Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 I går fikk jeg et litt pussig kompliment fra den 19 år gamle sønnen min. Vi kom inn på noen dager tidligere da han hadde vært med en venninne som han omtalte som så lett å være med. Da jeg spurte hva han mente, tenkte han seg litt om og svarte noe sånt som: "Jeg tror kanskje det er forbi hun virker så glad og ler masse, så da blir jeg også glad og føler meg morsom og slapper av." Han tenkte seg om i noen sekunder til, og la til: "Sånn sett ligner hun faktisk litt på deg, mamma, du er også en som gjør at andre føler seg morsom og avslappet, for du ler så lett og er så blid". Jeg har egentlig aldri helt tenkt over dette med latter tidligere, men han har kanskje rett i at jeg ler lett og mye. Og jeg bruker mye humor, også galgenhumor. Selvfølgelig tilpasser jeg meg situasjonen, jeg ler ikke når det er upassende, og også jeg naturligvis dager eller øyeblikk der jeg er sur, trist, lei meg osv. Men har han et poeng i at dette gjør meg lettere å være sammen med? Jeg har jo merket at folk ofte søker mot meg, men har mest trodd det er fordi jeg er utadvendt og lett blir kjent med folk, men kan humøret mitt ha noe å si der også? Anonymkode: d5ac0...22b
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Ja, det tror jeg absolutt. Det er en veldig tiltrekkende egenskap . Anonymkode: c2528...abb
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Definitivt. Men selv merker jeg at det for det meste blir overflatisk. Jeg har ingen nære venner, kun perifere… Anonymkode: 8c000...9d7
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Definitivt. Men selv merker jeg at det for det meste blir overflatisk. Jeg har ingen nære venner, kun perifere… Anonymkode: 8c000...9d7 Jeg har heldigvis flere nære venner, det er veldig viktig for meg. Jeg liker å bli kjent med nye mennesker også, men da gjerne mer overflatisk slik at det blir bekjente eller bare folk jeg kjenner igjen ved senere anledninger, akt ettersom. HI Anonymkode: d5ac0...22b
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 Absolutt, godt humør er fantastisk egenskap. Jeg er gift med en som har kronisk godt humør, ikke mulig å marinere i pms som jeg har en tendens til 😂 Helt banale tuklete ting som det er umulig å ikke le av, vips er dagen mye bedre. Anonymkode: 2b4f9...f6d
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Absolutt, godt humør er fantastisk egenskap. Jeg er gift med en som har kronisk godt humør, ikke mulig å marinere i pms som jeg har en tendens til 😂 Helt banale tuklete ting som det er umulig å ikke le av, vips er dagen mye bedre. Anonymkode: 2b4f9...f6d Tuklete faktisk 🙈 Tullete 😅 Anonymkode: 2b4f9...f6d
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 Det er iallefall utrolig befriende å kunne le av ting og spøke med det meste- også alvorlige og leie ting. Å velte seg i negativitet og pessimisme er veldig energikrevende og tungt, og gagner svært sjeldent noen som helst. Naturligvis bør man kunne være seriøs iblant, men å kunne le av det meste er en god ting.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 Jeg ler ikke lett, men ler rått og godt når jeg ler. Jeg syns det er slitsom med sånne som alltid er i godt humør og ler lett. Jeg liker bedre litt mer krevende mennesker som man kan bryne seg litt på. Jeg har sju nære venner, og også mange bekjente, men jeg har ikke et helt korps som mange av de mer lettlivede i bekjentskapskretsen min har. Det savner jeg heller ikke, for jeg vil heller ha få, men mer spennende. Så ja, du har nok rett i at mange søker mot deg pga. humøret ditt. Anonymkode: ea48a...53e
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg ler ikke lett, men ler rått og godt når jeg ler. Jeg syns det er slitsom med sånne som alltid er i godt humør og ler lett. Jeg liker bedre litt mer krevende mennesker som man kan bryne seg litt på. Jeg har sju nære venner, og også mange bekjente, men jeg har ikke et helt korps som mange av de mer lettlivede i bekjentskapskretsen min har. Det savner jeg heller ikke, for jeg vil heller ha få, men mer spennende. Så ja, du har nok rett i at mange søker mot deg pga. humøret ditt. Anonymkode: ea48a...53e Hm, ja, det høres jo egentlig logisk ut. Jeg har forøvrig også noen nære venner som jeg har hatt lenge, og en god del bekjente. Andre folk er mer tilfeldige jeg prater med der og da. Jeg kommer egentlig lett i prat med folk, men det blir kanskje bare den ene samtalen med mange av dem, eller noen få til, f.eks. folk man møter på en ferie, på bussen, på en fest hos felles kjente osv. Men jeg kan godt forstå at det kan oppleves som slitsomt også. Sannsynligvis vil en del oppleve meg som litt overflatisk i starten fordi jeg prater lett (small talk) og ler og tuller lett, og det har jeg forståelse for at ikke alle orker. Nå har jeg mange dybder også, og mye kunnskap (8,5 års høyere utdanning), men det er nok ikke der jeg starter i et helt nytt bekjentskap. HI Anonymkode: d5ac0...22b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 Jeg misunner dem som har den evnen! De er så flotte å være sammen med. Man senker skuldrene og bare slapper av.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 Det sies at sønner velger kvinner som ligner moren, og jeg skjønner at du likte det han sa. Jeg syns bare at det er helt snålt at du på din alder og med 8,5 år med høyere utdanning har så snever selvinnsikt at du må spørre om humøret har noe å si for at folk trekkes mot deg. Anonymkode: 20e71...469
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det sies at sønner velger kvinner som ligner moren, og jeg skjønner at du likte det han sa. Jeg syns bare at det er helt snålt at du på din alder og med 8,5 år med høyere utdanning har så snever selvinnsikt at du må spørre om humøret har noe å si for at folk trekkes mot deg. Anonymkode: 20e71...469 Surpadde. Anonymkode: ea48a...53e
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 Det er vel for å få høre noe positivt. Anonymkode: 89770...e8c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Hm, ja, det høres jo egentlig logisk ut. Jeg har forøvrig også noen nære venner som jeg har hatt lenge, og en god del bekjente. Andre folk er mer tilfeldige jeg prater med der og da. Jeg kommer egentlig lett i prat med folk, men det blir kanskje bare den ene samtalen med mange av dem, eller noen få til, f.eks. folk man møter på en ferie, på bussen, på en fest hos felles kjente osv. Men jeg kan godt forstå at det kan oppleves som slitsomt også. Sannsynligvis vil en del oppleve meg som litt overflatisk i starten fordi jeg prater lett (small talk) og ler og tuller lett, og det har jeg forståelse for at ikke alle orker. Nå har jeg mange dybder også, og mye kunnskap (8,5 års høyere utdanning), men det er nok ikke der jeg starter i et helt nytt bekjentskap. HI Anonymkode: d5ac0...22b Jeg kunne nok vært mer som deg, men treffer så mange mennesker på jobb at jeg er mer avmålt på fritiden. Anonymkode: ea48a...53e
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 Glade mennesker er det herlig å være sammen med! Og derfor får de lettere venner. Synd å si det, men sånn er det. Vi mennesker er jo flokkdyr, vi påvirkes av hverandre, så dersom folk rundt deg bare furter, sipper og gjør seg ynkelige, blir man jo trukket ned av dem. Der er en sånn åpenbart deprimert dame her på forumet, som jager etter bekreftelse på seg selv og sin verdi som venn. Og da er det ganske fælt å måtte si at, nei faktisk: jeg hadde neppe giddet å la deg trekke meg ned. Jeg hadde nok faset ut den kontakten. For vi må jo, hver og én, gjøre oss tanker om hva vi egentlig byr på. Hva har vi med oss inn i vennskapet? Anonymkode: 4c13e...538
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det sies at sønner velger kvinner som ligner moren, og jeg skjønner at du likte det han sa. Jeg syns bare at det er helt snålt at du på din alder og med 8,5 år med høyere utdanning har så snever selvinnsikt at du må spørre om humøret har noe å si for at folk trekkes mot deg. Anonymkode: 20e71...469 Jeg skjønner i alle fall hvorfor ingen trekkes mot deg… Anonymkode: 4c13e...538
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Absolutt, godt humør er fantastisk egenskap. Jeg er gift med en som har kronisk godt humør, ikke mulig å marinere i pms som jeg har en tendens til 😂 Helt banale tuklete ting som det er umulig å ikke le av, vips er dagen mye bedre. Anonymkode: 2b4f9...f6d Latter kan være katarsis… Min mann var også sånn. Selv hadde jeg en tendens til å synes at latter var overfladisk og at den sto i veien for «ekte» kontakt. Men jeg kunne ikke ha tatt mer feil. Latter bidrar til at folk åpner opp. Anonymkode: 4c13e...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå