Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 En ni(!) år gammel jente våknet fra 18 dager i koma etter å ha blitt voldtatt. En 80 år gammel dame ble overfalt og voldtatt i sitt eget hjem torsdags formiddag, og en 24 år gammel kvinne ble overfalt og voldtatt midt på lyse dagen i et bolig- og rekreasjonsområde. I de to første sakene er de mistenkte hhv 15 og 16 år gamle. Noen ganger får jeg lyst til å ta med datteren min å flytte til en øde øy. Hvordan kan så mye slikt skje på då kort tid midt på lyse dagen? Det hjelper fint lite å si «ikke alle menn» når man aldri vet hvem man skal være redd for. Anonymkode: 0f0dc...84b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Innvandring. Ikke noe annet. Ikke-vestlig innvandring. Anonymkode: 16554...a91
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Det er krig hvor vi deltar med å sende våpen. Det er hetebølger og branner mange steder. Det er pandemi og det er apekopper og mange sliter med ting de ikke aner hvordan har oppstått. Folk skyter hverandre over en lav sko både her og andre steder, og vi er i en økonomisk sykt vanskelig situasjon. Ja, ta med datteren din og flytt til en øde øy. Jeg bifaller den ideen. Anonymkode: 4f97c...208
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Trenger da ikke fly for å komme til en øde øy? Det er mange øde øyer i Oslo-fjorden, for eksempel. I tillegg finner en mange av de langs vårt langstrakte land. Hvorfor du vil bo på en øy uten do, vann, eller noen form for moderniteter, er for meg en gåte. Men jeg kan fint leve med å aldri få svar på det i løpet av min livstid. Kos deg! Anonymkode: 602f5...443
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Det har ikke jeg hørt noe om, hvilke nyhetskanaler har du lest om dette? Verden har aldri vært et trygt sted, men det er tryggere i Norge i dag enn mange andre steder. Ønsker du å bo øde og ikke la datteren din møte folk er det litt sært altså... Mennesker er nå engang sosiale flokkdyr, jeg tviler på at datteren din hadde trivdes så godt. Anonymkode: 2fd7e...640
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det har ikke jeg hørt noe om, hvilke nyhetskanaler har du lest om dette? Verden har aldri vært et trygt sted, men det er tryggere i Norge i dag enn mange andre steder. Ønsker du å bo øde og ikke la datteren din møte folk er det litt sært altså... Mennesker er nå engang sosiale flokkdyr, jeg tviler på at datteren din hadde trivdes så godt. Anonymkode: 2fd7e...640 Er du sikker på at vi fremdeles er sosiale flokkdyr? Anonymkode: 4f97c...208
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er du sikker på at vi fremdeles er sosiale flokkdyr? Anonymkode: 4f97c...208 Ja, det er jeg. Sosiale medier og teknologi har nok flyttet en del av samhandlingen med andre til duppedingser som pc, mobil og nettbrett, men fremdeles er det sånn at lite kan måle seg mot blikkontakt, et smil, en samtale ansikt til ansikt når det kommer til påfyll av energi og glede. For mye kontakt bare gjennom teknologi gjør menneskene "flate", men så blomstrer de opp så fort de faktisk møter andre mennesker. Det har vi med tenåringer tydelig sett nå etter pandemien.... Og jada, det finnes unntak, men i hovedsak er det sånn. Anonymkode: 2fd7e...640
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det har ikke jeg hørt noe om, hvilke nyhetskanaler har du lest om dette? Verden har aldri vært et trygt sted, men det er tryggere i Norge i dag enn mange andre steder. Ønsker du å bo øde og ikke la datteren din møte folk er det litt sært altså... Mennesker er nå engang sosiale flokkdyr, jeg tviler på at datteren din hadde trivdes så godt. Anonymkode: 2fd7e...640 Jeg leste alle de tre sakene i expressen i dag.  Ønsket om å flytte til en øde øy er selvfølgelig ikke bokstavelig. Av og til glemmer jeg man må snakke i klartekst på DIB. Uansett ønsker jeg at datteren min, og alle andre barn, skal vokse opp trygge, uten å være nødt til å tenke på hvordan de kler seg, passe på å ikke gå alene etc. Jeg ble fysisk kvalm da jeg leste om niåringen. En barndom ødelagt av et monster. Anonymkode: 0f0dc...84b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er jeg. Sosiale medier og teknologi har nok flyttet en del av samhandlingen med andre til duppedingser som pc, mobil og nettbrett, men fremdeles er det sånn at lite kan måle seg mot blikkontakt, et smil, en samtale ansikt til ansikt når det kommer til påfyll av energi og glede. For mye kontakt bare gjennom teknologi gjør menneskene "flate", men så blomstrer de opp så fort de faktisk møter andre mennesker. Det har vi med tenåringer tydelig sett nå etter pandemien.... Og jada, det finnes unntak, men i hovedsak er det sånn. Anonymkode: 2fd7e...640 Hvorfor sliter så mange med denne tiden "etter" pandemien nå da? Hvorfor er det så mange som er slitne og savner munnbind og solbriller, for det er det nemlig. Hvorfor er fremdeles så mange avhengig av den digitale verden når de har opplevd hvor usosialt det var for kort tid siden? Dine tenåringer er jo ikke hele verden. Anonymkode: 4f97c...208
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Antall voldtektssaker øker Voldtekt av barn under 14 har økt med 13,8 prosent det siste året – fra 785 saker i 2020 til 893 saker i 2021. Andre voldtekter har økt med 10,5 prosent – fra 1527 saker i 2020 til 1688 saker i 2021. https://www.aftenposten.no/norge/i/rE4v5e/politiet-er-bekymret-over-oekning-i-antall-seksuallovbrudd Men dette er Norge da. Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Innvandring. Ikke noe annet. Ikke-vestlig innvandring. Anonymkode: 16554...a91 Er det derfor det var så mange voldtekter her i landet i fjor? Er det derfor så mange under 14 ble voldtatt i fjor? Jeg tviler. Men for all del, kanskje du har rett? Kan du bevise at økningen i antallet voldtekter i fjor er på grunn av innvandring, ikke-vestlig innvandring? Kilde? Anonymkode: 602f5...443
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Antall voldtektssaker øker Voldtekt av barn under 14 har økt med 13,8 prosent det siste året – fra 785 saker i 2020 til 893 saker i 2021. Andre voldtekter har økt med 10,5 prosent – fra 1527 saker i 2020 til 1688 saker i 2021. https://www.aftenposten.no/norge/i/rE4v5e/politiet-er-bekymret-over-oekning-i-antall-seksuallovbrudd Men dette er Norge da. Er det derfor det var så mange voldtekter her i landet i fjor? Er det derfor så mange under 14 ble voldtatt i fjor? Jeg tviler. Men for all del, kanskje du har rett? Kan du bevise at økningen i antallet voldtekter i fjor er på grunn av innvandring, ikke-vestlig innvandring? Kilde? Anonymkode: 602f5...443 HI snakker om overfallsvoldtekter. Politiet i Norge har feks gått ut og sag at 100% av alle overfallsvoldtekter i Oslo er begått av ikke-vestlige innvandrere. Anonymkode: 16554...a91
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Innvandring. Ikke noe annet. Ikke-vestlig innvandring. Anonymkode: 16554...a91 Jeg må understreke det ikke stod noe om etnisiteten til de mistenkte. Det stod at 15-åringen skulle aldersvurderes, og at han fikk permanent oppholdstillatelse i slutten av juni, men de to andre kan godt være helsvenske (eller norske) for alt jeg vet. hi Anonymkode: 0f0dc...84b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 Rettelse; det oppgis at gutten er 13 år https://www.expressen.se/nyheter/misstankte-pojken-i-skelleftea-har-tvingats-lamna-lanet-pa-grund-av-hat-pa-sociala-medier/ Anonymkode: 0f0dc...84b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): En ni(!) år gammel jente våknet fra 18 dager i koma etter å ha blitt voldtatt. En 80 år gammel dame ble overfalt og voldtatt i sitt eget hjem torsdags formiddag, og en 24 år gammel kvinne ble overfalt og voldtatt midt på lyse dagen i et bolig- og rekreasjonsområde. I de to første sakene er de mistenkte hhv 15 og 16 år gamle. Noen ganger får jeg lyst til å ta med datteren min å flytte til en øde øy. Hvordan kan så mye slikt skje på då kort tid midt på lyse dagen? Det hjelper fint lite å si «ikke alle menn» når man aldri vet hvem man skal være redd for. Anonymkode: 0f0dc...84b Jeg håper at dommere som behandler disse sakene slår fra seg ideen om ansvarliggjøring av kvinnen i voldtektssaker, med føring av bevis for offerets seksuelle vandel, klesvaner osv. Hvem som helst kan bli voldtatt. Anonymkode: 89797...d3d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #15 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): HI snakker om overfallsvoldtekter. Politiet i Norge har feks gått ut og sag at 100% av alle overfallsvoldtekter i Oslo er begått av ikke-vestlige innvandrere. Anonymkode: 16554...a91 HI åpner med å skrive om en ni år gammel jente som har havnet i koma etter å ha blitt voldtatt. Eneste googlesøk som dukker opp om en ni år gammel voldtatt jente i koma, på svensk, er en sak på en høyreekstrem blogg. Der nevnes en aktor ved navn. Et søk videre på aktor viser at: Hans verkliga ålder har den betydelsen att är man fyllda 15 år kan man straffas för en gärning men inte om man är under 15 år, säger Andreas Nyberg. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/aklagaren-utreder-nu-aven-grov-valdtakt-mot-barn Det vil si at det er barn som har voldtatt barn. Noe som er tilfelle i en 50% av voldtekter mot barn. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/_-barn-som-voldtar-barn-kunne-vaert-stoppet-1.13690484 Der er ingen enkeltstående eller enkel forklaring bak overfallsvoldtekter. Ut over at gjerningspersonene nesten utelukkende er menn. I rapporten presenteres flere forklaringsmodeller basert på traumer og oppvekstmiljø. Sett under ett viser disse modellene at voldtekt ikke kan forklares med henvisning til én eller noen få faktorer. Gjennomgående for hele det teoretiske feltet er at mange faktorer må virke sammen for å skape betingelser for å begå en voldtekt. https://www.nkvts.no/rapport/menn-som-har-begatt-voldtekt-en-kunnskapsstatus/ Jeg kan ikke se at politiet har hevdet at grunnen til at overfallsvoldtekter økte i fjor er ikke-vestlig innvandring. En gjennomgang av 135 voldtektsanmeldelser mai – september, viste at over halvparten (52%) var festrelatert med rus involvert, mens 22 % omhandlet relasjonsvoldtekt. Færre enn 1av 10 gjaldt overfallsvoldtekt, de fleste med gjerningstidspunkt i mai, juni eller juli. https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2022/02/14/krimtall-2021/ Men altså, har du en kilde som sier noe annet så er det jo interessant. Anonymkode: 602f5...443
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #16 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Innvandring. Ikke noe annet. Ikke-vestlig innvandring. Anonymkode: 16554...a91 Ja, det er godt å vite at svenske menn aldri voldtar. Anonymkode: cb729...ee5
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #17 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): HI snakker om overfallsvoldtekter. Politiet i Norge har feks gått ut og sag at 100% av alle overfallsvoldtekter i Oslo er begått av ikke-vestlige innvandrere. Anonymkode: 16554...a91 Nei, "Politiet i Norge" har ikke gjort det... Men Hanne Kristin Rohde kom med en lignende påstand i 2011, som viste seg å ikke stemme. Her er faktasjekken på det: Hanne Kristin Rohde Arkiver - Saksynt (tjomlid.com) Anonymkode: cb729...ee5
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #18 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Innvandring. Ikke noe annet. Ikke-vestlig innvandring. Anonymkode: 16554...a91 Det er helt riktig Anonymkode: 4d2b5...5e2
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #19 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er helt riktig Anonymkode: 4d2b5...5e2 Utenforskap. Det er minst like riktig. Anonymkode: ff47a...3cd
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #20 Skrevet 26. juli 2022 Menn fra ikke-vestlige kulturer er overrepresentert i alle former for kjønnsrelatert vold. Jo flere av disse i et land, jo mer vold mot kvinner og barn. https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/LVVzp/18-personer-doemt-i-massiv-overgrepssak-i-storbritannia Anonymkode: 0d604...c2f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #21 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Nei, "Politiet i Norge" har ikke gjort det... Men Hanne Kristin Rohde kom med en lignende påstand i 2011, som viste seg å ikke stemme. Her er faktasjekken på det: Hanne Kristin Rohde Arkiver - Saksynt (tjomlid.com) Anonymkode: cb729...ee5 Tjomlid er komplett gal, og fornekter alle former for fakta om innvandring.  Anonymkode: 0d604...c2f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #22 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Tjomlid er komplett gal, og fornekter alle former for fakta om innvandring.  Anonymkode: 0d604...c2f Definer "inkomplett gal", forklar hva forskjellen er på "komplett gal", "inkomplett gal" og ikke gal. Gi oss kilder til påstandene dine. Anonymkode: 602f5...443
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #23 Skrevet 26. juli 2022 SSB sine tall viser at mellom 80-83 % av ALLE voldtekter i Norge er utført av ektemannen, kjæresten, faren, onkelen eller andre familie/venner. Men, selvfølgelig må vi ha fokus på den lille prosentdelen som utlendinger utfører.... For:skal jeg først bli voldtatt, vil jeg jo heller bli voldtatt flere ganger av noen jeg kjenner, enn en gang av noen jeg ikke kjenner.... (VELDIG MYE IRONI!) Anonymkode: 9da89...343
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #24 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Utenforskap. Det er minst like riktig. Anonymkode: ff47a...3cd Utenforskap? Hvor dum å blåøyd går det an å bli??! Anonymkode: 4d2b5...5e2
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #25 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Menn fra ikke-vestlige kulturer er overrepresentert i alle former for kjønnsrelatert vold. Jo flere av disse i et land, jo mer vold mot kvinner og barn. https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/LVVzp/18-personer-doemt-i-massiv-overgrepssak-i-storbritannia Anonymkode: 0d604...c2f Synes det er bra det er lagt ut bilder av de, regner med de får et deilig opphold i fengsel, får håpe de får smake litt av sin egen medisin. Anonymkode: e1e8f...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå