Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #26 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): SSB sine tall viser at mellom 80-83 % av ALLE voldtekter i Norge er utført av ektemannen, kjæresten, faren, onkelen eller andre familie/venner. Men, selvfølgelig må vi ha fokus på den lille prosentdelen som utlendinger utfører.... For:skal jeg først bli voldtatt, vil jeg jo heller bli voldtatt flere ganger av noen jeg kjenner, enn en gang av noen jeg ikke kjenner.... (VELDIG MYE IRONI!) Anonymkode: 9da89...343 Nå er innvandrer også representert under ektemannen, kjøresten, faren, onkelen eller andre familie/venner.   Anonymkode: e1e8f...fde
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #27 Skrevet 26. juli 2022 Det man heller burde spurt om var årsaken til at så mange blir voldtatt? Det er jo nesten ingen som blir dømt. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e126bg/ny-amnesty-rapport-naermest-straffrihet-for-voldtekt-i-norge Og de som blir dømt får så latterlige straffer at man kan begynne å lure på om det i hele tatt var verdt å anmelde. Anonymkode: e1e8f...fde
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #28 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): SSB sine tall viser at mellom 80-83 % av ALLE voldtekter i Norge er utført av ektemannen, kjæresten, faren, onkelen eller andre familie/venner. Men, selvfølgelig må vi ha fokus på den lille prosentdelen som utlendinger utfører.... For:skal jeg først bli voldtatt, vil jeg jo heller bli voldtatt flere ganger av noen jeg kjenner, enn en gang av noen jeg ikke kjenner.... (VELDIG MYE IRONI!) Anonymkode: 9da89...343 Dette. Jeg ble selv regelmessig voldtatt av min far fra jeg var 5 år. Og han var da en etnisk norsk mann. Og alle jeg kjenner som har blitt voldtatt, og det er en del. Så er det alle av etniske nordmenn, og det er enten familie eller på fest, og da gjerne av noen de kjenner eller har i sin omgangskrets. Anonymkode: ce0b1...1ae
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #29 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Dette. Jeg ble selv regelmessig voldtatt av min far fra jeg var 5 år. Og han var da en etnisk norsk mann. Og alle jeg kjenner som har blitt voldtatt, og det er en del. Så er det alle av etniske nordmenn, og det er enten familie eller på fest, og da gjerne av noen de kjenner eller har i sin omgangskrets. Anonymkode: ce0b1...1ae Tragisk at du har måtte oppleve det. Det er logisk at det er flest etniske nordmenn, siden de er i flertall her i landet. Det man burde se på prosentandel pr etnisitet og alder. Rett og slett for å kunne sette inn preventive tiltak.   Anonymkode: e1e8f...fde
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #30 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Nei, "Politiet i Norge" har ikke gjort det... Men Hanne Kristin Rohde kom med en lignende påstand i 2011, som viste seg å ikke stemme. Her er faktasjekken på det: Hanne Kristin Rohde Arkiver - Saksynt (tjomlid.com) Anonymkode: cb729...ee5 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GoBeV/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Anonymkode: 16554...a91
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #31 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nå er innvandrer også representert under ektemannen, kjøresten, faren, onkelen eller andre familie/venner.   Anonymkode: e1e8f...fde Men siden innvandrere utgjør under 13% av befolkningen så blir det vel neppe en overrepresentasjon der. Anonymkode: cb729...ee5
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #32 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GoBeV/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Anonymkode: 16554...a91 Ja, just den. I 2010, da. Anonymkode: cb729...ee5
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #33 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, just den. I 2010, da. Anonymkode: cb729...ee5 Ja, og du tror det er annerledes nå? Trekk hodet opp av sanden. Anonymkode: 16554...a91
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #34 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Utenforskap? Hvor dum å blåøyd går det an å bli??! Anonymkode: 4d2b5...5e2 Jeg kan i det minste stave korrekt. Dessuten klarer jeg å argumentere uten å henfalle til personkarakteristikk. Du burde prøve det selv om du ønsker å nå frem med de argumentene du eventuelt måtte ha (ikke at det virker som om du har noen). Anonymkode: ff47a...3cd
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #35 Skrevet 26. juli 2022 Om man ser på siden 19 her i politiets rapport for 2018 så er 21% av de anmeldte født utenfor Europa. Når de samme utgjør 14% av den totale befolkningen så er det en overrepresentasjon. https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/voldtekt-og-seksuallovbrudd/voldtektssituasjonen-i-norge-2018.pdf Her er også noen tall til ettertanke som gjelder Sverige: https://www.gjenstridig.no/sverige-58-prosent-av-voldtektsdomte-er-innvandrere/ For øvrig så bør nok han gutten som skadet den jenta i Sverige nå være glad han faktisk er tatt hånd om av politiet og flyttet til at annet fylke for det var litt av lynsjemobb som fulgte med og kastet stein etter politibilen. Anonymkode: e1e8f...fde
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #36 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, og du tror det er annerledes nå? Trekk hodet opp av sanden. Anonymkode: 16554...a91 Det var ikke sant da heller. Anonymkode: cb729...ee5
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #37 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Om man ser på siden 19 her i politiets rapport for 2018 så er 21% av de anmeldte født utenfor Europa. Når de samme utgjør 14% av den totale befolkningen så er det en overrepresentasjon. https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/voldtekt-og-seksuallovbrudd/voldtektssituasjonen-i-norge-2018.pdf Her er også noen tall til ettertanke som gjelder Sverige: https://www.gjenstridig.no/sverige-58-prosent-av-voldtektsdomte-er-innvandrere/ For øvrig så bør nok han gutten som skadet den jenta i Sverige nå være glad han faktisk er tatt hånd om av politiet og flyttet til at annet fylke for det var litt av lynsjemobb som fulgte med og kastet stein etter politibilen. Anonymkode: e1e8f...fde Problemet er at mange av voldtekter i nære relasjoner ikke blir anmeldt, og derfor blir de aldri en del av denne statistikken. Små barn og tenåringer som blir misbrukt av nære slektninger tør ikke å anmelde, og møter ofte på mistro hos familien. Unge jenter som blir festvoldtatt tør ofte heller ikke å anmelde i frykt for å bli mobbet, få rykte på seg osv. Disse voldtektene er heller ikke en del av den offisielle statistikken. Anonymkode: 89797...d3d
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #38 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Problemet er at mange av voldtekter i nære relasjoner ikke blir anmeldt, og derfor blir de aldri en del av denne statistikken. Små barn og tenåringer som blir misbrukt av nære slektninger tør ikke å anmelde, og møter ofte på mistro hos familien. Unge jenter som blir festvoldtatt tør ofte heller ikke å anmelde i frykt for å bli mobbet, få rykte på seg osv. Disse voldtektene er heller ikke en del av den offisielle statistikken. Anonymkode: 89797...d3d Det er sant, men det er nok dessverre mørketall på begge sider. Så akkurat det hjelper lite. Det er som jeg sa tidligere at man her må bruke ressurser for å motarbeide denne trenden. Og jeg tenker da på opplysningsarbeid. Anonymkode: e1e8f...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå