. Hvorfor i ALLE dager skulle han bruke av sin egen lønn på å vedlikeholde aktiva han ikke har nytte av? Anonymkode: 0ea20...d25 Jeg skreiv ikke at jeg forventet det. Forklarte bare situasjonen. Anonymkode: f553d...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #24 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri skrevet at jeg forventer det. Forklarte bare situasjonen Anonymkode: f553d...9c8 Ok. Det kunne høres ut som om du forventet det. Jeg har hatt en lignende ordning med min eks en periode, og da kom jeg ikke på at vedlikehold skulle være noen andres ansvar enn mitt. Til spørsmålet ditt: ja, jeg ville flyttet, med mindre familien din ønsker veldig å hjelpe deg. Det er slitsomt å leve sånn. Anonymkode: 1c6eb...e3b
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #25 Skrevet 27. juli 2022 Vedlikeholde boligen til eksen? Haha.. Selg huset. At han ikke har forlangt det er merkelig Anonymkode: c03b2...659
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå