Gå til innhold

Mye kalk i vannet… hårkur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Har du prøvd å bytte til lokal sjampo? De er ofte tilpasset vannet der man bor.

Anonymkode: c4fc5...e75

Lokal sjampo? Så om jeg hadde brukt sjampo laget i Arendal når jeg var på hytta så hadde den vært tilpasset vannet tenker du? 
Hvor finner du lokal sjampo?

Annonse

amandine skrev (1 time siden):

Lokal sjampo? Så om jeg hadde brukt sjampo laget i Arendal når jeg var på hytta så hadde den vært tilpasset vannet tenker du? 

Nei, jeg mente i landet, ikke landsdel. Men å bytte shamo kan faktisk hjelpe, det er ikke noe jeg bare finner på.

amandine skrev (2 timer siden):

Hun er i Italia. 

Anonymkode: dc744...018

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun er i Italia. 

Ja, det har jeg fått med meg tror jeg. Likevel, bruker du lokal sjampo? Kalkinnhold i vannet varierer fra sted til sted, det er ikke det samme over hele landet hverken i Norge eller i Italia eller andre steder. Og det er ikke mye sjampo som lokalproduseres, såvidt jeg vet?

Annonse

amandine skrev (1 minutt siden):

Ja, det har jeg fått med meg tror jeg. Likevel, bruker du lokal sjampo? Kalkinnhold i vannet varierer fra sted til sted, det er ikke det samme over hele landet hverken i Norge eller i Italia eller andre steder. Og det er ikke mye sjampo som lokalproduseres, såvidt jeg vet?

Skudd i mørket fra meg, men hvis grunnen er kalkholdig i hele Italia, vil kanskje italienske produsenter ta inn over seg at deres sjampoer må tilpasses det. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Alle her inne vet hvor hun er. Alle som én 🙂

Anonymkode: 23c1b...c37

Ikke alle forholder seg til det når de svarer. Sånn ser det i alle fall ut når man begynner å blande inn Arendal…

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle forholder seg til det når de svarer. Sånn ser det i alle fall ut når man begynner å blande inn Arendal…

Akkurat det var en respons på "lokal sjampoo" 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Skudd i mørket fra meg, men hvis grunnen er kalkholdig i hele Italia, vil kanskje italienske produsenter ta inn over seg at deres sjampoer må tilpasses det. 

Det hadde ihvertfall vært et bra salgstriks 😅

Jeg lurer jo på hvorfor du som har vært i Italia så mange ganger helt fra oppveksten din, og nærmest er lokalkjent samt har en slektning der du kan spørre, ikke vet om noe som hjelper mot kalk i vannet det når du bader. 

Hmm. 

Dette var til HI altså. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Akkurat det var en respons på "lokal sjampoo" 

Ja, for uttrykket var HELT uforståelig etter infoen om at HI er i utlandet …. 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Blir ikke folk trøtte av å spille dummere enn de er? 

Jeg lurer jo på hvorfor du som har vært i Italia så mange ganger helt fra oppveksten din, og nærmest er lokalkjent samt har en slektning der du kan spørre, ikke vet om noe som hjelper mot kalk i vannet det når du bader. 

Hmm. 

Dette var til HI altså. 

Jeg har aldri hatt så mye problemer med det som nå. Tidligere har jeg hatt med meg min faste hårkur som har fungert fint. Dette området her er visstnok kjent for å ha særlig kalkholdig vann. Ikke hatt problemer i andre steder vi har vært , andre steder i Italia, Hellas eller Spania. Jeg spurte en slektning her og hun har ikke problemer med håret. Mye mulig fordi håret til de lokale er vant til vannet som finnes der de bor. Min vanlige hårkur gikk tom rett før vi dro og jeg tenkte det ville holde med en vanlig fra butikken .

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri hatt så mye problemer med det som nå. Tidligere har jeg hatt med meg min faste hårkur som har fungert fint. Dette området her er visstnok kjent for å ha særlig kalkholdig vann. Ikke hatt problemer i andre steder vi har vært , andre steder i Italia, Hellas eller Spania. Jeg spurte en slektning her og hun har ikke problemer med håret. Mye mulig fordi håret til de lokale er vant til vannet som finnes der de bor. Min vanlige hårkur gikk tom rett før vi dro og jeg tenkte det ville holde med en vanlig fra butikken .

Bra at du fikk fortalt at du har vært i flere land da, attpåtil på flere steder, sånn i tilfelle vi har glemt det.

Anonymkode: 83fa0...4ef

Bra at du fikk fortalt at du har vært i flere land da, attpåtil på flere steder, sånn i tilfelle vi har glemt det.

Godt du fikk sjansen til å være frekk også. Føles det godt? 

Anonymkode: f2316...973

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I motsetning til alle oss andre som aldri har vært i flere land? Det er helt vanlig for folk herfra i 30-40-årene å ha vært i minst 4-5 andre land enn Norge.

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg tenkte at det var et nylig oppstått problem.

Da kan vi nok se bort fra at det fins noen lokale sjampoer da ihvertfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...